F1: Τα «γιατί» πίσω από τη μεταγραφή του Adrian Newey στην Aston Martin

O Adrian Newey, o κορυφαίος τεχνικός της Formula 1, αποφάσισε να μεταβεί στην Aston Martin και εξηγεί τους λόγους οι οποίοι τον ώθησαν να κάνει αυτό το βήμα.

F1: Τα «γιατί» πίσω από τη μεταγραφή του Adrian Newey στην Aston Martin

O Adrian Newey, o κορυφαίος τεχνικός της Formula 1, αποφάσισε να μεταβεί στην Aston Martin και εξηγεί τους λόγους οι οποίοι τον ώθησαν να κάνει αυτό το βήμα.

H Aston Martin ίσως έκανε την πιο σημαντική κίνηση της ιστορίας της στη Formula 1 εξασφαλίζοντας τις υπηρεσίες του Adrian Newey για το 2025. Στα 65 του χρόνια, ο ιδιοφυής Βρετανός, που έχει κατακτήσει 13 Πρωταθλήματα Οδηγών και 12 Πρωταθλήματα Κατασκευαστών με τις ομάδες των Williams, McLaren και Red Bull, θα αναλάβει την τεχνική ηγεσία της Aston Martin και από την 1η Μαρτίου του 2025 θα ασχολείται full time με τις προσπάθειες της ομάδας στην F1.

Παράλληλα, θα είναι και μέτοχος της ομάδας, η οποία έχει χτίσει τα τελευταία χρόνια πέραν από εντυπωσιακές εγκαταστάσεις, και μια dream team υψηλόβαθμων τεχνικών. Με αυτό τον τρόπο, είναι πολύ καλά επανδρωμένη για να κάνει τη διαφορά στη μεγάλη αλλαγή κανονισμών της Formula 1 το 2026, που θα ξεκινήσει και η συνεργασία με την Honda για την προμήθεια μονάδων ισχύος.

Γιατί όμως o Newey επέλεξε την Aston Martin; Όπως δήλωσε ο ίδιος, αυτή είναι η πρώτη φορά που του προσφέρεται να γίνει μέτοχος μίας ομάδας της Formula 1: «Είναι κάτι που δεν μου έχει προσφερθεί στο παρελθόν, οπότε είναι μια ελαφρώς διαφορετική οπτική γωνία, για την οποία ανυπομονώ πολύ. Το έκανε μια πολύ φυσική επιλογή».

Επίσης, ανέφερε ότι το πάθος του ιδιοκτήτη της Aston Martin, Lawrence Stroll, ήταν ένας από τους κύριους λόγους για τον οποίο προσχώρησε στην ομάδα: «Σε αυτή τη σύγχρονη εποχή, ο Lawrence είναι πραγματικά μοναδικός, καθώς είναι ο μόνος πραγματικά ενεργός ιδιοκτήτης ομάδας. Είναι παλαιάς σχολής, όπως πριν από 20 χρόνια, που οι επικεφαλής των ομάδων ήταν οι ιδιοκτήτες τους».

Ο Newey εκτιμά ότι στην Aston Martin, «πρώτον, νιώθω ότι μπορώ να κάνω τη διαφορά. Μία από τις τακτικές μου ήταν ποτέ να μην πηγαίνω σε επιτυχημένες ομάδες. Προσπαθώ να δώσω στον εαυτό μου την πρόκληση να πάω σε μία ομάδα που σε εκείνο το χρονικό σημείο δυσκολεύεται λίγο», δήλωσε στο podcast High Performance, που μπορείτε να παρακολουθήσετε στην πληρότητά του εδώ.

Πως θα κάνει τη διαφορά όμως; «Προσπαθώντας να προσθέσω λίγη δημιουργικότητα και πλάγιο τρόπο σκέψης στην προσέγγιση, να μην πιστεύουμε τυφλά τα εργαλεία. Διότι όλα αυτά τα εργαλεία είναι προσομοιώσεις, δεν είναι η πραγματικότητα, και έχουν περιορισμούς και ανακρίβειες, τις οποίες πολλές φορές δεν αντιλαμβάνεσαι».

«Εμείς, ως μηχανολόγοι, δεν έχουμε ακόμα όλες τις απαντήσεις. Ένα από τα προβλήματα είναι τα ελαστικά, των οποίων τη λειτουργία είναι πολύ δύσκολο να προσομοιωθεί. Αυτά ευθύνονται για την πρόσφυση του μονοθεσίου στην άσφαλτο, αλλά είναι το εξάρτημα που πιθανότατα κατανοούμε λιγότερο».

Ο Newey θα ξεκινήσει να εργάζεται στην Aston Martin δύο μήνες αφότου ξεκινήσει η εξέλιξη του μονοθεσίου για το 2026: «Θα έχω πολύ σύντομο χρονικό διάστημα να μάθω και να προσπαθήσω να προσαρμοστώ αμέσως σε μια νέα ομάδα, οπότε θα είναι μια έντονη περίοδος για μένα, μια πολύ μεγάλη πρόκληση». Οι αλλαγές τεχνικών κανονισμών της F1 το 2026 «αποτελούν μια ευκαιρία. Αν καταφέρουμε να τους πετύχουμε, κανείς δεν ξέρει».

F1 Adrian Newey (Aston Martin)

Ο Newey δεν θα αναλάβει τον παραδοσιακό ρόλο του τεχνικού διευθυντή στην Aston Martin, διαχειριζόμενος υφιστάμενους, αλλά θα διατηρήσει μία hands-on προσέγγιση, σχεδιάζοντας με μολύβι και χαρτί, έχοντας συνεργάτες που θα μετατρέπουν αυτά τα σχέδια σε CAD. «Το μόνο πράγμα το οποίο με ενδιέφερε στην καριέρα μου ήταν να προσθέτω απόδοση στο μονοθέσιο και προσπάθησα να παραμείνω πιστός σε αυτό. Το έκανα πολύ σαφές στην ομάδα: μη με προσλάβετε ως μάνατζερ ανθρώπων, γιατί δεν είμαι εγώ αυτός».

Θα είναι η Aston Martin η τελευταία του ομάδα στην F1; «Ειλικρινά πίστευα ότι αν με ρωτούσατε πριν από 2-3 χρόνια αν θα πήγαινα ποτέ από τη Red Bull σε άλλη ομάδα, θα έλεγα: “με τίποτα”. Aλλά τους τελευταίους 12 μήνες τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο, μέχρι το σημείο που μετά τη Suzuka φέτος, ένιωσα ότι δεν είμαι ειλικρινής με τον εαυτό μου. Αν παρέμενα, έπρεπε να κάνω κάτι διαφορετικό».

«Του χρόνου θα γίνω 66 ετών και έτσι θα κάνω άλλα 4-5 χρόνια, κάπως έτσι, μέχρι τα 70 μου, που θα πρέπει να είναι αρκετά. Σε εκείνο το σημείο, το όνειρό μου είναι να βρεθώ σε μια θέση όπως έκανε ο Rory Byrne με τη Ferrari, όπου θα μπορώ να είμαι ένας σεβαστός και καταξιωμένος σύμβουλος της ομάδας χωρίς να εμπλέκομαι καθημερινά, κάπως σαν ένα μικρό βήμα πίσω».

F1 Grand Prix of Austria Previews

Γιατί όμως αποφάσισε να αφήσει τη Red Bull μετά το φετινό GP Ιαπωνίας; Ο ίδιος εξηγεί: «Υπήρξε ένα σημείο όπου αισθάνθηκα ότι χρειάζομαι νέες προκλήσεις. Η ομάδα έφτασε σε ένα καλό επίπεδο ωριμότητας ως οργανισμός. Κατά κάποιο τρόπο, είχα κάνει αυτό που μου αναλογούσε και είχα αρχίσει να νιώθω ότι είχα μείνει λίγο στάσιμος. Οι υπόλοιποι ένιωθαν ίσως ότι έπρεπε να δείξουν τι μπορούν να κάνουν μόνοι τους».

«Οπότε, σκέφτηκα, εντάξει, ας τους δώσουμε την ευκαιρία και να βρω για μένα μία καινούργια πρόκληση. Μόνος μου οδηγήθηκα σε αυτή τη θέση, δεν κατηγορώ άλλους. Το εύκολο θα ήταν να μείνω εκεί, να παίρνω τα χρήματα και να πηγαίνω σπίτι μου το απόγευμα».

«Αλλά δεν θα ήμουν ειλικρινής με τον εαυτό μου εάν το έκανα αυτό. Θα ήταν για τους λάθος λόγους. Έτσι, αισθάνθηκα ότι χρειαζόμουν μια νέα παρότρυνση. Πήρα την απόφαση να παραιτηθώ χωρίς να ξέρω τι επιφυλάσσει το μέλλον».

F1 Grand Prix of Miami Final Practice

Η ιδέα της συνταξιοδότησης πέρασε από το μυαλό του, αλλά η σύζυγός του Amanda, του είπε ότι θα την τρέλαινε αν δεν εργαζόταν! «Προσπαθώ να βρω αυτή την ισορροπία ώστε η F1 να μην καταναλώνει όλο το χρόνο μου. Αυτό φυσικά έρχεται με συμβιβασμούς ιδιαίτερα στην οικογενειακή ζωή και τους φίλους και αυτό είναι το δύσκολο κομμάτι».

Πολλοί έχουν πει ότι μπορεί να… δει τον αέρα. Ο ίδιος απαντά σχεδόν πεζά: «Προφανώς και δεν μπορώ να τον δω. Μου αρέσει να προσπαθώ να οραματίζομαι και να κατανοώ. Ίσως αυτό πάει πίσω στο γεγονός ότι προέρχομαι από παλαιότερη γενιά, πριν διαδοθεί η χρήση του CAD και του CFD, όπου όλα ήταν “χειρωνακτικά”, αν θέλετε».

«Εργαζόσουν στο σχεδιαστήριο και στην αεροδυναμική σήραγγα και έπρεπε να προσπαθήσεις να κατανοήσεις και να το οραματιστείς. Αυτό προσπαθώ να κάνω ακόμα. Είμαι αρκετά τυχερός γενετικά, διότι προέρχομαι από καλό καλλιτεχνικό υπόβαθρο και στις δύο πλευρές της οικογένειας, οπότε νομίζω ότι αυτό με βοηθάει. Άλλωστε, η μηχανολογία απόδοσης -που είναι το πάθος μου- είναι, με πολλούς τρόπους, ένας συνδυασμός επιστήμης και τέχνης».

F1 Grand Prix of Bahrain Practice

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!