Έπειτα από -κι άλλον- έναν ανώνυμο αγώνα, ο Sergio Perez, στον 53ο γύρο του Grand Prix Καναδά της Formula 1, πάτησε στο βρεγμένο, έχασε το πίσω μέρος της Red Bull και προσέκρουσε με αυτό στα προστατευτικά ελαστικά της στροφής 6, καταστρέφοντας την πίσω αεροτομή του μονοθεσίου του.
Η Red Bull όμως ζήτησε από το Μεξικανό να επιστρέψει στα pits, ώστε να μην προκαλέσει την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς ο team-mate του, Max Verstappen, ήταν επικεφαλής.
Ο Perez ξεκίνησε ξανά και με πολλά εξαρτήματα ετοιμόρροπα, έκανε τον υπόλοιπο γύρο για να φτάσει στα pits, αφήνοντας θραύσματα στην πίστα. Αυτό έκανε τη διεύθυνση αγώνων της FIA να προωθήσει το θέμα στους αγωνοδίκες, οι οποίοι κλήθηκαν να αποφανθούν αν το μονοθέσιο του Μεξικανού ήταν ασφαλές όταν επέστρεψε στα pits.
Εντέλει, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι η Red Bull του Perez δεν ήταν ασφαλής μετά το ατύχημα και ο Μεξικανός είχε παραβεί το σχετικό αγωνιστικό κανονισμό. Συνεπώς, ο Perez δέχθηκε ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του επόμενου αγώνα, το GP Ισπανίας, ενώ η Red Bull δέχθηκε πρόστιμο 25.000 ευρώ.
Στην ακροαματική διαδικασία, η Red Bull παραδέχθηκε ότι κάλεσε στα pits τον Perez για να αποφύγει την παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι αγωνοδίκες, στην απόφασή τους ανέφεραν: «Το σημαντικά τραυματισμένο αυτοκίνητο έχασε αρκετά εξαρτήματα από ανθρακονήματα κατά την επιστροφή στα pits».
Calamity upon calamity 💥😖
Perez, Sainz and Albon (unluckily) all succumb to the slippery conditions #F1 #CanadianGP pic.twitter.com/RQpwK3X8bR
— Formula 1 (@F1) June 9, 2024
«Οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι εκτός από το πρόστιμο για την ομάδα, είναι απαραίτητη και μια αγωνιστική ποινή, λόγω των επιπτώσεων του συμβάντος όσον αφορά ασφάλεια. Η ποινή επιβάλλεται σύμφωνα με προηγούμενα» (αντίστοιχα περιστατικά).
Αυτός ήταν ο πρώτος αγώνας του Perez με τη Red Bull έπειτα από την ανακοίνωση της επέκτασης του συμβολαίου του με την ομάδα για δύο ακόμη χρόνια. Ωστόσο, αξίζει να αναφερθεί ότι ο επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, διευκρίνισε ότι πρόκειται για συμβόλαιο 1+1 ετών. Μιλώντας για την επέκταση του συμβολαίου του Yuki Tsunoda στη Racing Bulls, ο Horner δήλωσε: «Αποφασίσαμε να παρατείνουμε το συμβόλαιο του Checo για ένα ακόμη έτος».
Όταν ο δημοσιογράφος παραξενεύτηκε από αυτή τη δήλωση (καθώς η ανακοίνωση έκανε λόγο για διετή επέκταση), ο Horner διευκρίνισε: «Λοιπόν, 1+1=2, άρα πρόκειται για διετές συμβόλαιο. Όπως με κάθε συμβόλαιο, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες σε αυτό, οι οποίος είναι, φυσικά, μεταξύ του οδηγού και της ομάδας».