Η McLaren πήρε τη μεγάλη απόφαση να ευνοήσει τον Lando Norris στο υπόλοιπο της φετινής σεζόν της Formula 1, ξεκινώντας από το GP Αζερμπαϊτζάν, με σκοπό να μειώσει ο Βρετανός τη διαφορά 62 βαθμών που τον χωρίζει στη βαθμολογία από τον επικεφαλής Max Verstappen και η ομάδα να παλέψει και για τα δύο Πρωταθλήματα. Συνεπώς, υπάρχει μεγάλη περίπτωση να ζητηθεί από τον έτερο οδηγό της ομάδας, Oscar Piastri, να βοηθήσει τον team-mate του.
Ο επικεφαλής της βρετανικής ομάδας, Andrea Stella, δήλωσε στο BBC ότι όποιες ενέργειες γίνουν για την υποστήριξη του Norris στο κυνήγι του τίτλου, θα πραγματοποιηθούν μόνο στο πλαίσιο των αρχών του ομαδικού πνεύματος και της δίκαιης μεταχείρισης αμφότερων των οδηγών. O Ιταλός ανέφερε: «Η γενική ιδέα είναι ότι είμαστε απίστευτα αποφασισμένοι να κερδίσουμε, αλλά θέλουμε να κερδίσουμε με τον σωστό τρόπο».
«Οι αρχές μας είναι ότι το συμφέρον της ομάδας έρχεται πάντα πρώτο. Το ομαδικό πνεύμα είναι σημαντικό για εμάς στο συνολικό τρόπο με τον οποίο αγωνιζόμαστε. Και στη συνέχεια θέλουμε να είμαστε δίκαιοι και με τους δύο οδηγούς».
Μέχρι τώρα, οι οδηγοί της McLaren είχαν το ελεύθερο να παλέψουν μεταξύ τους. Ωστόσο, αυτή η τακτική άλλαξε έπειτα από το GP Ιταλίας, όπου η McLaren δεν διαχειρίστηκε σωστά την κατάσταση, και αφότου ο Piastri πέρασε τον Norris, ο οποίος έπεσε 3ος, η ομάδα προσπάθησε να δώσει «ξελασπώσει» τον Βρετανό. Με ένα undercut στα αρχικά στάδια του αγώνα και επιτρέποντας τη μάχη μεταξύ τους, η McLaren κατέληξε να υπονομεύσει τη νίκη του Piastri, υποτιμώντας το ενδεχόμενο του ενός pit stop από τους αντιπάλους της.
Ο Stella δήλωσε: «Αυτό που δεν θέλουμε πλέον να δούμε είναι μια κατάσταση όπως στη Monza, όπου εισερχόμαστε σε ένα chicane στις δύο πρώτες θέσεις και βγαίνουμε από αυτό στην 1η και την 3η. Γιατί αυτό είναι εις βάρος της ομάδας. Τα συμφέροντα της ομάδας έρχονται πρώτα και αυτές είναι οι καταστάσεις που πρέπει πάνω απ’ όλα να διορθώσουμε, γιατί τελικά, ο τρόπος με τον οποίο προσεγγίσαμε τον αγώνα στη Monza, άφησε ανοιχτή την πόρτα για αυτή την κατάσταση».
«Μετά τη Monza, τρεις είναι οι στόχοι: πρέπει να διασφαλίσουμε ότι οτιδήποτε συμβαίνει στην πίστα δεν θα είναι εις βάρος της ομάδας. Δεύτερος στόχος, πώς θα κερδίσουμε και τα δύο πρωταθλήματα, με τους δύο οδηγούς δεσμευμένους να βοηθήσουν; Αυτό που δεν θέλουμε να κάνουμε είναι να κερδίσουμε με αλόγιστο τρόπο. Αυτά είναι τα τρία θέματα και καθορίζουν τον τρόπο που θα αγωνιστούμε στο Μπακού. Αυτό θα αναπροσαρμοστεί μετά το Μπακού».
Το σημαντικό για τη McLaren θα είναι η συνεργασία του Piastri. Ο Stella ανέφερε σχετικά: «Οι συζητήσεις ήταν πολύ συνεργατικές. Ακόμα και όταν είπα στον Oscar: “Θα ήσουν διαθέσιμος να παραχωρήσεις μια νίκη;”, εκείνος είπε: “Είναι επώδυνο, αλλά αν είναι το σωστό πράγμα που πρέπει να κάνω, θα το κάνω”. Κάθε οδηγός είναι προγραμματισμένος να κυνηγάει τη νίκη. Έτσι, είμαι πάντα πολύ εντυπωσιασμένος από το επίπεδο του ομαδικού πνεύματος, της ωριμότητας και της συνεργασίας που βρήκαμε σε αυτή την περίοδο».
«Ο Lando θέλει να κερδίσει γιατί αξίζει τη νίκη στην πίστα. Είναι εντάξει να υποστηρίζεσαι περιστασιακά από τον team-mate σου, αλλά δεν θέλεις να χρησιμοποιείς συστηματικά τρόπους προσαρμογής του αγώνα μόνο και μόνο για χάρη των βαθμών, όταν ο team-mate σου σκοράρει με τρόπο που του αξίζει. Αυτός δεν είναι ο τρόπος με τον οποίο η McLaren θέλει να κερδίζει, ούτε ο τρόπος με τον οποίο ο Lando θέλει να κερδίζει».
«Αν ρωτούσα τον Lando, θα έλεγε: “Είμαι εντάξει αν στο Άμπου Ντάμπι μου λείπουν ορισμένοι βαθμοί που θα μπορούσα να είχα πάρει με κάποιες ενέργειες, αλλά αν αυτές οι ενέργειες δεν ήταν σωστές εκείνη τη στιγμή, τότε, ξέρετε τι; Παραμένουμε δυνατοί ως ομάδα, η ομάδα είναι σταθερή και με συνοχή, θα προσπαθήσουμε και του χρόνου».
Τέλος, ο Stella συμπλήρωσε ότι η McLaren δεν θα πρέπει να παραμελήσει την προσπάθεια κατάκτησης του πρώτου Πρωταθλήματος Κατασκευαστών για τη McLaren από το 1998: «Πρέπει να είμαστε προσεκτικοί ώστε, ενώ εστιάζουμε τη συζήτηση και την προσοχή στους οδηγούς, να μην ξεχνάμε το γεγονός ότι οι κατασκευαστές είναι τουλάχιστον μια τριπλή μάχη».
Επίσης, o Stella αποσαφήνισε τους εσωτερικούς κανόνες μάχης που έγιναν διάσημοι στο GP Ιταλίας από τις συνομιλίες του Norris με το μηχανολόγο αγώνα του, Will Joseph: «Οι papaya rules έχουν να κάνουν μόνο με μάχες χωρίς κινδύνους, χωρίς επαφή μεταξύ των δύο McLaren και με σεβασμό. Αυτό είναι όλο. Είναι απλά ένας γρήγορος τρόπος για να υπενθυμίσουμε στους οδηγούς μας: “Παιδιά, μην παίρνετε μεγάλο ρίσκο στις μάχες μεταξύ σας”».
To σχόλιο του MotorOne
H McLaren είναι πλέον έτοιμη να δώσει προτεραιότητα στον Norris, ωστόσο θέλει να διατηρήσει το πνεύμα δίκαιης μεταχείρισης των οδηγών της. Η βρετανική ομάδα έχει αναφέρει ξανά στο παρελθόν ότι θέλει να κατακτήσει Πρωταθλήματα με «έντιμο» τρόπο και όχι αδυσώπητα, κάνοντας οτιδήποτε χρειαστεί, χωρίς ηθικούς φραγμούς. Αλλά δεν κέρδισαν πολλοί με το… σταυρό στο χέρι στην F1. Βέβαια, στο τεχνικό κομμάτι, η McLaren είναι εξαιρετικά επιθετική όσον αφορά το σχεδιασμό της εμπρός αεροοτομής, αλλά αυτό είναι ένα εντελώς άλλο θέμα.
Στην ουσία, με τον καινούργιο εσωτερικό «κώδικα» συμπεριφοράς (που η McLaren θα ενημερώνει έπειτα από κάθε αγώνα, όπως κάνει μέχρι στιγμής), στην περίπτωση της Monza, ο Piastri θα ήξερε ότι δεν θα έπρεπε να επιτεθεί στο δεύτερο chicane του 1ου γύρου, παρότι ο Norris είχε κάνει λάθος στην έξοδο του πρώτου chicane και έχασε φόρα. Μένει να διαπιστωθεί πόσο καλά θα εφαρμοστούν στην πράξη από τη McLaren και τους οδηγούς της οι νέες τακτικές προσέγγισης των υπόλοιπων φετινών αγώνων.