F1-GP Αυστρίας FP1: Ο Max Verstappen 1ος αλλά όχι απροβλημάτιστα

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας της Formula 1, αν και ο Lando Norris και οι οδηγοί της Mercedes δεν κατάφεραν (ή δεν είχαν την ευκαιρία) να δείξουν τις δυνατότητές τους.

F1-GP Αυστρίας FP1: Ο Max Verstappen 1ος αλλά όχι απροβλημάτιστα

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας της Formula 1, αν και ο Lando Norris και οι οδηγοί της Mercedes δεν κατάφεραν (ή δεν είχαν την ευκαιρία) να δείξουν τις δυνατότητές τους.

Ο Max Verstappen σημείωσε με την εφοδιασμένη με τη μαλακή γόμα ελαστικών Red Bull τον ταχύτερο χρόνο της μοναδικής περιόδου ελεύθερων δοκιμών του Grand Prix Αυστρίας, 11ου γύρου του φετινού Πρωταθλήματος της Formula 1, ωστόσο, δεν ήταν μία απροβλημάτιστη διαδικασία για τον Ολλανδό.

Λίγο μετά τη συμπλήρωση 30 λεπτών στο FP1, ο Verstappen αναγκάστηκε να σταματήσει στην ευθεία/εκκίνησης τερματισμού, με τον κινητήρα του να μην ακούγεται καθόλου υγιής. Η διαδικασία διακόπηκε με κόκκινη σημαία, ωστόσο, ο Ολλανδός κατάφερε να κυλήσει προς τα πίσω, και οι άνθρωποι της πίστας επέστρεψαν το μονοθέσιο στα pits μέσω του ανοίγματος στο pit wall. Μόλις η δράση ξεκίνησε ξανά, ο Verstappen επέστρεψε στην πίστα, καθώς φαίνεται ότι επρόκειτο για πρόβλημα σε έναν αισθητήρα της Red Bull.

Οι περισσότερες κορυφαίες ομάδες προτίμησαν να «ξεφορτωθούν» ένα σετ σκληρής γόμας ελαστικών, το οποίο δεν θα χρειαστούν το υπόλοιπο τριήμερο, που περιέχει και σπριντ. Η Red Bull ήταν η μοναδική από τις κορυφαίες ομάδες που επέλεξε τη μέση γόμα για να ξεκινήσει το FP1, ίσως για να διαπιστώσει τη συμπεριφορά της πριν από SQ1 και SQ2 των κατατακτήριων δοκιμών του σπριντ, στα οποία είναι υποχρεωτική η χρήση της. Ωστόσο, με αυτό τον τρόπο η Red Bull δεν θα έχει δεύτερο φρέσκο σετ μέσης γόμας για τον αγώνα της Κυριακής.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αυστρίας

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Oscar Piastri με τη McLaren, αλλά ο χρόνος του Αυστραλού απείχε 0,276 από την κορυφαία επίδοση του Verstappen. Ακόμη πιο πίσω βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Ferrari, με τον Charles Leclerc (0,37 δλ. πίσω), να είναι ταχύτερος από τον Carlos Sainz.

H ομάδα της Mercedes είχε τους ταχύτερους χρόνους με τη σκληρή γόμα μέχρι τα τελευταία λεπτά του FP1, που οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν τη μαλακή. Ο Lewis Hamilton προτίμησε να διαφυλάξει τα μαλακά ελαστικά για το υπόλοιπο τριήμερο, αλλά κατάφερε να σημειώσει την 5η ταχύτερη επίδοση με τη σκληρή γόμα.

Ο έτερος οδηγός της γερμανικής ομάδας, George Russell, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια με τη μαλακή γόμα ελαστικών, διότι τον εμπόδισε ο Zhou Guanyu στην 4η στροφή, και στη συνέχεια αμφότεροι βρέθηκαν στο δρόμο του Sergio Perez (που κατέληξε στη 12η θέση).

Ο Russell βρέθηκε 8ος, με το χρόνο που είχε σημειώσει με τη σκληρή γόμα. Στην αντίστοιχη προσπάθειά του, ο Lando Norris είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο στο πρώτο sector, αλλά μπλόκαρε τα φρένα του στην κατηφορική προσέγγιση της 4ης στροφής και βγήκε στα χαλίκια. Ο Βρετανός οδηγός της McLaren κατετάγη 13ος.

Ωστόσο, η McLaren φαίνεται ότι είναι ανταγωνιστική, αλλά και η Mercedes έδειξε πολύ δυνατή με τα πιο σκληρά ελαστικά. Η McLaren ήταν από τις λίγες ομάδες που παρουσίασαν αναβαθμίσεις στο GP Αυστρίας, με μία καινούργια εμπρός αεροτομή και αεροδυναμική διαμόρφωση της εμπρός ανάρτησης που έχει προσαρμοστεί για να συνεργάζεται καλύτερα με τις τροποποιήσεις.

Αυτές εντοπίζονται στα άκρα της εμπρός αεροτομής και αφορούν τον τρόπο με τον οποίο ενώνονται τα πτερύγια με τα πλευρικά τοιχώματα και τη διαμόρφωση που διώχνει τον αέρα μακριά από τους εμπρός τροχούς. Η Mercedes διαθέτει πίσω αεροτομή με νέα κάτω πτερύγια, τα οποία μειώνουν την οπισθέλκουσα, όπως και η Sauber.

O Norris ανέφερε στην αρχή της διαδικασίας ότι είχε πρόβλημα παρόμοιο με αυτό που είχε αντιμετωπίσει στο Μαϊάμι, με το μονοθέσιο της McLaren να στρίβει πιο εύκολα αριστερά και πιο δύσκολα προς τα δεξιά. Στην 6η θέση του πίνακα των χρόνων του FP1 βρέθηκε ο Esteban Ocon με την Alpine, εμπρός από τον Lance Stroll (Aston Martin). Στην 9η θέση κατετάγη ο Yuki Tsunoda με τη Racing Bulls, ενώ την πρώτη δεκάδα να συμπληρώνει ο Fernando Alonso με την άλλη Aston Martin.

Ο Tsunoda δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά της κολόνας του τιμονιού της Racing Bulls, η οποία διεξήγαγε συγκριτικές δοκιμές μεταξύ διαφορετικών προδιαγραφών του μονοθεσίου, για να αξιολογήσει αν οι αναβαθμίσεις της Βαρκελώνης λειτουργούν σωστά.

Ο Daniel Ricciardo χρησιμοποιούσε ορισμένες από αυτές τις αναβαθμίσεις, ενώ ο Tsunoda άλλες, σε συνδυασμό με καινούργια πτερύγια στο εσωτερικό των πίσω τροχών που παρουσίασε η ομάδα στην Αυστρία. Ο Tsunoda βρέθηκε σε μία δυνητικά επικίνδυνη κατάσταση όταν βρισκόταν σε γρήγορο γύρο και ο Alex Albon, πηγαίνοντας αργά, πήγε να μπει στο διάβα του, αλλά μετακινήθηκε πάλι εκτός αγωνιστικής γραμμής άμεσα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!