Ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, αποκάλυψε ενόψει του GP Αζερμπαϊτζάν της Formula 1 ότι η βρετανική ομάδα θα ευνοήσει με τις αποφάσεις της τον Lando Norris για να τον βοηθήσει στην προσπάθεια κατάκτησης του τίτλου οδηγών. Ωστόσο, αυτό δεν ορίζει αυτομάτως τον Oscar Piastri ως No. 2 οδηγό της ομάδας, καθώς η προσέγγιση που επέλεξε η McLaren είναι αρκετά συντηρητική και ίσως από τις δηλώσεις των οδηγών προκύπτει ότι δεν υπάρχει ξεκάθαρη εικόνα μεταξύ τους.
Άλλωστε, κανείς δεν μπορεί να προβλέψει κάθε πιθανό σενάριο. Αλλά είναι οι οδηγίες της McLaren προς τους οδηγούς της αρκετά σαφείς, καθώς κατευθυνόμαστε προς το τελευταίο κομμάτι της σεζόν; Η απόφαση βγήκε έπειτα από το GP Ιταλίας, και θεωρητικά, υπό τις νέες οδηγίες της McLaren, ο Piastri πιθανότατα δεν θα είχε την άδεια να επιτεθεί στον team-mate του στο 2ο chicane του 1ου γύρου.
Ο Piastri σχολίασε: «Υπό εκείνες τις συνθήκες, αυτό που έκανα ήταν μια χαρά. Νόμιζα ότι ήταν μια καλή κίνηση. Φυσικά, η συνέπεια του να βγούμε πρώτοι από τη στροφή και να είμαστε τρίτοι δεν είναι αυτό που θέλαμε ως ομάδα. Φυσικά, χρειάζεται η συνεργασία και των δύο μας για να διασφαλίσουμε ότι αυτό δεν θα ξανασυμβεί. Αλλά υπό εκείνες τις συνθήκες, όλα ήταν σύμφωνα με τους κανόνες και δεν υπήρχε τίποτα κακό σε αυτό».
«Είχαμε μια αξιοπρεπή διαφορά από το μονοθέσιο στην 3η θέση και, για να είμαι ειλικρινής, δεν υπήρχαν πολλοί τρόποι να μην είμαστε πρώτοι και δεύτεροι, αλλά το κάναμε». Συνεπώς, εφεξής «σε αυτό ακριβώς το ίδιο σενάριο, κάποια πράγματα θα είναι διαφορετικά». Αυτό φαίνεται να σημαίνει ότι δεν ζητείται από τον Piastri δεν θα αποφεύγει πάση θυσία κάποιο προσπέρασμα επί του Norris, αναμένεται να μην το επιχειρεί αν δεν διατρέχει ο ίδιος άμεσο κίνδυνο από άλλο αντίπαλο.
Ωστόσο, αν ο Piastri βρίσκεται επικεφαλής και το έχει καταφέρει με την αξία του από την αρχή, δεν θα του ζητηθεί να παραχωρήσει νίκες στο Norris. Η McLaren έχει θέλει να διατηρήσει δίκαιη μεταχείριση μεταξύ των οδηγών της και έτσι ο Norris δεν έχει απόλυτη προτεραιότητα.
Αν και δεν ειπώθηκε ξεκάθαρα, αυτό αφήνει ανοιχτή την πόρτα για να χρησιμοποιηθεί στρατηγικά ο Piastri ώστε να βοηθήσει τον αγώνα του Norris, αν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Θα μπορούσε, να μείνει στην πίστα για περισσότερο χρόνο από το ιδανικό πριν από pit stop, προκειμένου να καθυστερήσει κάποιο αντίπαλο του Norris, ή αντιθέτως να κάνει undercut, ώστε να διαταράξει τη στρατηγική κάποιου άλλου οδηγού.
Ο Piastri δήλωσε: «Εγωιστικά, ως οδηγός, οι εντολές της ομάδας δεν είναι και τόσο διασκεδαστικές, αλλά συνειδητοποιώ ότι υπάρχει μια πολύ μεγαλύτερη εικόνα εδώ, πέραν από εμένα. Είμαι ευτυχής που παίζω έναν υποστηρικτικό ρόλο σε αυτό το σημείο της σεζόν. Οποιαδήποτε άλλη στιγμή νωρίτερα, θα ήταν μάλλον υπερβολικό, αλλά τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να προσπαθήσω να βοηθήσω την ομάδα να κερδίσει και τα δύο πρωταθλήματα».
Ο Norris δήλωσε ότι δεν θα ζητηθεί στον Piastri να του παραχωρήσει νίκες: «Σε γενικές γραμμές, είναι μάλλον για χαμηλότερες θέσεις. Αλλά αν έχει παλέψει για μια νίκη και αξίζει μια νίκη, τότε αξίζει να κερδίσει». O Piastri συμπλήρωσε: «Αν πιστεύουμε ότι κάποιος έχει κάνει πολύ καλύτερη δουλειά σε ένα Σαββατοκύριακο, όποιος και αν είναι αυτός, θέλουμε να επιβραβευθεί. Και εκεί είναι που, φυσικά, γίνεται λίγο πιο δύσκολο και πρέπει να συνεχίσουμε να το συζητάμε αυτό».
Ο Norris ανέφερε ότι θα τον πονέσει να χάσει τον τίτλο για λίγους βαθμούς στον τελευταίο αγώνα της σεζόν, αλλά δεν θέλει να του χαριστεί ο τίτλος: «Είμαι σίγουρος ότι θα πονέσει. Ωστόσο, είμαι εδώ για να αγωνιστώ. Αν ένας οδηγός τα πηγαίνει καλύτερα από εμένα, έχει καλύτερη απόδοση, κάνει καλύτερη δουλειά, δεν θα ήθελα να το στερήσω αυτό από κάποιον».
«Επίσης, δεν θέλω να μου δώσουν ένα Πρωτάθλημα. Θα ήταν υπέροχο να έχεις ένα Πρωτάθλημα και βραχυπρόθεσμα θα ένιωθες καταπληκτικά, αλλά δεν νομίζω ότι θα ήσουν περήφανος για αυτό μακροπρόθεσμα. Θέλω να κερδίσω παλεύοντας με τον Max, κερδίζοντας τον Max και τους ανταγωνιστές μου και αποδεικνύοντας ότι είμαι ο καλύτερος στην πίστα».
«Θα υπάρξουν κάποιες στιγμές που δεν είναι έξυπνο να παλέψουμε μεταξύ μας. Αν όμως πας στον πρώτο γύρο και έχεις αυτό στο μυαλό σου, είναι λάθος προσέγγιση. Πρέπει να μπαίνεις στον πρώτο γύρο με τη σωστή προσέγγιση, να επιτεθείς και να προσπαθήσεις να πας μπροστά. Όταν αρχίζεις να σκέφτεσαι άλλα πράγματα, τότε είναι που συνήθως αρχίζει να πηγαίνει στραβά».
«Η Monza ήταν μια ελαφρώς διαφορετική περίπτωση. Το εξετάσαμε και το λύσαμε. Από εδώ και πέρα εξακολουθούμε να παλεύουμε μεταξύ μας στον πρώτο γύρο, αλλά από εκεί και πέρα θα προσπαθούμε να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον». Ο Piastri συμπλήρωσε: «Χρειάζεται ακόμα λίγη συζήτηση, αλλά νομίζω ότι το κύριο θέμα είναι ότι δεν θα κάνω στην άκρη για τον Lando σε κάθε αγώνα».
Ο Piastri βρίσκεται σε ένα δύσκολο δίλημμα, καθώς δεν θέλει να βρεθεί ως Νο. 2 οδηγός στη 2η μόλις σεζόν του στη Formula 1, αλλά πρέπει να εκτιμήσει και το γεγονός ότι η McLaren τον έφερε στη Formula 1 και του δίνει την ευκαιρία να διεκδικεί νίκες. Ωστόσο, ο Αυστραλός φαίνεται να γνωρίζει ότι έως ένα βαθμό και αυτός κάνει χάρη στη McLaren, παρότι το μέτριο ξεκίνημα στη σεζόν του οφείλεται για τη βαθμολογική διαφορά με τον team-mate του. Αλλά αν υπακούσει, ξέρει ότι η McLaren και ο Norris θα του το «χρωστούν» στο μέλλον.
Ο Piastri δήλωσε: «Είναι μία μεγάλη απαίτηση. Αλλά προφανώς μου έδωσαν μια τεράστια ευκαιρία να βρίσκομαι σε αυτή τη θέση τόσο στην F1 όσο και στην κορυφή του grid. Είναι κάτι που δεν θα ξεχαστεί, υποθέτω, στο μέλλον. Ξέρω ότι αν ήταν το αντίστροφο, τότε θα είχαμε ακριβώς τις ίδιες συζητήσεις για τον οδηγό Α ή τον οδηγό Β. Θα το θυμούνται στο μέλλον, και υπήρξαν πράγματα στο παρελθόν, είτε με αναβαθμίσεις είτε με στρατηγικές σε κάποιους αγώνες, που πάντα θυμούνται. Αυτός είναι κατά κάποιο τρόπο ο δικός μας τρόπος να αγωνιζόμαστε».
Το σχόλιο του MotorOne
Όλα είναι καλά και ωραία στα λόγια, αλλά όταν έρθει η στιγμή της πραγματικότητας είναι που θα δοκιμαστεί πραγματικά η -κατά κάποιους- έλλειψη πυγμής της διοίκησης της McLaren να επιβληθεί σε αυτό το θέμα, με τους κανόνες μάχης να παραμένουν -τουλάχιστον κατά τα φαινόμενα από τις δηλώσεις… δημοσίων σχέσεων των οδηγών- αρκετά… γκρίζοι.
Πρόκειται για λεπτές ισορροπίες εμπιστοσύνης μεταξύ της ομάδας και των οδηγών της και επειδή δεν μπορεί να προβλεφθεί κάθε σενάριο, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε πόσο αποτελεσματική θα είναι στην πραγματικότητα η αλλαγή στάσης της McLaren.
O Stella, δήλωσε ότι σε καταστάσεις που είναι 50-50, οι αποφάσεις θα ευνοούν τον Norris, αλλά κάποιοι αναρωτιούνται αν αυτά τα μέτρα έχουν ήδη αργήσει πολύ και επιπλέον, ίσως να μην είναι καν αρκετά.