Τρεις αγώνες απομένουν για την ολοκλήρωση της φετινής σεζόν της Formula 1 και οι ομάδες έχουν να αντιμετωπίσουν ορισμένες πολυάσχολες εβδομάδες για την τελική ευθεία της φετινής χρονιάς, με Grand Prix σε τρία διαδοχικά Σαββατοκύριακα. Το πρώτο εξ αυτών είναι φυσικά το GP Λας Βέγκας, ο αγώνας που διοργανώνει η ίδια η F1 και προστέθηκε στο Πρωτάθλημα πέρυσι.
Στην ουσία, η μάχη για το Πρωτάθλημα Οδηγών έφτασε στο τέλος της στο GP Σάο Πάολο, καθώς ο Max Verstappen, έπειτα από τη νίκη του εκεί, χρειάζεται πλέον να σημειώσει μόλις 2 βαθμούς περισσότερους από τον Lando Norris για να κατακτήσει και μαθηματικά τον τίτλο ήδη αυτό το Σαββατοκύριακο. Διαφορετική είναι η εικόνα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, όπου η McLaren εξακολουθεί να διατηρεί ένα ισχυρό προβάδισμα 36 βαθμών επί της Ferrari και 49 βαθμών επί της Red Bull, αλλά η μάχη εξακολουθεί να είναι σκληρή.
Το σιρκουί πόλης του Λας Βέγκας με τις μεγάλες ευθείες του και σύντομες, κυρίως αργές στροφές, στις οποίες τα μονοθέσια δεν περνούν πολύ ώρα στρίβοντας και τα πλευρικά φορτία διατηρούνται σε χαμηλά πλαίσια, υποτίθεται ότι θεωρητικά ευνοεί τα χαρακτηριστικά του μονοθεσίου της Ferrari, η οποία δυσκολεύτηκε στις αρκετά παρατεταμένες στροφές του Interlagos, οι οποίες ταίριαζαν γάντι στη McLaren.
H Ferrari είχε αποδώσει πολύ καλά και πέρυσι στο Λας Βέγκας, με τον Charles Leclerc να δίνει μία πολύ ωραία μάχη στους τελευταίους γύρους με τον Sergio Perez για να τερματίσει στη 2η θέση, πίσω από το νικητή Max Verstappen. Παρά τη νίκη του Ολλανδού στον προηγούμενο αγώνα φέτος, θα είναι δύσκολο για τη Red Bull να επαναλάβει αυτή την επιτυχία και μένει να διαπιστωθεί αν θα μπορεί να παλέψει με τη Ferrari και τη McLaren, με την τελευταία να αναμένεται όπως πάντα ανταγωνιστική και αυτό Σαββατοκύριακο.
Πιο δύσκολα αναμένεται να είναι τα πράγματα για τη Mercedes στο Λας Βέγκας. Οι μεγάλες ευθείες και ο πιο ανομοιόμορφος ασφαλτοτάπητας ίσως λειτουργήσουν εναντίον της, αν και είναι καλή σε αργές στροφές και πίστες με λιγότερη πρόσφυση. Αυτό το τριήμερο, η Williams θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί τον ειδικό χρωματισμό με το κίτρινο κάλυμμα κινητήρα, προβάλλοντας όμως διαφορετικό σπόνσορα, ενώ η Sauber και η Alpine υιοθετούν νέα χρώματα αυτό το Σαββατοκύριακο, με τη γαλλική ομάδα να διατηρεί το ροζ έως το τέλος της σεζόν.
Χαρακτηριστικά πίστας
To αριστερόστροφο σιρκουί στους δρόμους του Λας Βέγκας έχει μήκος 6.201 μ. (το δεύτερο μεγαλύτερο της χρονιάς έπειτα από το Spa-Francorchamps), διαθέτει ένα τμήμα 1.900 μέτρων που οδηγοί θα διανύουν με τέρμα γκάζι για 21 δλ. Με πολύ υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, που αγγίζουν τα 240 χλμ./ώρα στις κατατακτήριες δοκιμές, οι ομάδες χρησιμοποιούν πακέτα χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, για να μειώσουν την οπισθέλκουσα των μονοθεσίων στις ευθείες.
Ωστόσο, θα πρέπει να διασφαλίσουν ότι το στήσιμο διατηρεί καλή μηχανική πρόσφυση και αρνητική άντωση για τις κυρίως αργές και σύντομες στροφές της χάραξης. Απουσιάζουν οι γρήγορες στροφές και τα πλευρικά φορτία διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, οπότε περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, αν και το graining στον εμπρός άξονα μπορεί να αποτελέσει πονοκέφαλο για τους τεχνικούς.
Charles Leclerc holds the record for most pole positions at the Las Vegas Strip Circuit… with one 😜
Jump onboard with @Charles_Leclerc as he sets the first ever pole position on The Strip! 🔥#F1 #LasVegasGP @ScuderiaFerrari pic.twitter.com/XBb9gjgZMI
— Formula 1 (@F1) November 19, 2024
Αυτό συμβαίνει διότι πρόκειται για νυχτερινό αγώνα και οι θερμοκρασίες πέφτουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα (έως και τους 10 βαθμούς Κελσίου) στην έρημο της Νεβάδα. Συνεπώς, η ανάπτυξη κατάλληλης θερμοκρασίας στα ελαστικά του εμπρός άξονα θα είναι πολύ δύσκολη, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, παρότι η Pirelli έχει φέρει τις τρεις πιο μαλακές γόμες (C3, C4, C5) από την γκάμα της. Αυτό μπορεί να προκαλέσει επίσης μπλοκαρίσματα φρένων στις ισχυρές ζώνες πέδησης.
Επιπλέον, δεν υπάρχουν πολλοί υποστηρικτικοί αγώνες και οι δρόμοι θα επιστρέφουν στην κανονική κυκλοφορία όταν ολοκληρώνονται οι διαδικασίες κάθε ημέρας. Αυτό σημαίνει ότι η εξέλιξη των συνθηκών της πίστας δεν θα είναι γραμμική, καθώς ενώ τα μονοθέσια θα στρώνουν με γόμα την αγωνιστική γραμμή κάθε φορά, η επιστροφή στην κανονική κυκλοφορία θα αλλοιώνει την κατάσταση του οδοστρώματος.
Αυτοί οι παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν σε εκτεταμένη φθορά των ελαστικών, κάτι που συνιστά ότι στον αγώνα θα δούμε τη στρατηγική δύο pit stop να προτιμάται. Άλλωστε, ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή πέρυσι, αλλά και η μία επίσκεψη στα pits θα είναι γρήγορη, εφόσον ο οδηγός είναι προσεκτικός στους αρχικούς γύρους των stint, ώστε να «φέρει» τα ελαστικά του σε ιδανικές θερμοκρασίες σταδιακά, για να παρατείνει τη διάρκεια ζωής τους.
Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών, θα είναι δύσκολο για τους οδηγούς να αναπτύξουν ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας στα Pirelli τους εξερχόμενοι από τα pits, οπότε θεωρητικά το undercut δεν θα είναι τόσο ισχυρό όσο σε πιο θερμές πίστες.
Η Pirelli έχει ορίσει τις ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών της σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα: 28 psi για τον εμπρός άξονα και 26 psi πίσω, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Με τοίχους να περιβάλλουν τη χάραξη σχεδόν παντού, και στενές στροφές με επιβράδυνση από υψηλότατες ταχύτητες, η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι αρκετά υψηλή.
Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 22 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 04:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 08:00
Σάββατο 23 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 04:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 08:00
Κυριακή 24 Νοεμβρίου
Αγώνας: 08:00
Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση το Σάββατο στη 01:00 μετά τα μεσάνυχτα, και ο αγώνας ετεροχρονισμένα την Κυριακή στις 16:30.
GP Λας Βέγκας
22ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2024
Πίστα: Las Vegas Street Circuit
Μήκος πίστας: 6.201 μ.
Γύροι: 50
Συνολική απόσταση αγώνα: 309,961 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:35.490 (233,779 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – O. Piastri (McLaren), 2023
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:32.726 (240,748 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) – C. Leclerc (Ferrari), 2023
Στροφές: 17 (11 αριστερές, 6 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (4-5, 13-14)
Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 66%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 79%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 15%
Αλλαγές σχέσεων στο γύρο: 48
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 3,5 G (στροφή 4)
Μέγιστη ταχύτητα: 351 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 112 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 20,8 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 351 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Υψηλή
Στιγμιότυπα προηγούμενων αγώνων
Last year’s race in Vegas began – and ended – with fireworks! 🎇#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/rC7ZmJZpYW
— Formula 1 (@F1) November 19, 2024
Lando’s first visit to Vegas lasted just three laps 💔#F1 #LasVegasGP pic.twitter.com/9aoVFiwfpp
— Formula 1 (@F1) November 19, 2024