WRC – Ράλλυ Χιλής: Νίκη Tanak, η Toyota Πρωταθλήτρια

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από τον 11ο γύρο της φετινής σεζόν του WRC, όπου ο Ott Tanak κατέκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη και η Toyota ανακηρύχθηκε μαθηματικά Πρωταθλήτρια Κατασκευαστών.

Το WRC επέστρεψε στα χώματα της Χιλής για πρώτη φορά από το 2019 για τον 11ο γύρο της φετινής σεζόν του Πρωταθλήματος. Ο αγώνας ξεκίνησε επεισοδιακά για τον Esapekka Lappi ο οποίος είχε έξοδο στην τελευταία στροφή της πρώτης ειδικής διαδρομής με το Hyundai i20 N να ανατρέπεται. Ο Ott Tanak προηγήθηκε αρχικά, αλλά στη δεύτερη ειδική διαδρομή σταμάτησε να λειτουργεί το υβριδικό σύστημα στο Ford Puma της M-Sport και έπειτα είχε ένα τετ-α-κέ 360 μοιρών.

Αυτό έδωσε την πρωτοπορία στον Elfyn Evans με το Toyota GR Yaris, τη στιγμή που o έτερος οδηγός της M-Sport, Pierre-Louis Loubet, είχε μία έξοδο από το δρόμο με αποτέλεσμα να ανατραπεί το Ford Puma. Σύντομα όμως την πρωτοπορία κατέλαβε ο Teemu Suninen με το Hyundai i20 N, κάτι που είχε να συμβεί από το 2020. Λάθη έκαναν στις τελευταίες ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας οι οδηγοί της Toyota, Takamoto Katsuta και Kalle Rovanpera, ο οποίος άνοιγε το δρόμο για τους υπόλοιπους.

Ένα πρόβλημα στο υβριδικό σύστημα του Hyundai του Suninen άφησε και πάλι τον Tanak στην κορυφή καθώς ολοκληρώθηκε η πρώτη ημέρα. Ο Thierry Neuville ξεκίνησε τη δεύτερη ημέρα με αστοχία ελαστικού στην 7η ειδική διαδρομή, διανύοντας 10 χλμ. με τρία ελαστικά, χάνοντας πολύτιμο χρόνο. Το ίδιο συνέβη και στον Katsuta στην 9η ειδική διαδρομή.

Παράλληλα, ο Kalle Rovanpera έκανε λανθασμένη επιλογή ελαστικών και έχασε 46 δλ. καθώς δεν είχε απομείνει καθόλου γόμα στο πέλμα των μαλακών Pirelli του πίσω άξονα του Toyota GR Yaris. Την ίδια επιλογή είχε κάνει και ο Elfyn Evans με αποτέλεσμα να αστοχήσουν και τα δύο πίσω ελαστικά του. Στην κορυφή, ο Tanak απομακρυνόταν συνεχώς από τον Suninen, ενώ ο Neuville επωφελήθηκε από τα προβλήματα του Evans για να ανέβει στην 3η θέση έως το τέλος των πρωινών ειδικών διαδρομών του Σαββάτου. Το απόγευμα του Σαββάτου, οι οδηγοί επιδόθηκαν σε διαχείριση των ελαστικών.

Την τελευταία ημέρα, ο Neuville πίεζε πολύ κερδίζοντας τις πρώτες ειδικές διαδρομές, στην προσπάθειά του να πλησιάσει τον team-mate του, Teemu Suninen, που βρισκόταν στη 2η θέση. Ωστόσο, τα πράγματα είχαν οδυνηρή κατάληξη για τον Φινλανδό, ο οποίος χτύπησε ένα βράχο καταστρέφοντας την εμπρός δεξιά ανάρτηση, για να εγκαταλείψει έπειτα από μία πολύ καλή εμφάνιση.

Αυτό προώθησε τον Neuville στη 2η θέση και τον Evans ξανά στο βάθρο. Ο Rovanpera, ο οποίος την Κυριακή γιόρταζε τα 23α γενέθλιά του, κέρδισε την Power Stage για να πάρει πέντε επιπλέον βαθμούς, πέραν αυτών που του απέφερε η 4η θέση της γενικής κατάταξης. Ο Neuville βρήκε τον εαυτό του σε μία αγχωτική κατάσταση καθώς ο κινητήρας του Hyundai i20 Ν δεν εκκινούσε πριν από την τελευταία ειδική διαδρομή και αναγκάστηκε να τον βάλει εμπρός αφήνοντας το αυτοκίνητο να κυλίσει, ωστόσο κατάφερε να φτάσει έως τη γραμμή τερματισμού στη 2η θέση.

Το γεγονός ότι ο Neuville ήταν πιο αργός στην Power Stage που απονέμει επιπλέον βαθμούς από τους δύο οδηγούς της Toyota, Rovanpera και Evans, επέτρεψε στην ιαπωνική ομάδα να κατακτήσει μαθηματικά το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών. Ωστόσο, στην κορυφή του ράλλυ, κανείς δεν κατάφερε να απειλήσει τον Ott Tanak, ο οποίος με υποδειγματική διαχείριση ελαστικών κατάκτησε τη δεύτερη φετινή του νίκη και είναι ο μοναδικός οδηγός που έχει ανέβει στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου στους δύο αγώνες που έχουν διεξαχθεί στη Χιλή, το 2019 και φέτος.

Στην κατηγορία WRC2, ο Oliver Solberg πανηγύρισε τη νίκη στον τελευταίο από τους 7 αγώνες που έχει δηλώσει για να σημειώσει βαθμούς. Ο Σουηδός, που δεν έχει ελπίδες για τον τίτλο, τερμάτισε εμπρός από τον Gus Greensmith, με τον Sami Pajari να συμπληρώνει το βάθρο, με οδηγούς της Skoda να καταλαμβάνουν και τις τρεις θέσεις του βάθρου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!