Στο Grand Prix Βελγίου πριν από το καλοκαιρινό διάλειμμα της Formula 1, η Mercedes παρουσίασε ένα νέο δάπεδο στο μονοθέσιό της. Ωστόσο, σε εκείνο τον αγώνα δεν το χρησιμοποίησε καθώς δεν ήταν σίγουρη για την απόδοσή του και οι οδηγοί της τερμάτισαν στις δύο πρώτες θέσεις, αν και μετά αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα ο George Russell, επειδή το μονοθέσιό του ήταν κάτω του ορίου βάρους.
Στους δύο αγώνες που πραγματοποιήθηκαν μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα, η Mercedes χρησιμοποίησε το νέο δάπεδο, αλλά δεν κατάφερε να τερματίσει υψηλότερα από την 5η θέση. Έπειτα από την ανάλυση των δεδομένων, η γερμανική ομάδα διαπίστωσε ότι το νέο δάπεδο διαταράσσει την ισορροπία πρόσφυσης μεταξύ των δύο αξόνων του μονοθεσίου, κάνοντας πολύ νευρικό το πίσω μέρος, που οδηγεί σε καταπόνηση των ελαστικών.
Συνεπώς, για το GP Αζερμπαϊτζάν, η Mercedes αποφάσισε να αφαιρέσει το εν λόγω δάπεδο από το μονοθέσιό της. O Lewis Hamilton δήλωσε: «Νομίζω ότι υπάρχουν πολλά ερωτηματικά σε πολλά από αυτά. Νομίζω ότι απλά προσπαθούμε να το κατανοήσουμε. Θα μπορούσε να είναι πολλά πράγματα. Θα μπορούσε να εξαρτάται από την πίστα».
«Θα μπορούσε να είναι η αναβάθμιση. Το ένστικτό μου μου λέει ότι μάλλον είναι η αναβάθμιση. Είναι δύσκολο να δούμε τη διαφορά μεταξύ των δύο. Αλλά θα προσπαθήσουμε αυτό το Σαββατοκύριακο να αφαιρέσουμε κάποια από αυτά και να δούμε αν μπορούμε να το εντοπίσουμε ή όχι».
«Γίνεται πολλή δουλειά μόνο και μόνο για την ανάλυσή του, επειδή δίνει στην ομάδα μια καλύτερη κατεύθυνση για το πού πηγαίνει η εξέλιξη, όχι μόνο για αυτό το μονοθέσιο, αλλά και για την επόμενη χρονιά».
La différence entre l’ancien plancher et le plancher version Spa
Pour rappel le plancher pré Spa sera utilisé@wearetherace #F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/UBRQlqMI8Y
— Mercedes-AMG F1 Fan France🇨🇵 (@MercedesFRteam) September 13, 2024
Νέο δάπεδο στη Red Bull
Παράλληλα, και η Red Bull παρουσίασε τροποποιήσεις στο δάπεδο του δικού της μονοθεσίου για το Μπακού, τροποποιώντας το τούνελ και αλλάζοντας ύψος σε διάφορες περιοχές, για να ελέγξει καλύτερα τη ροή του αέρα και τις αλλαγές πίεσης. Κάποιοι ισχυρίζονται ότι το νέο δάπεδο της RB20, αποτελεί συνδυασμό λύσεων από τα προηγούμενες εκδόσεις, ώστε η ομάδα να παρουσιάσει μία άμεση λύση στα προβλήματα που έχει αντιμετωπίσει τον τελευταίο καιρό, πριν από τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει στο GP ΗΠΑ.
O Sergio Perez απέδωσε τα προβλήματα που αντιμετωπίζει με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου της Red Bull «πιθανότατα τους τελευταίους 15 μήνες, στην εξέλιξη του μονοθεσίου και την κατεύθυνση που έχουμε πάρει». Ωστόσο, ο team-mate του, Max Verstappen είχε τη δυνατότητα για αρκετό καιρό να αποδίδει σε υψηλά επίπεδα. Ο Perez εξηγεί: «Νομίζω ότι οφείλεται στο στυλ οδήγησης του Max. Είναι λιγότερο ευαίσθητος στα θέματα που έχουμε εμείς, απλά από τη φύση του».
Cambios en la zona central del difusor del Red Bull con un añadido tipo quilla. pic.twitter.com/Uzb9jxB2ox
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) September 13, 2024
«Μερικοί άνθρωποι δεν το καταλαβαίνουν, ειδικά από την πλευρά των μέσων ενημέρωσης, ότι διαφορετικά στυλ οδήγησης μπορούν να καταλήξουν σε διαφορετικά συμπεράσματα. Το πρόβλημα ήταν… όχι το πρόβλημα, το καλό, ήταν ότι ο Max ήταν λιγότερο ευαίσθητος σε αυτό από ό,τι εγώ. Δέκα, 12 αγώνες πριν, παραπονιόμουν για αυτά τα θέματα, αλλά τώρα είναι τόσο μεγάλα που ακόμα και ο Max τα αισθάνεται. Νομίζω ότι η λύση θα με ωφελήσει ακόμα περισσότερο με το στυλ μου».
«Είναι πολύ ξεκάθαρο στα δεδομένα, η ομάδα το γνωρίζει πλήρως και ελπίζω να μπορέσουμε να διορθώσουμε τα προβλήματα σύντομα προχωρώντας προς τα εμπρός. Τότε μπορούμε να ξεκλειδώσουμε πολύ απόδοση από το μονοθέσιο». Ο Perez είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει κατακτήσει περισσότερες από μία νίκες στο Μπακού (2021 και 2023) και πιστεύει ότι οι δύο επόμενοι αγώνες (μαζί με το GP Σιγκαπούρης του επόμενου Σαββατοκύριακου) θα είναι καλοί για τη Red Bull, παρά την απογοήτευση της Monza πριν από δύο εβδομάδες.
Ο Perez δήλωσε: «Ο μόνος τρόπος για να πετύχεις καλούς χρόνους εδώ, είναι να έχεις την αυτοπεποίθηση να “ρίξεις” το μονοθέσιο κοντά στους τοίχους, αλλά και στο φρενάρισμα. Αν μπορέσουμε να το πετύχουμε αυτό, ελπίζω πραγματικά… Αυτή, στα χαρτιά, φαίνεται να είναι η καλύτερη ευκαιρία μας. Tα δύο επόμενα Σαββατοκύριακα θα πρέπει να είναι καλά».
At the #AzerbaijanGP, #RedBull changed the floor tunnel geometry to “improve the flow locally and downstream”. Looks like they added a rear boat keel design in the diffuser (#Ferrari did something a bit similar in Monza). Let’s see if will be raced after FP sessions.#F1 #TechF1 pic.twitter.com/xYPKXZYYES
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) September 13, 2024