Πριν από την έναρξη της πρώτης περιόδου ελεύθερων δοκιμών του GP Καναδά, έριχνε χαλάζι στην πίστα του Μόντρεαλ. Για αυτό και η διεύθυνση αγώνων διατήρησε κλειστό το pit lane, απαγορεύοντας στα μονοθέσια να βγουν στην πίστα, για τα πρώτα 22 λεπτά της διαδικασίας.
Έπειτα από μόλις 10 λεπτά δράσης, ο Zhou Guanyu έχασε το πίσω μέρος της Sauber στη στροφή 5 στις ολισθηρές συνθήκες της βρεγμένης και γεμάτης φύλλα πίστας, και προσέκρουσε στον τοίχο καταστρέφοντας τις αναρτήσεις της αριστερής πλευράς του μονοθεσίου, προκαλώντας τη διακοπή του FP1 με κόκκινη σημαία.
Προς το τέλος της διαδικασίας, η πίστα είχε αρχίσει να στεγνώνει και επειδή υπάρχει περιορισμένος αριθμός -τεσσάρων- διαθέσιμων σετ ενδιάμεσων ελαστικών ανά οδηγό για το τριήμερο και οι ομάδες επιστρέφουν το ένα έπειτα από τις ελεύθερες δοκιμές, και με την πρόβλεψη ότι θα βρέχει και στο FP2, πολλές ομάδες επέλεξαν να διαφυλάξουν τα ελαστικά τους, και δεν έστειλαν τους οδηγούς τους στην πίστα.
Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Καναδά
Στα τελευταία έξι λεπτά, ο κάποιοι οδηγοί πειραματίστηκαν με τη μαλακή γόμα σλικ ελαστικών, για να πάρουν μία αίσθηση της πίστας, αν και ήταν πολύ ολισθηρή, όπως απέδειξε η έξοδος του Charles Leclerc στο γρασίδι της 2ης στροφής, πριν σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο της διαδικασίας.
Στο τέλος, ο Lando Norris με τη McLaren ήταν αυτός που σημείωσε την ταχύτερη επίδοση της διαδικασίας, εμπρός από τις δύο Ferrari, με τον Carlos Sainz 2o, εμπρός από τον Leclerc, o οποίος βρήκε πολλά αργά μονοθέσια στο τέλος της τελικής του προσπάθειας, την οποία αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.
Last lap = A mess.#F1 #CanadianGP
pic.twitter.com/34MxYXNHpf— CL16__FanpageFr 🇲🇨 (@Cl16__FanpageFr) June 7, 2024
Ο Hamilton βρέθηκε στην 4η θέση, εμπρός από τον Max Verstappen (Red Bull) κα τον Oscar Piastri με τη McLaren στην 6η θέση. Οι Pierre Gasly (Alpine), Valtteri Bottas (Sauber), Sergio Perez (Red Bull) και George Russell (Mercedes) συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.
Πολλοί οδηγοί έπεσαν θύματα της 3ης στροφής, με τους Ricciardo, Bottas, Verstappen, Albon και Stroll να βγαίνουν εκτός πίστας στα τελευταία λεπτά με τα σλικ ελαστικά. Οι συνθήκες σήμαιναν ότι ο Αυστραλός Jack Doohan, ο νεαρός οδηγός που βρέθηκε στο μονοθέσιο του Esteban Ocon στην Alpine για το FP1, δεν είχε την ευκαιρία να κάνει ούτε ένα γρήγορο γύρο.
Αναβαθμίσεις
H Red Bull ανασχεδίασε το πίσω πτερύγιο της πίσω αεροτομής για καλύτερη απόδοση. H Mercedes έχει αλλάξει την ευθυγράμμιση του μπράτσου του συστήματος διεύθυνσης με τα κάτω εμπρός ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, για καλύτερη διαχείριση του αέρα στην περιοχή, σε συνδυασμό με την εμπρός αεροτομή που παρουσιάστηκε στο GP Μονακό.
Οι Red Bull και Mercedes αύξησαν τις διαστάσεις των αεραγωγών των εμπρός φρένων για καλύτερη ψύξη στην απαιτητική από τα συστήματα πέδησης πίστα. H Red Bull τοποθέτησε στρογγυλά αυτοκόλλητα (όπως αυτά που βλέπουμε στην πίσω αεροτομή) στα ψαλίδια της εμπρός ανάρτησης, στα οποία έχει στρέψει μία κάμερα για να παρακολουθήσει τον τρόπο με τον οποίο κινούνται στην πίστα και γιατί αυτός διαφέρει από τα δεδομένα του προσομοιωτή.
Interesantes marcas en los tirantes delanteros del Red Bull para monitorizar #f1 #canadiangp pic.twitter.com/N9dOVk8Uwq
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) June 7, 2024
Η Aston Martin έχει επέμβει στα κατώτερα πτερύγια της πίσω αεροτομής. Η Williams παρουσίασε καινούργια pullrod στην πίσω ανάρτηση για να ελαττώσει το βάρος του μονοθεσίου. H Racing Bulls διαθέτει ανασχεδιασμένο πίσω πτερύγιο πίσω αεροτομής και έχει προσαρμόσει το αντίστοιχο στην εμπρός, για τα επίπεδα αεροδυναμικού φορτίου του Μόντρεαλ. Η Sauber ανασχεδίασε τα πτερύγια εμπρός και πίσω αεροτομών.
Νέες μονάδες ισχύος και κιβώτια
Ο Lewis Hamilton (Mercedes), τα μονοθέσια αμφότερων των ομάδων της Red Bull, της Alpine και του Alex Albon (Williams) χρησιμοποιούν αυτό το Σαββατοκύριακο τον 3ο φετινό V6, turbo, MGU-H και MGU-K, από τα τέσσερα που επιτρέπονται χωρίς ποινή κατά τη διάρκεια της χρονιάς.
Παράλληλα, οι οδηγοί της Ferrari, o Oscar Piastri και ο Valtteri Bottas χρησιμοποιούν τη 2η μπαταρία υβριδικού συστήματος και ηλεκτρονικά ελέγχου από τα δύο που επιτρέπονται στη σεζόν χωρίς ποινή. Ο Hamilton και ο Esteban Ocon (Alpine) χρησιμοποιούν αυτό το τριήμερο το 3ο και το 2ο φετινό τους κιβώτιο, αντίστοιχα, από τα 5 που επιτρέπονται κατά τη διάρκεια της σεζόν χωρίς ποινή.