Η νέα περιπέτεια του Adrian Newey, του πιο επιτυχημένου τεχνικού στη Formula 1, στην ομάδα της Aston Martin θα ξεκινήσει επίσημα στις αρχές Μαρτίου. Η προσοχή του λαμπρού σχεδιαστή θα στραφεί αμέσως στο 2026, που θα εφαρμοστούν νέοι τεχνικοί κανονισμοί στην F1, προσφέροντας μια μεγάλη ευκαιρία σε όσους καταφέρουν να τους ερμηνεύσουν καλύτερα από την αρχή.
Οι καινοτομίες θα αφορούν τόσο το πλαίσιο όσο και τη μονάδα ισχύος και, σύμφωνα με τον Βρετανό, όσοι καταφέρουν να κατανοήσουν καλύτερα τους κανονισμούς που αφορούν κυρίως τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, θα μπορέσουν να απολαύσουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στα αρχικά στάδια, όπως συνέβη με τη Mercedes κατά την έλευση των σύγχρονων turbo V6 υβριδικών μονάδων ισχύος το 2014.
Η χρονιά του 2026 είναι μοναδική για τη Formula 1, καθώς ποτέ στα τελευταία χρόνια δεν έχουν εφαρμοστεί ταυτόχρονα τόσο δραστικές αλλαγές στους τομείς του πλαισίου και της μονάδας ισχύος. Ο Adrian Newey εξέφρασε τις ανησυχίες του για το γεγονός αυτό στο Auto Motor und Sport: «Νομίζω ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα στην αρχή να είναι μια Formula κινητήρα. Η πραγματικότητα είναι ότι δεν θυμάμαι άλλη φορά στην F1 που οι κανονισμοί του πλαισίου και του κινητήρα άλλαξαν ταυτόχρονα».
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
«Σε αυτή την περίπτωση, οι κανονισμοί του πλαισίου γράφτηκαν για να προσπαθήσουν να αντισταθμίσουν τους κανονισμούς του συστήματος κίνησης. Επομένως, πρόκειται για μια επιπλέον διάσταση». Τα μονοθέσια της F1 θα διαθέτουν το 2026 για πρώτη φορά από τα τέλη της δεκαετίας του 1960 ενεργές (κινούμενες) αεροτομές, για να μειωθεί η οπισθέλκουσα στις ευθείες και κατά συνέπεια η κατανάλωση ενέργειας.
Σε διαφορετική περίπτωση, τα μονοθέσια θα μετέβαιναν σε λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πριν από το τέλος των μεγαλύτερων ευθειών που υπάρχουν στο Πρωτάθλημα της Formula 1. Επίσης, λόγω περαιτέρω περιορισμού της ροής των 100% βιώσιμων καυσίμων, η απόδοση του θερμικού κινητήρα θα μειωθεί από τους περίπου 750 ίππους σε 550 ίππους.
Παράλληλα, η ισχύς που παράγεται από το υβριδικό σύστημα θα αυξηθεί από τους 163 ίππους στους 476 ίππους (από 120 σε 350 kW), παρά την αφαίρεση του δεύτερου ηλεκτροκινητήρα (MGU-H), που ήταν συνδεδεμένος με το turbo. Συνεπώς, ο θερμικός V6 και το υβριδικό σύστημα θα παράγουν παρόμοια ισχύ. Στόχος είναι να αυξηθεί η θερμική απόδοση (η μετατροπή της παρεχόμενης ενέργειας σε έργο) των νέων μονάδων ισχύος από 52% σε 60%. Όλα αυτά υπό το καθεστώς budget cap για τους κατασκευαστές.
Ο Newey σχολίασε: «Νομίζω ότι οι κατασκευαστές κινητήρων θα έχουν μάθει σε κάποιο βαθμό από την έλλειψη προετοιμασίας που είχαν οι αντίπαλοι της Mercedes πριν από την αλλαγή του 2014. Αλλά νομίζω ότι υπάρχει πιθανότητα ένας κατασκευαστής να βρεθεί στην κορυφή και να γίνει ένας κύκλος κανονισμών που θα κυριαρχείται από το σύστημα κίνησης, τουλάχιστον στην αρχή».
«Υπάρχει πιθανότητα, αν πρόκειται για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, κάποιος να σχεδιάσει έναν κυρίαρχο κινητήρα, που θα έχει πλεονέκτημα για όσο διαρκέσουν οι κανονισμοί, διότι ο τρόπος με τον οποίο είναι γραμμένοι, καθιστά αρκετά δύσκολο για όσους βρίσκονται πίσω να καλύψουν τη διαφορά. Από την άλλη, όσον αφορά την ηλεκτρική πλευρά, τότε υπάρχει πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να προφτάσεις τους άλλους αν βρεθείς πίσω». Αυτό συμβαίνει διότι η εξέλιξη των V6 είναι πιο περιορισμένη σε σχέση με τα υβριδικά συστήματα.