Έτσι φορτίζουν τα ηλεκτρικά αγωνιστικά

Η μπαταρία του Opel Corsa-e Rally επαναφορτίζεται σε περίπου 30 λεπτά

Έτσι φορτίζουν τα ηλεκτρικά αγωνιστικά

Η μπαταρία του Opel Corsa-e Rally επαναφορτίζεται σε περίπου 30 λεπτά

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας. Αν νομίζετε όμως ότι είναι μόνο για την πόλη μάλλον έχετε χάσει κάποια επεισόδια. Πρωταγωνιστούν και σε αγώνες και πέρα από τα μονοθέσια της Formula E, τα συναντάμε και σε Rally.

Τι γίνεται όμως με τη φόρτιση των αυτοκινήτων; H Opel που συμμετέχει ενεργά μας εξηγεί. Επειδή οι γεννήτριες δεν ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του ADAC Opel e-Rally Cup, αναζητήθηκε μια λύση, ισχυρή, ευέλικτη και φιλική προς το χρήστη ώστε να ικανοποιεί τις υψηλές απαιτήσεις ενός αγώνα ράλλυ.

Στη διαδικασία επιλογής, επικράτησε τελικά η κινητή λύση της εταιρείας eLoaded από τη Γερμανία. Η ενέργεια τροφοδοτείται από το δημόσιο δίκτυο μέσης ή χαμηλής τάσης και κατανέμεται στις μονάδες φόρτισης μέσω ενός “DCBus”. Με αυτό τον τρόπο, μειώνονται σημαντικά οι απώλειες ενέργειας μεταξύ δικτύου και της θύρας φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος. Αντίθετα με τα συστήματα φόρτισης που βασίζονται σε μπαταρία, δεν χρησιμοποιούνται καθόλου επικίνδυνες ουσίες, που επίσης σημαίνει ότι δεν ισχύουν οι αντίστοιχοι περιορισμοί μεταφοράς.

Η υποδομή φόρτισης για το ADAC Opel e Rally Cup, η οποία αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Opel Motorsport, χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές από το δημόσιο ηλεκτρικό δίκτυο. Το ρεύμα μέσης τάσης τροφοδοτείται σε έναν μετασχηματιστή ειδικά προσαρμοσμένο για χρήση ράλλυ (“DCSource”), το λεγόμενο Power House.

Έτσι αποφεύγεται μία ενδιάμεση αποθήκευση ενώ η μέγιστη ισχύς φτάνει τα 2.0 megawatts σε 18 σημεία φόρτισης, καθένα από τα οποία βρίσκεται στο χώρο τεχνικής υποστήριξης του κάθε αυτοκινήτου που μετέχεις τον αγώνα. Κάθε σημείο φόρτισης τροφοδοτεί το όχημα με έως 140 kW, ενώ το Opel Corsa-e Rally μπορεί να φορτίζεται με μέγιστη ισχύ 100 kW με συνεχές ρεύμα (DC). Η μπαταρία 50 kWh φορτίζεται στο 80% σε περίπου 30 λεπτά. Ακόμα και κατά τη διάρκεια ενός μικρότερου σέρβις, η επαναφόρτιση για τις επόμενες ειδικές διαδρομές δεν αποτελεί πρόβλημα.

Τα σημεία επαναφόρτισης δεν είναι συνδεδεμένα σε μία σταθερή δομή, αλλά μπορούν να τοποθετούνται ελεύθερα και ανεξάρτητα το ένα από το άλλο. Το σύστημα της eLoaded υιοθετεί αρθρωτή σχεδίαση, επομένως προσαρμόζεται στις αντίστοιχες απαιτήσεις κάθε χρήστη και μιας ευρείας γκάμας εφαρμογών – όπως η χρήση σε ένα service park. Χάρη στους ταχυσυνδέσμους, η εγκατάσταση των καλωδιώσεων γίνεται σε χρόνο μηδέν, ενώ ολόκληρο το σύστημα μπορεί να στήνεται και να αποσυναρμολογείται μέσα σε μία ημέρα.

«Η επιλογή μιας υποδομής φόρτισης κατάλληλης για τις ανάγκες του ADAC Opel e-Rally Cup ήταν μία πολυσύνθετη διαδικασία με αντίστοιχα μεγάλη διάρκεια» εξηγεί ο Διευθυντής της Opel Motorsport, Jörg Schrott. «Η κινητή υποδομή φόρτισης της eLoaded είναι σαφέστατα η καλύτερη λύση. Γρήγορα έγινε αντιληπτό πόσο σημαντική ήταν και μαζί αναπτύξαμε ένα σύστημα που είναι βιώσιμο, ισχυρό και ευέλικτο».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!