WRC: Ο Thierry Neuville επικρίνει τους περιορισμούς στις δοκιμές

Ο Thierry Neuville δήλωσε ότι οι νέοι κανονισμοί μείωσης κόστους που περιορίζουν τις ομάδες του WRC σε 21 ημέρες δοκιμών καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν είναι «γελοίοι».

WRC: Ο Thierry Neuville επικρίνει τους περιορισμούς στις δοκιμές

Ο Thierry Neuville δήλωσε ότι οι νέοι κανονισμοί μείωσης κόστους που περιορίζουν τις ομάδες του WRC σε 21 ημέρες δοκιμών καθ’όλη τη διάρκεια της σεζόν είναι «γελοίοι».

Η FIA επέβαλε περιορισμούς στις δοκιμές για τη φετινή σεζόν του WRC, σε μία προσπάθεια να μειώσει το κόστος για τις ομάδες, καθώς οι δοκιμές είναι ένα από τα μεγαλύτερα έξοδα κατά τη διάρκεια μιας σεζόν. Πέρυσι, οι ομάδες του WRC είχαν στη διάθεσή τους 28 ημέρες για δοκιμές, συν επιπλέον ημέρες για τη διεξαγωγή δοκιμών ελαστικών για λογαριασμό της Pirelli.

Σύμφωνα με τους φετινούς κανονισμούς, οι οδηγοί των εργοστασιακών ομάδων θα έχουν την ευκαιρία να κάνουν το πολύ 7 ημέρες δοκιμών ο καθένας κατά τη διάρκεια της σεζόν που περιλαμβάνει 13 ράλλυ. Πέρυσι, κάθε οδηγός εργοστασιακής ομάδας πραγματοποιούσε μια ημέρα δοκιμών πριν από όλους τους ευρωπαϊκούς γύρους της σεζόν, αλλά απαγορεύονταν οι δοκιμές πριν από τα ράλλυ εκτός Ευρώπης.

Αν και ο Βέλγος Thierry Neuville κατανοεί τον λόγο πίσω από την απόφαση να μειωθεί ο αριθμός των ημερών δοκιμών, ο οδηγός της Hyundai πιστεύει ότι οι περιορισμοί θα μπορούσαν να είναι επικίνδυνοι, αν ως αποτέλεσμα οι οδηγοί δεν είναι επαρκώς προετοιμασμένοι για τα ράλλυ. Πιστεύει επίσης ότι για να αναπληρωθεί ο χρόνος δοκιμών που χάνεται, οι ομάδες θα ξοδέψουν περισσότερα χρήματα αγωνιζόμενες σε εθνικά ράλλυ, για να συγκεντρώσουν επιπλέον χιλιόμετρα.

Ο Neuville δήλωσε: «Για μένα, πρώτα απ’ όλα είναι γελοίο να μειωθούν οι δοκιμές σε μόνο 7 ημέρες ανά οδηγό. Υποτίθεται ότι θα είχαμε 14 αγώνες φέτος, τώρα είναι 13 και μπορούμε να κάνουμε δοκιμές μόνο στους μισούς. Πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι».

«Έχουμε πολλούς αγώνες με κακά shakedown που δεν είναι καθόλου αντιπροσωπευτικά και η απουσία δοκιμών θα μπορούσε να το κάνει κάπως επικίνδυνο σε κάποιο σημείο, αν δεν έχεις τις σωστές ρυθμίσεις από την αρχή. Αλλά είναι αυτό που είναι. Νομίζω ότι οι ομάδες θα πάνε και θα συμμετάσχουν σε μικρά εθνικά ράλλυ γύρω από την περιοχή, τα οποία και πάλι θα είναι πολύ πιο ακριβά και χρονοβόρα τόσο για τους οδηγούς όσο και για την ομάδα».

O 8 φορές Πρωταθλητής Sebastien Ogier, που θα συμμετάσχει φέτος σε επιλεγμένους αγώνες, συμπεριλαμβανομένου του εναρκτήριου Ράλλυ Μόντε Κάρλο, δήλωσε: «Για τους νέους, θα είναι μια επιπλέον πρόκληση, καθώς δεν έχουν την εμπειρία και πρέπει να τα συλλέξουν δεδομένα πολύ γρήγορα».

Ωστόσο η M-Sport, η μόνη ημιεργοστασιακή ομάδα Rally1, καλωσόρισε τους περιορισμούς στις δοκιμές και επιβεβαίωσε ότι δεν έχει σχέδια να συμμετάσχει σε εθνικά ράλλυ για να αυξήσει τα χιλιόμετρα δοκιμών της. Ο επικεφαλής της M-Sport, Malcolm Wilson, δήλωσε: «Οι δοκιμές είναι ένα από τα πιο ακριβά μέρη για εμάς στο WRC. Σίγουρα το καλωσορίζουμε. Δεν έχουμε σχέδια να κάνουμε (εθνικά ράλλυ) αυτό προς το παρόν».

«Η στρατηγική μας είναι να μειώσουμε τις εργοστασιακές συμμετοχές μας για να δώσουμε στους Ott (Tanak) και Pierre-Louis (Loubet) περισσότερο χρόνο. Αυτό κάνουμε για να καταπολεμήσουμε τη μείωση» (δοκιμών). Και οι τρεις ομάδες έχουν χρησιμοποιήσει ορισμένες ημέρες δοκιμών πριν από τον εναρκτήριο αγώνα της σεζόν, στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο, που θα διεξαχθεί αυτή την εβδομάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!