Η Red Bull ξεκίνησε κυριαρχικά τη φετινή σεζόν της Formula 1, ωστόσο έχει μείνει πίσω σε εξέλιξη, έχοντας ακολουθήσει λάθος κατεύθυνση με τις αναβαθμίσεις που έχει παρουσιάσει τη φετινή (αλλά και την περυσινή) χρονιά. Δύσκολα θα καταφέρει να διατηρήσει το στέμμα της στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αλλά ο Max Verstappen έχει τις πιθανότητες με το μέρος του για το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Παρά την πτώση απόδοσης, η Red Bull δεν θα αλλάξει δραστικά το μονοθέσιό της ενόψει του 2025, μία χρονιά στην οποία θα πρέπει να κάνει τις τελικές προετοιμασίες για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς του 2026 και τη μονάδα ισχύος, την οποία θα κατασκευάσει για πρώτη φορά στις εγκαταστάσεις της. Συνεπώς, η RB21 του 2025 θα αποτελεί εξέλιξη του μονοθεσίου της φετινής χρονιάς.
Ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, δήλωσε: «Σε αυτή τη δουλειά, πρέπει πάντα να ισορροπήσεις διάφορα πράγματα και να βάζεις το ένα πόδι μπροστά από το άλλο. Δεν μπορείς να προβλέψεις πολύ μακριά στο μέλλον. Το μακροπρόθεσμο στη F1 είναι περίπου δυόμισι μήνες και, βασικά, ό,τι μαθαίνουμε φέτος είναι σχετικό με την επόμενη χρονιά».
«Έτσι, το μονοθέσιο της επόμενης χρονιάς θα είναι μια εξέλιξη του φετινού. Υπάρχουν πολλά εξαρτήματα του περυσινού μονοθεσίου που έχουν μεταφερθεί στο φετινό, επειδή με τον τρόπο που λειτουργεί το ανώτατο όριο εξόδων, αν κάτι δεν φέρνει σημαντική αναβάθμιση της απόδοσης, δεν έχει νόημα να αλλάξει».
Αεροδυναμική σήραγγα
Η παλιά αεροδυναμική σήραγγα της Red Bull σίγουρα έχει συμβάλει στη λάθος κατεύθυνση που πήρε το τεχνικό τμήμα της ομάδας. Για αυτό και η Red Bull κατασκευάζει καινούργια σήραγγα, η οποία όμως δεν πρόκειται να λειτουργήσει πριν από το 2026. Όπως σχολίασε ο Horner, «γνωρίζαμε πάντα τους περιορισμούς της σήραγγας. Αλλά νομίζω ότι καθώς έχουμε αρχίσει να πιέζουμε την αεροδυναμική αυτών των μονοθεσίων και ψάχνουμε πολύ μικρά περιθώρια κέρδους, τότε οι περιορισμοί εμφανίζονται».
«Υπήρχε μια περίοδος που οι αεροδυναμικές σήραγγες θα μπορούσαν να απαγορευτούν. Υπήρχε μια συζήτηση αν αυτό θα συνέβαινε και αν το CFD θα τις ξεπερνούσε ή όχι. Ο Adrian (Newey) απέφυγε να πιέσει για μια νέα σήραγγα μέχρι να υπάρξει σαφήνεια σε αυτό. Αλλά έφτασε ένα σημείο όπου η Aston Martin ήθελε νέα σήραγγα και η FIA άλλαξε τη στάση της».
«Τότε σκεφτήκαμε ότι πρέπει να το κάνουμε τώρα αυτό, επειδή οι κανονισμοί υπαγορεύουν ότι, εντός του ορίου εξόδων, η σήραγγα που χρησιμοποιούμε είναι εξαιρετικά αναποτελεσματική. Έχουμε μία αεροδυναμική σήραγγα 60 ετών. Είναι ένα κατάλοιπο του Ψυχρού Πολέμου. Ήταν αρκετά καλή για να παράγει μερικά φανταστικά μονοθέσια για εμάς όλα αυτά τα χρόνια. Αλλά έχει τους περιορισμούς της. Όποτε η θερμοκρασία πέφτει κάτω από 5 βαθμούς Κελσίου, δεν μπορούμε να τη λειτουργήσουμε. Όποτε έχει πάνω από 25 βαθμούς, γίνεται αρκετά ασταθής».
Μονάδα ισχύος 2026
Η μονάδα ισχύος που προετοιμάζει η Red Bull Powertrains για το 2026 είναι, σύμφωνα με τον Horner «μακράν η μεγαλύτερη πρόκλησή μας. Δημιουργήσαμε μια νεοσύστατη επιχείρηση, προσλάβαμε επιθετικά 600 άτομα σε αυτήν, χτίσαμε ένα εργοστάσιο, και φέραμε μια ομάδα ανθρώπων για να εργαστούν μέσα στην κουλτούρα της Red Bull που ήταν τόσο επιτυχημένη στην πλευρά του πλαισίου».
«Φυσικά, πολλοί έχουν έρθει από άλλες ομάδες, ανταγωνιστές και προμηθευτές της F1. Αυτό είναι ένα τεράστιο εγχείρημα, να πάρεις 600 άτομα και όλες τις διαδικασίες, την αλυσίδα εφοδιασμού, τα πάντα έτοιμα να προμηθεύσουν για δύο ομάδες το 2026. Έχουμε επίσης το πλεονέκτημα ενός σπουδαίου συνεργάτη, της Ford Motor Company, και αυτή η σχέση λειτουργεί πολύ καλά».
«Αλλά αναπόφευκτα θα υπάρξει βραχυπρόθεσμος πόνος, αλλά υπάρχει ένα μακροπρόθεσμο κέρδος από το να έχουμε τα πάντα κάτω από μία στέγη. Έχουμε ήδη δει το όφελος και τη διαφορά να έχουμε τους μηχανικούς του πλαισίου και του κινητήρα να βρίσκονται ουσιαστικά ο ένας δίπλα στον άλλο, καθώς αρχίζουμε να ενσωματώνουμε τον κινητήρα στο μονοθέσιο του 2026».