F1: Η Alpine ίσως εγκαταλείψει τους κινητήρες της Renault

H Alpine βρίσκεται σε συνομιλίες για μία πιθανή προμήθεια μονάδων ισχύος από αντιπάλους, καθώς εντείνονται οι φήμες που θέλουν τη γαλλική ομάδα να εγκαταλείπει τους υβριδικούς V6 της Renault.

F1: Η Alpine ίσως εγκαταλείψει τους κινητήρες της Renault

H Alpine βρίσκεται σε συνομιλίες για μία πιθανή προμήθεια μονάδων ισχύος από αντιπάλους, καθώς εντείνονται οι φήμες που θέλουν τη γαλλική ομάδα να εγκαταλείπει τους υβριδικούς V6 της Renault.

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα κυκλοφόρησαν φήμες ότι υπάρχει πιθανότητα, ο Όμιλος Renault να εξετάζει το ενδεχόμενο να εγκαταλείψει το εγχείρημα κατασκευής μονάδων ισχύος της Formula 1 στις εγκαταστάσεις του Viry-Chatillon στη Γαλλία, που εξυπηρετούν αυτό το σκοπό -μεταξύ άλλων- από τη δεκαετία του 1970.

Ωστόσο, ο γαλλικός V6 έχει βρεθεί πίσω από τους αντιπάλους του σε απόδοση τα τελευταία χρόνια και με το πάγωμα της εξέλιξης των μονάδων ισχύος, δεν έχει τρόπο να ανακάμψει, αφού οι αντίπαλες ομάδες δεν επέτρεψαν την εξαίρεση της Renault για να ισοσταθμιστεί το grid.

Αυτό έχει συμβάλει στην κακή εικόνα που έχει επιδείξει η Alpine στο ξεκίνημα της φετινής σεζόν και δεν είναι δεδομένο η Renault ότι θα καταφέρει να κατασκευάσει μία ανταγωνιστική μονάδα για τους νέους τεχνικούς κανονισμούς που θα διέπουν τους υβριδικούς V6 από το 2026. Εάν το σενάριο αποχώρησης της Renault από την F1 πραγματοποιηθεί, oι εγκαταστάσεις του Viry ενδέχεται να χρησιμοποιηθούν για άλλα εγχειρήματα μηχανοκίνητου αθλητισμού, όπως το WEC.

Παρότι η Renault έχει δεσμευτεί προς τη FIA ότι θα κατασκευάσει μονάδες ισχύος για την περίοδο 2026-2030, και ήδη έχει αφιερωθεί στην εξέλιξή τους, οι ιθύνοντες της γαλλικής εταιρείας φαίνεται ότι εξετάζουν πολύ σοβαρά το ενδεχόμενο να μην προχωρήσουν στην κατασκευή τους, κάτι που θα επιτρέψει στη γαλλική εταιρεία να εξοικονομήσει έως και 650 εκατομμύρια δολάρια σε αυτή τη χρονική περίοδο.

Canadian Grand Prix 2024

Παρά τις φήμες περί πώλησης της ομάδας της Alpine, o διευθύνων σύμβουλος της Renault, Luca de Meo, αρνήθηκε κατηγορηματικά ότι ο βασιζόμενος στο Enstone της Αγγλίας οργανισμός είναι προς πώληση. Ωστόσο, αν η Alpine μετατραπεί από εργοστασιακή σε πελατειακή ομάδα, τότε η πώλησή της θα γίνει αυτομάτως πιο εύκολη.

Ο επικεφαλής της ομάδας της Alpine, Bruno Famin, φέρεται να εξετάζει τις τελευταίες εβδομάδες το ενδεχόμενο να υπογράψει πελατειακή συμφωνία με κάποιον άλλο κατασκευαστή στο μέλλον. Αναφέρεται ότι ο Γάλλος επικεφαλής ήρθε σε επικοινωνία με αντίπαλους κατασκευαστές, για να δει ποιες είναι οι διαθέσιμες εναλλακτικές λύσεις.

Η Alpine θα μπορούσε να απευθυνθεί στη Red Bull Powertrains, ωστόσο η νεόφυτη εταιρεία πιθανότατα να μην έχει τη δυνατότητα να προμηθεύσει και τρίτη ομάδα (πέραν των δύο της Red Bull) στην πρώτη της σεζόν συμμετοχής στη Formula 1 ως κατασκευαστής μονάδων ισχύος.

Canadian Grand Prix 2024

Μία άλλη λύση θα μπορούσε να είναι η Mercedes (βιομηχανική συνεργάτης της Renault, καθώς ορισμένα επαγγελματικά μοντέλα της γερμανικής εταιρείας να βασίζονται σε μοντέλα της γαλλικής μάρκας), η οποία θα προμηθεύει μία ομάδα λιγότερη το 2026, καθώς η Aston Martin θα γίνει η εργοστασιακή ομάδα της Honda. Ωστόσο, η Mercedes έχει αναφέρει ότι θέλει να μειώσει τις πελατειακές της ομάδες από το 2026 και το είχε πετύχει με τη συνεργασία Aston Martin-Honda.

Εάν η Alpine αποφασίσει να ακολουθήσει την οδό των πελατειακών μονάδων ισχύος και δεν καταφέρει να καταλήξει σε συμφωνία με άλλον κατασκευαστή, τότε οι κανονισμοί της F1 αναφέρουν πώς ένας από τους υφιστάμενους κατασκευαστές του αθλήματος θα πρέπει να συνεργαστεί μαζί της, ώστε να μην μείνει χωρίς μονάδα ισχύος.

Αυτό, πιθανότατα θα οδηγούσε στη Honda να παράσχει μονάδες ισχύος στην Alpine, καθώς είναι ο μοναδικός από τους υφιστάμενους κατασκευαστές που δεν έχει σχέδια να προμηθεύσει δεύτερη ομάδα το 2026.

Canadian Grand Prix 2024

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!