Όπως είχε φημολογηθεί πριν από λίγους μήνες, η Toyota Gazoo Racing θα γίνει ο επίσημος τεχνικός συνεργάτης της Haas, της μικρότερης ομάδας του grid της Formula 1. Οι δύο οργανισμοί θα μοιραστούν γνώσεις και πόρους προς αμοιβαίο όφελος, έχοντας υπογράψει πολυετή συμφωνία. Πρόκειται για την πρώτη ενασχόληση της Toyota στην F1 έπειτα από 15 χρόνια, που αποχώρησε από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, στο τέλος του 2009.
H ιαπωνική εταιρεία θα παρέχει σχεδιαστικές, τεχνικές και κατασκευαστικές υπηρεσίες στη Haas, χρησιμοποιώντας τις εγκαταστάσεις της Κολωνίας, όπου στεγαζόταν η ομάδα F1 της Toyota. Από εκεί λειτουργεί και η ομάδα του WEC, ενώ εκεί έχει σχεδιαστεί και κατασκευαστεί ο κινητήρας των αυτοκινήτων του WRC. Η Haas από την πλευρά της θα προσφέρει τεχνογνωσία και εμπορικά οφέλη σε αντάλλαγμα.
Οδηγοί, μηχανολόγοι και οι μηχανικοί της Toyota Gazoo Racing θα συμμετέχουν στις δοκιμές της Haas, βοηθώντας στην κατανόηση των σύγχρονων και μελλοντικών μονοθεσίων της F1. Επιπλέον, το προσωπικό της Toyota θα βοηθήσει τη Haas στην αεροδυναμική εξέλιξη, το σχεδιασμό και την κατασκευή εξαρτημάτων από ανθρακονήματα.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, από το GP ΗΠΑ του επόμενου Σαββατοκύριακου, το σήμα της Toyota Gazoo Racing θα εμφανίζεται στα μονοθέσια της Haas που οδηγούν οι Nico Hulkenberg και Kevin Magnussen. Ο επικεφαλής της Haas, Ayao Komatsu, ο οποίος προετοίμαζε τη συμφωνία εδώ και αρκετούς μήνες, πιστεύει ότι πρόκειται για μια σημαντική στιγμή για την αμερικανική ομάδα, καθώς προσπαθεί να ανέβει θέσεις στο grid της F1.
O Komatsu δήλωσε ότι η συμφωνία έχει την έγκριση της Ferrari, η οποία αποτελεί ήδη τεχνικό συνεργάτη της Haas, και θα συνεχίσει να προμηθεύει την ομάδα με μονάδες ισχύος και κιβώτια ταχυτήτων τουλάχιστον έως το 2028. Επίσης, η Haas επέκτεινε νωρίτερα φέτος τη χρήση της αεροδυναμικής σήραγγας της Ferrari στο Maranello έως εκείνη τη χρονιά. Αεροδυναμική σήραγγα (που χρησιμοποιούσε μέχρι πέρυσι η McLaren), διαθέτουν και οι εγκαταστάσεις της Toyota στην Κολωνία.
Ο Akio Toyoda, πρόεδρος της Toyota, προειδοποίησε ότι δεν πρόκειται για επιστροφή της ιαπωνικής εταιρείας στη Formula 1: «Παρακαλώ βεβαιωθείτε ότι τα αυριανά πρωτοσέλιδα δεν θα γράφουν “η Toyota επιστρέφει επιτέλους στην F1″». Αντιθέτως, η συνεργασία αποσκοπεί να βοηθήσει την Toyota να δώσει σε νέους μηχανολόγους, προσωπικό και κυρίως τους οδηγούς αγώνων που συνεργάζονται με αυτήν, μια δίοδο προς την F1, για να ακονίσουν τις ικανότητές τους.
Ο πρόεδρος της Toyota Gazoo Racing, Tomoya Takahashi εξήγησε: «Πιστεύω ότι αυτό θα οδηγήσει στο στοιχείο του προϊόντος, με άλλα λόγια στην ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού, που θα μπορεί να παρέχει πληροφόρηση για τα οχήματα παραγωγής». H Toyota ξεκαθάρισε ότι δεν έχει πρόθεση να εξελίξει μονάδα ισχύος για τη Formula 1.
Το σχόλιο του MotorOne
H εμπλοκή της Toyota -έστω και σε παρασκηνιακό χαρακτήρα- αποτελεί πολύ καλή είδηση για την F1, και παράλληλα θα βοηθήσει πάρα πολύ την μικρότερη ομάδα του grid να βελτιώσει την ανταγωνιστικότητά της. Ο εμπνευστής της συμφωνίας και άνθρωπος-κλειδί για την επίτευξή της συνεργασίας ήταν ο Ayao Komatsu. H Toyota θα επωφεληθεί από την προβολή του ονόματός της στο αμάξωμα των αμερικανικών μονοθεσίων και την εκπαίδευση τεχνικών και οδηγών.
Η Haas θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί κινητήρες και κιβώτια της Ferrari, και θα επωφελείται από την αεροδυναμική σήραγγα του Maranello, όπου στεγάζεται το αεροδυναμικό τμήμα της αμερικανικής ομάδας. Το πλαίσιο θα συνεχίσει να κατασκευάζει η ιταλική Dallara. Σταδιακά, η Toyota θα βοηθήσει τη Haas να αναλάβει τομείς στους οποίους οι Ferrari και η Dallara είναι ακόμα απαραίτητες στην ομάδα, όπως η αεροδυναμική εξέλιξη, η εργασία σε προσομοιωτές και η κατασκευή εξαρτημάτων.
Αυτό θα κάνει την εξέλιξη του μονοθεσίου της Haas πιο αποδοτική από πλευράς χρόνου και κόστους, βελτιώνοντας τους ανθρώπινους, τεχνικούς και κατασκευαστικούς πόρους που έχει στη διάθεσή της. Η αεροδυναμική σήραγγα της Κολωνίας αναμένεται να αναβαθμιστεί, και κάποια στιγμή στο μέλλον, η κατασκευή του μονοθεσίου αναμένεται να μετατεθεί από την Dallara στην Toyota Gazoo Racing. Πρόκειται για μία πολύ σημαντική κίνηση του Komatsu, που αναμένεται να τη Haas πιο ανεξάρτητη και πιο ισχυρή δύναμη στο grid της F1.