H Monza, έχοντας κατασκευαστεί το 1922 είναι η πιο παλιά εν χρήσει πίστα στην Ευρώπη και έχει φιλοξενήσει όλα τα GP Ιταλίας της Formula 1 από το 1950, με μοναδική εξαίρεση το 1980, που ο αγώνας (ο οποίος δεν έχει λείψει ποτέ από το πρόγραμμα αγώνων κάποιας σεζόν) διεξήχθη στην Imola, λόγω εργασιών στο «Ναό της Ταχύτητας».
Το Autodromo Nazionale Monza αποκαλείται έτσι διότι εξακολουθεί να είναι η ταχύτερη πίστα στο Πρωτάθλημα της Formula 1 και σε αυτήν έχουν αγωνιστεί όλοι οι μεγάλοι οδηγοί στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. To ισχύον συμβόλαιο της θρυλικής πίστας με τη Formula 1 έληγε το 2025.
Ωστόσο, η Formula 1 ανακοίνωσε την επέκταση του συμβολαίου της Monza για άλλα 6 χρόνια, γεγονός που σημαίνει ότι θα παραμείνει στο Πρωτάθλημα τουλάχιστον έως το 2031, με χιλιάδες tifosi να κατακλύζουν τις εξέδρες της, δημιουργώντας μία μοναδική μαγική ατμόσφαιρα. Μάλιστα, οι πωλήσεις εισιτηρίων για το Grand Prix του 2025 έχουν αυξηθεί, έπειτα από την ανακοίνωση της μεταγραφής του Lewis Hamilton στη Ferrari.
Η διοίκηση της πίστας έχει επενδύσει στον εκσυγχρονισμό της Monza, με νέα ασφαλτόστρωση πριν από το φετινό αγώνα, καθώς και την κατασκευή τούνελ για καλύτερη πρόσβαση θεατών και συμμετεχόντων. Επίσης, πριν από τον αγώνα του 2025 αναβαθμίσεις θα πραγματοποιηθούν στο κτήριο των pits.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Formula 1, Stefano Domenicali, δήλωσε: «Η Monza βρίσκεται στην καρδιά της ιστορίας της Formula 1 και η ατμόσφαιρα κάθε χρόνο είναι μοναδική, καθώς οι tifosi συγκεντρώνονται μαζικά για να υποστηρίξουν τη Ferrari και τους οδηγούς. Οι πρόσφατες αναβαθμίσεις στις υποδομές της πίστας και οι προγραμματισμένες επενδύσεις δείχνουν μια ισχυρή δέσμευση για το μακροπρόθεσμο μέλλον της Formula 1 στην Ιταλία».
Η Ιταλία φιλοξενεί δύο αγώνες της Formula 1 τα τελευταία χρόνια, με την Imola να διεξάγει το GP Εμίλια Ρομάνια. Έπειτα από την ακύρωση του αγώνα στην Imola το 2023, λόγω πλημμυρών στην περιοχή, είχε αναφερθεί ότι το συμβόλαιο της πίστας θα επεκτεινόταν έως το 2026, αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί ακόμα.