H McLaren, Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών πέρυσι στη Formula 1, έκανε την έκπληξη και έγινε η πρώτη ομάδα που αποκάλυψε το νέο της μονοθέσιο για το 2025, την MCL39, η οποία συνεχίζει την παράδοση της σύγχρονης ονομασίας των μονοθεσίων της βρετανικής ομάδας.
Η McLaren αποκάλυψε φωτογραφίες και βίντεο από το shakedown του καινούργιου της μονοθεσίου στην πίστα του Silverstone, με προσωρινό μαύρο-πορτοκαλί χρωματισμό καμουφλάζ και ελαστικά βροχής. Ο φετινός χρωματισμός θα παρουσιαστεί επίσημα μαζί με όλων των άλλων ομάδων στην εκδήλωση της F1 για τα 75 χρόνια της στις 18 Φεβρουαρίου στην O2 Arena του Λονδίνου.
Το μονοθέσιο οδηγούσε στις φωτογραφίες του shakedown ο Βρετανός Lando Norris. Team-mate του για τρίτη χρονιά θα είναι ο Αυστραλός Oscar Piastri, που επίσης βρισκόταν στο Silverstone και οδήγησε το μονοθέσιο. Οι δύο οδηγοί μπορούσαν να διανύσουν το μέγιστο 200 χλμ. στο shakedown.
O CEO της McLaren Racing, Zak Brown, δήλωσε: «Είναι φανταστικό να βγάζουμε την MCL39 στην πίστα για πρώτη φορά και να εγκαινιάζουμε το αποκορύφωμα της σκληρής δουλειάς της ομάδας. Πρέπει να είμαστε ρεαλιστές: όλες οι ομάδες θα έχουν σημειώσει πρόοδο κατά τη διάρκεια του χειμώνα».
«Πέρυσι φάνηκε πόσο κοντά έχει έρθει το grid, κάτι που είναι λαμπρό για το άθλημα. Πιστεύουμε ότι έχουμε κάνει περαιτέρω βήματα προόδου από την MCL38 που κατέκτησε το Πρωτάθλημα, αλλά δεν θα ξέρουμε πού βρισκόμαστε μέχρι να φτάσουμε στις κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστραλία», όπου θα διεξαχθεί το πρώτο Grand Prix του 2025.
Ο Andrea Stella, επικεφαλής της ομάδας της McLaren, σχολίασε: «Αν και τερματίσαμε πέρυσι ως Πρωταθλητές, το 2024 ανέδειξε πόσο ανταγωνιστικό είναι το grid, κάτι που θα μεταφερθεί και στο φετινό Πρωτάθλημα. Επομένως, πρέπει να παραμείνουμε συγκεντρωμένοι για να αγωνιστούμε στην κορυφή αυτού του δυνατού grid. Θα είναι μια συναρπαστική αλλά απίστευτα δύσκολη χρονιά».
«Η ομάδα έχει δουλέψει πολύ σκληρά για να προετοιμαστεί όσο το δυνατόν καλύτερα για την έναρξη της σεζόν. Έχουμε μάθει πολλά από τις μάχες που δώσαμε πέρυσι, οπότε το εκμεταλλευόμαστε αυτό και το χρησιμοποιούμε για να προωθήσουμε τον στόχο μας για τη χρονιά», κατέληξε ο Ιταλός. Η McLaren είχε ένα δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν τα τελευταία τρία χρόνια και στοχεύει να μην επαναληφθεί και φέτος αυτό.
Από τις πρώτες φωτογραφίες μπορούσε να διακρίνουμε ένα διαφορετικό ρύγχος, μικρότερου πλάτους, φαρδύτερο airbox κινητήρα και διαφορετική μορφή καλύμματος του V6. Φαίνεται ότι η ομάδα έχει αφαιρέσει όγκο από τα ψυγεία στη ράχη του μονοθεσίου και έχει προσθέσει στα πλαϊνά (sidepods), τα οποία δείχνουν πιο ογκώδη έχουν μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα, αλλά ακολουθούν την περυσινή σχεδιαστική φιλοσοφία. Οι εμπρός και πίσω αεροτομές είναι περυσινές.
In the wild ⚡️#McLaren #F1 pic.twitter.com/LEXMrKWiaK
— McLaren (@McLarenF1) February 13, 2025