F1: Η Red Bull ολοκλήρωσε τον κύκλο παρουσιάσεων με την RB20

Η Red Bull παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, την RB20, η οποία διαφοροποιείται πολύ από τους αντιπάλους της.

F1: Η Red Bull ολοκλήρωσε τον κύκλο παρουσιάσεων με την RB20

Η Red Bull παρουσίασε το νέο της μονοθέσιο, την RB20, η οποία διαφοροποιείται πολύ από τους αντιπάλους της.

Την πρoηγούμενη σεζόν, η Red Bull κατάφερε να κατακτήσει τη νίκη σε όλους τους αγώνες της χρονιάς πλην ενός, σπάζοντας όλα τα ρεκόρ, απολαμβάνοντας την πιο κυρίαρχη σεζόν στην ιστορία της Formula 1. Αυτή είναι η βαριά κληρονομιά την οποία έχει να ακολουθήσει η Red Bull RB20, το φετινό μονοθέσιο της Πρωταθλήτριας ομάδας.

Παρότι η Red Bull πιστεύει ότι δεν έκανε τέλεια δουλειά πέρυσι και ορισμένοι αγώνες, όπως το GP Σιγκαπούρης αποκάλυψαν αδυναμίες στο περυσινό μονοθέσιό της, η ομάδα σταμάτησε αρκετά νωρίς την εξέλιξη κατά τη διάρκεια της σεζόν, για να επικεντρωθεί στο σχεδιασμό της RB20. Αυτό αντανακλάται και στο σχεδιασμό του μονοθεσίου, το οποίο αποτελεί την τρίτη εξέλιξη της βασικής φιλοσοφίας σχεδιασμού από το 2022.

To χαρακτηριστικό που τραβάει τα βλέμματα είναι οι πολύ μεγάλοι «ώμοι» του μονοθεσίου, δηλαδή τα εξογκώματα στο κάλυμμα του κινητήρα, που φαίνονται σαν προεκτάσεις των στηριγμάτων του halo προς τα πίσω, θυμίζοντας πολύ την περυσινή διαμόρφωση της Mercedes W14 μετά από τις αναβαθμίσεις στα αρχικά στάδια της σεζόν.

Αυτό έχει συμβεί επειδή οι αεροδυναμιστές προτίμησαν να τοποθετήσουν πιο ογκώδη ψυγεία επάνω από τον κινητήρα, μειώνοντας τον όγκο των ψυγείων, τα καλύμματα των οποίων έχουν πολύ ενδιαφέρουσα διαμόρφωση.

Ενώ πολλές ομάδες έχουν ακολουθήσει την περυσινή φιλοσοφία της Red Bull, με το κάτω χείλος της εισαγωγής αέρα να είναι πιο μακρύ, φέτος η RB20 κάνει το αντίθετο. Το επάνω χείλος των καλυμμάτων των ψυγείων, το οποίο εμπεριέχει την ανώτερη κατασκευή απορρόφησης συγκρούσεων στα πλαϊνά του cockpit, εκτείνεται πολύ μπροστά.

Από κάτω τους, κρύβονται οι εισαγωγές αέρα των ψυγείων, οι οποίες διαφαίνονται μόνο σε μία τρισδιάστατη απεικόνιση του μονοθεσίου που προσφέρει η Red Bull στην επίσημη ιστοσελίδα της. Ωστόσο, σε αυτή την αναπαράσταση, δεν υπάρχουν οι κάθετες διατρήσεις, στα πλαϊνά του cockpit, οι οποίες δε φαίνονται εύκολα στις ψηφιακές εικόνες τις παρουσίασης, παρά μόνο με επεξεργασία. Αυτές θα μπορούσαν να λειτουργούν ως εισαγωγές αέρα για τα ψυγεία, ή για αερoδυναμικό σκοπό, σαν τα S-duct που φαίνεται να διατηρεί και φέτος η Ferrari στην ίδια περιοχή.

Αυτός ο σχεδιασμός αποσκοπεί στο άνοιγμα αυτής της περιοχής, για να είναι πιο καθαρή η ροή αέρα προς το επάνω μέρος του διαχύτη και να μειωθεί η οπισθέλκουσα. Παράλληλα, έχει μεγαλώσει το άνοιγμα του airbox επάνω από το κεφάλι του οδηγού, διοχετεύοντας περισσότερο αέρα στα ψυγεία που βρίσκονται επάνω από τον κινητήρα.

Σε αντίθεση με πολλές ομάδες (και την περυσινή επιλογή της), η Red Bull επέλεξε ένα μακρύ ρύγχος, που φτάνει μέχρι το άκρο του εμπρός πτερυγίου της εμπρός αεροτομής. Στην εμπρός ανάρτηση παραμένει η γεωμετρία pullrod που έχουν ακολουθήσει και αρκετές άλλες ομάδες, λόγω των αεροδυναμικών οφελών που δίνει. Στον πίσω άξονα παραμένει η γεωμετρία ανάρτησης pushrod.

Επίσης, πολύ ενδιαφέρουσα είναι οι προσθήκη δύο γεννητριών στροβίλων (vortex generators) με την προέκταση των εξωτερικών άκρων του εμπρός μέρος του δαπέδου. Στην εξωτερική πλευρά των καναλιών που απομακρύνουν το διαταραγμένο από την περιστροφή των εμπρός ελαστικών αέρα προς τα εξωτερικά άκρα του μονοθεσίου, η Red Bull έχει τοποθετήθει δύο μυτερές προεκτάσεις, που δημιουργούν στροβίλους για να διαμορφώσουν τη ροή αέρα προς το πίσω μέρος.

Παρότι το μέλλον του επικεφαλής της ομάδας, Christian Horner, εξακολουθεί να παραμένει αμφίβολο, καθώς συνεχίζεται η έρευνα για τη συμπεριφορά του προς μία γυναίκα υπάλληλο της ομάδας, ο Βρετανός ήταν παρών στην παρουσίαση της RB20, αλλά δε φαινόταν να έχει καλή διάθεση. Αρνήθηκε για μία ακόμη φορά τις κατηγορίες και παραδέχθηκε ότι η υπόθεση αποτελεί περισπασμό για τον ίδιο, ενώ δήλωσε ότι επικεντρώνεται στην προετοιμασία για τη νέα σεζόν.

Το μέλλον του Horner είναι το μεγαλύτερο ερωτηματικό που έχει να αντιμετωπίσει η Πρωταθλήτρια ομάδα το 2024, στην οποία πορεύεται με την ίδια οδηγική σύνθεση, με το Max Verstappen να κυνηγά τον 4ο συνεχόμενο τίτλο του και το Sergio Perez να τον πλαισιώνει.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!