Ο τρόπος με τον οποίο ξεκίνησε τη φετινή σεζόν της Formula 1 η Red Bull, σημειώνοντας 3 φορές το «1-2» στους πρώτους τέσσερις αγώνες, προμήνυε ότι θα είχαμε μία επανάληψη της περυσινής κυριαρχίας της. Ωστόσο, η McLaren και τελευταία ακόμα και η Mercedes έχουν καταφέρει, με τις αναβαθμίσεις που έχουν παρουσιάσει στα μονοθέσιά τους, να φτάσουν στο ίδιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας με την Πρωταθλήτρια ομάδα.
Έχουν υπάρξει αρκετές περιπτώσεις στους τελευταίους αγώνες που η McLaren είχε ταχύτερο ρυθμό από τη Red Bull, αλλά η βρετανική ομάδα δεν έχει καταφέρει να μετατρέψει αυτές τις δυνατότητες σε νίκες. Τώρα, για το GP Ουγγαρίας που θα διεξαχθεί το ερχόμενο Σαββατοκύριακο στην πίστα του Hungaroring, η Red Bull έχει προετοιμάσει ένα πακέτο αναβαθμίσεων, το οποίο ευελπιστεί ότι θα κάνουν την RB20 και πάλι το ταχύτερο μονοθέσιο του grid της F1.
Αυτό έγραψε στη στήλη του στο Speedweek ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko. H Red Bull έχει αντιμετωπίσει αρκετές δυσκολίες με την εύρεση ιδανικού στησίματος για το μονοθέσιό της σε αρκετούς αγώνες φέτος. Επίσης, δεν είναι δεδομένο ότι θα καταφέρει να επιλύσει φέτος τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει η RB20 με την ανάβαση των kerb και τις ανομοιομορφίες του ασφαλτοτάπητα.
- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Θα είναι οι αναβαθμίσεις της Red Bull αρκετά αποδοτικές ώστε να της δώσουν ξανά καθαρό προβάδισμα επί των αντιπάλων της; Αυτό μένει να διαπιστωθεί στην πίστα. Έχουμε ήδη δει φέτος ότι οι -επιτυχημένες- αναβαθμίσεις έχουν επηρεάσει πολύ την ανταγωνιστικότητα των ομάδων, με τη McLaren να γίνεται εξαιρετική έπειτα από το πακέτο που παρουσίασε στο GP Μαϊάμι και τη Mercedes να βρίσκει τα πατήματά της στα τελευταία Grand Prix, με αποτέλεσμα να βλέπουμε συναρπαστικούς αγώνες τον τελευταίο καιρό.
Όταν οι ομάδες παρουσιάζουν εύστοχες αναβαθμίσεις, αποδεικνύουν ότι κατανοούν τη λειτουργία του μονοθεσίου τους και ότι τα δεδομένα στην αεροδυναμική σήραγγα και το CFD εναρμονίζονται με την πραγματικότητα στην πίστα. Στην αντίπερα όχθη βρίσκεται η Ferrari, της οποίας οι τελευταίες αναβαθμίσεις δεν λειτούργησαν όπως θα ήθελε και αφαιρέθηκαν από το μονοθέσιο για το GP Μ. Βρετανίας.
Στη στήλη του, ο Helmut Marko έγραψε: «Καταφέραμε να επεκτείνουμε το προβάδισμά μας στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και οδηγών στη Μεγάλη Βρετανία. Αλλά δεν μπορούμε να είμαστε ικανοποιημένοι με την καθαρή ταχύτητα. Εξακολουθούμε να δυσκολευόμαστε με το στήσιμο του μονοθεσίου. Σχεδόν πάντα χρειαζόμαστε μέχρι τις κατατακτήριες δοκιμές και στη συνέχεια πρέπει να κάνουμε αλλαγές κατά τη διάρκεια του αγώνα μέχρι να φέρουμε το μονοθέσιο να έχει μία κάπως καλή ισορροπία».
«Η ουσία είναι ότι πρέπει να είναι όλα τέλεια για εμάς ώστε να κερδίσουμε. Δεν μπορεί να υπάρξει ούτε το παραμικρό λάθος. Αλλά δόξα τω Θεώ υπάρχει μια αναβάθμιση στη Βουδαπέστη και ελπίζουμε ότι αυτή θα μας πάει ένα βήμα μπροστά. Αν δείτε τους επερχόμενους αγώνες, μπορείτε να πείτε ότι η Βουδαπέστη είναι μια μάλλον αργή πίστα και το Spa είναι μια από τις αγαπημένες πίστες του Max (Verstappen), όπου ήταν πάντα εξαιρετικά καλός».
«Ένα πράγμα είναι βέβαιο: η αναβάθμιση πρέπει να λειτουργήσει, επειδή αυτή τη στιγμή είμαστε πίσω από τη McLaren όσον αφορά το ρυθμό μας. Αν κοιτάξετε τον αγώνα στην Αγγλία, βρισκόμασταν επίσης πίσω από τη Mercedes. Δεν πιστεύω πλέον απόλυτα ότι οι θερμοκρασίες παίζουν μεγάλο ρόλο ή ότι ένα μονοθέσιο που είναι καλό στη Βαρκελώνη θα μπορεί να ανταπεξέλθει καλά και σε όλες τις άλλες πίστες του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος».
«Όλα αυτά τίθενται υπό αμφισβήτηση από την κατάσταση των ελαστικών. Φυσικά είναι ζωτικής σημασίας να βρεθούμε στο σωστό πλαίσιο θερμοκρασίας, αλλά η Red Bull εξακολουθεί να μην είναι το ταχύτερο μονοθέσιο αυτή τη στιγμή και πρέπει να το διορθώσουμε αυτό με την αναβάθμιση. Φυσικά, μας βοηθάει το γεγονός ότι οι αντίπαλοι της Red Bull Racing εναλλάσσονται στην κορυφή, αλλά δεν μπορούμε να βασιστούμε σε αυτό. Πιστεύω επίσης ότι η Ferrari δεν είναι πλέον στο παιχνίδι. Και πρέπει να είμαστε σε θέση να κερδίσουμε ξανά μόνοι μας, αυτός είναι ο στόχος μας».
Ο Marko είχε και ένα μικρό σχόλιο για την απογοητευτική απόδοση του Sergio Perez στους τελευταίους αγώνες, καθώς αναφέρεται ότι το (πρόσφατα ανανεωμένο) συμβόλαιο του Μεξικανού ενδέχεται να τερματιστεί ακόμα και μετά το καλοκαιρινό διάλειμμα του Αυγούστου: «Χρειαζόμαστε δύο οδηγούς στην κορυφή για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών και ελπίζουμε ακόμα ότι ο Sergio Perez θα βρει ξανά τη φόρμα του. Θα αξιολογήσουμε την κατάσταση μετά τους επόμενους δύο αγώνες στο καλοκαιρινό διάλειμμα και ύστερα θα δούμε».



