F1 – GP Ολλανδίας: Δύσκολη Παρασκευή για τη Red Bull

H Red Bull είχε μία δύσκολη πρώτη ημέρα στο Zandvoort και θα πρέπει να ψάξει λύσεις για το στήσιμο του μονοθεσίου της ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών. Ferrari, Mercedes και McLaren φαίνονται δυνατές.

F1 – GP Ολλανδίας: Δύσκολη Παρασκευή για τη Red Bull

H Red Bull είχε μία δύσκολη πρώτη ημέρα στο Zandvoort και θα πρέπει να ψάξει λύσεις για το στήσιμο του μονοθεσίου της ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών. Ferrari, Mercedes και McLaren φαίνονται δυνατές.

O Max Verstappen είχε κακό ξεκίνημα στο τριήμερο του αγώνα της πατρίδας του. Στο FP1, έπειτα από μόλις 7 γύρους, το κιβώτιό του παρουσίασε πρόβλημα και τον ανάγκασε να χάσει όλη την υπόλοιπη διαδικασία. Στο FP2, ήταν 7 δέκατα του δλ. πίσω από τον επικεφαλής Charles Leclerc. Η Red Bull δεν είχε καλή ισορροπία και δεν έβρισκε πρόσφυση, ιδίως στην έξοδο των στροφών. Αυτό επιβάρυνε την καταπόνηση των ελαστικών.

Στο FP1, ο Sergio Perez επικεντρώθηκε πολύ στη σκληρή γόμα, η οποία είναι υπερβολικά σκληρή για αυτή την πίστα και δεν έδινε δεδομένα που να είναι σχετικά. Άλλωστε, το στιλ οδήγησης του Μεξικανού είναι τελείως διαφορετικό από αυτό του Verstappen και αυτό οδήγησε την ομάδα προς τη λάθος κατεύθυνση όσον αφορά το στήσιμο. Με τη μέση και τη μαλακή γόμα οι οδηγοί δεν αισθάνονταν καλά με το μονοθέσιο.

Ο αγωνιστικός σύμβουλος της Red Bull, Helmut Marko δήλωσε: «Το μονοθέσιό μας τα πήγαινε καλά με τη σκληρή γόμα. Δυστυχώς, αυτή είναι μάλλον άχρηστη για τον αγώνα. Όταν πήγαμε στις πιο μαλακές γόμες το απόγευμα, το μονοθέσιο δεν είχε ισορροπία. Δεν είχαμε καθόλου πρόσφυση, απλά γλιστρούσαμε, επιφέροντας υψηλή φθορά ελαστικών. Η ισορροπία δεν ήταν αρκετά καλή και οι θερμοκρασίες ήταν πολύ υψηλές».

«Ο Perez είχε τα ίδια προβλήματα (με τον Verstappen). Έχουμε πολλά να καλύψουμε. Ο μηχανολόγος αγώνα του Max έχει θετική διάθεση. Πιστεύει ότι ξέρει πού βρίσκεται η αιτία. Κάναμε μικρές αλλαγές και έφεραν βελτίωση, αλλά σίγουρα όχι αυτή που είναι απαραίτητη. Ελπίζω ότι μπορούμε να παλέψουμε για την κορυφή. Πιθανότατα, αυτή τη φορά δεν θα είναι μια τόσο κυρίαρχη νίκη όπως στο Spa. Χάσαμε κατά πολύ το σωστό πλαίσιο ισορροπίας και τώρα πρέπει να επιστρέψουμε σε ένα καλό στήσιμο με βάση τα δεδομένα».

Ο Verstappen δήλωσε: «Χάσαμε πολύτιμο χρόνο στο FP1 και στη συνέχεια, η ισορροπία δεν ήταν καλή στο FP2. Σε μια ωριαία περίοδο δεν μπορείς να αλλάξεις πολλά πράγματα στο μονοθέσιο, οπότε έπρεπε να το αντιμετωπίσουμε αυτά που είχαμε. Η σημερινή ημέρα δεν ήταν καλή, αλλά θα εξετάσουμε τα πάντα κατά τη διάρκεια της νύχτας, και σίγουρα μπορούμε να κάνουμε κάτι καλύτερο από αυτό. Δεν εξεπλάγην όταν είδα τη διαφορά χρόνου, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να βελτιώσουμε, έχουμε το FP3 αύριο για να δοκιμάσουμε μερικά πράγματα πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές».

Ο Perez δήλωσε: «Τα πράγματα είναι πολύ οριακά και η Ferrari φαίνεται να είναι πολύ δυνατή σε αυτή την πίστα, οπότε, όπως είχα προβλέψει, θα είναι ένα ενδιαφέρον Σαββατοκύριακο. Είναι μια αρκετά απαιτητική πίστα και νομίζω ότι μας λείπει ταχύτητα σε όλους τους τομείς αυτή τη στιγμή, δεν ήμασταν γρήγοροι σε κανένα από τα sector, οπότε πρέπει να το αναλύσουμε αυτό. Δεν ήμαστε τόσο ευχαριστημένοι όσο ήμασταν στο Βέλγιο, οπότε υπάρχουν πράγματα που πρέπει να εξετάσουμε για να βεβαιωθούμε ότι θα πάρουμε τα πάντα για να είμαστε στη μάχη για τις κατατακτήριες δοκιμές».

«Συνάντησα πολύ μποτιλιάρισμα σήμερα βρήκα μια από τις Ferrari στο γρήγορο γύρο μου και δυστυχώς δεν είχα τη δυνατότητα να δοκιμάσω σωστά τη μαλακή γόμα, χωρίς να προκαλέσω ατύχημα. Η καταπόνηση των ελαστικών φαίνεται να είναι αρκετά υψηλή στις μεγάλες ακολουθίες γύρων, οπότε θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε με τη στρατηγική. Σίγουρα πρέπει να βελτιωθούμε για τις κατατακτήριες δοκιμές».

F1 - Charles Leclerc (Ferrari), GP Ολλανδίας 2022

Ferrari

Θα καταφέρει η Red Bull με την εργασία που θα γίνει και στον προσομοιωτή στις εγκαταστάσεις της να βρει το δρόμο της αύριο και να είναι ανταγωνιστική; Η Ferrari είχε τη δυνατότητα να ρυθμίσει το μονοθέσιό της με μικρότερη απόσταση από το έδαφος και πιο μαλακές ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και βρήκε το ρυθμό που έμοιαζε να έχει χάσει στο Spa. Επίσης, η σχέση αεροδυναμικού φορτίου/οπισθέλκουσας που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο Spa, δεν είναι σημαντική στο Zandvoort και η Ferrari κατέφθασε στην Ολλανδία με ένα πολύ καλό βασικό στήσιμο.

O Charles Leclerc δήλωσε: «Ανεβάσαμε λίγο τον ρυθμό στο FP2, αλλά δεν ήμασταν ακόμα εκεί που θέλουμε με την ισορροπία του μονοθεσίου από την πλευρά μου. Υπέφερα λίγο από την υποστροφή και στη συνέχεια είχα κάποιες απότομες αποσταθεροποιήσεις στην έξοδο από τις στροφές. Εκπλήσσομαι, βλέποντας πόσο γρήγορα έχουν πάει η Mercedes και η McLaren. Ήμασταν όλοι πολύ κοντά, εκτός από τον Max και τον Checo, αλλά δεν νομίζω ότι είχαν καθαρή μέρα, οπότε θα έχει ενδιαφέρον. Είναι μια δύσκολη πίστα, αλλά θα ήταν διασκεδαστική αν έβρεχε. Οπότε είμαι εντάξει με οτιδήποτε και αν συμβεί».

Ο Carlos Sainz δήλωσε: «Συνολικά ήταν μια καλή Παρασκευή εδώ στο Zandvoort. Από πλευράς επιδόσεων, ήταν μια καθαρή Παρασκευή και ολοκληρώσαμε το πλάνο χωρίς προβλήματα, τόσο για τις μεγάλες όσο και για τις μικρές ακολουθίες γύρων. Είμαστε πολύ κοντά με τους αντιπάλους μας, οπότε οποιαδήποτε επίδοση μπορέσουμε να βρούμε κατά τη διάρκεια της νύχτας θα μας βοηθήσει σίγουρα ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών».

Τα διαφορετικά προγράμματα των ομάδων σε συνδυασμό με την καθυστέρηση με κόκκινη σημαία που προκάλεσε ο Yuki Tsunoda σήμαινε ότι οι προσομοιώσεις αγώνα των οδηγών διέφεραν σε διάρκεια μεταξύ τους, οπότε δεν αποτελούν απαραίτητα έναν καλό δείκτη. Αλλά η ελαφρώς θολή εικόνα που προκύπτει είναι ότι Ferrari, Mercedes και Red Bull βρίσκονται αρκετά κοντά μεταξύ τους, αν και η Red Bull έχει πολύ μεγάλο περιθώριο βελτίωσης. Ίσως η Ferrari θα ήθελε να έχει μεγαλύτερη διαφορά από τη Mercedes, αλλά η μικρή διαφορά ενδέχεται να οφείλεται και σε πιο συντηρητικές ρυθμίσεις κινητήρα.

F1 - George Russell (Mercedes), GP Ολλανδίας 2022

Mercedes

Ήταν μία από τις πιο ανταγωνιστικές Παρασκευές της Mercedes φέτος, καθώς η μικρότερη απόσταση από το έδαφος που απαιτεί το Zandvoort συνάδει με την αεροδυναμική χαρτογράφηση της W13, η οποία είναι σχεδιασμένη να λειτουργεί καλύτερα σε αυτές τις αποστάσεις. Ο George Russell δήλωσε: «Το μονοθέσιο λειτουργεί καλύτερα εδώ (από ό,τι στο Spa). Στον ένα γρήγορο γύρο, οι McLaren και Aston φαίνονται δυνατές, αλλά αυτό δεν είναι το δυνατό μας σημείο. Στο ρυθμό αγώνα θα έρθει προς τα εμάς. Αλλά πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι βρισκόμαστε μπροστά τους στην εκκίνηση, γιατί δεν θέλουμε να χάσουμε χρόνο πίσω τους στον αγώνα».

«Νομίζω ότι η Ουγγαρία ήταν μοναδική περίπτωση. Οι αντίπαλοί μας δεν τα κατάφεραν σωστά εκείνη την ημέρα και εμείς κάναμε εξαιρετική δουλειά. Προφανώς, μόλις που τους ξεπεράσαμε. Θα σοκαριστώ πολύ αν μπορέσουμε να επαναλάβουμε το αποτέλεσμα της Ουγγαρίας, αλλά νομίζω ότι είμαστε σίγουρα πιο κοντά από ό,τι ήμασταν εδώ και πολύ καιρό. Νομίζω ότι ο αγώνας θα έρθει προς τα εμάς και νομίζω ότι ο ρυθμός αγώνα που έχουμε φαίνεται δυνατός».

Ο επικεφαλής μηχανολογίας πίστας της Mercedes, Andrew Shovlin, παραδέχθηκε: «Ήταν πολύ πιο εύκολο να βρούμε καλή ισορροπία εδώ, από ό,τι στο Spa». Ο Lewis Hamilton προσέθεσε: «Ήταν πολύ καλύτερα από την Κυριακή μου την περασμένη εβδομάδα, και είναι πολύ καλύτερα από την Παρασκευή του περασμένου Σαββατοκύριακου. Ήταν ένα αξιοπρεπές ξεκίνημα, προσγειωθήκαμε σε ένα πολύ καλύτερο σημείο στο στήσιμο του μονοθεσίου, απλά επειδή είναι μια πολύ διαφορετική πίστα. Eίναι πολύ επιθετική για τα ελαστικά, οπότε θα προσπαθήσουμε να τη χρησιμοποιήσουμε για να ανεβάσουμε γρήγορα τη θερμοκρασία τους».

«Δεν είμαστε πολύ πίσω, πράγμα που είναι πολύ ευχάριστο, και το μονοθέσιο δεν έχει κακή αίσθηση. Απλά πρέπει να συνεχίσουμε να βελτιωνόμαστε. Πιθανότατα δεν υπάρχουν πολλά περισσότερα από πλευράς επιδόσεων, αλλά θα συνεχίσουμε να πιέζουμε. (Ο Verstappen) είχε μια δύσκολη μέρα και έχασε το μεγαλύτερο μέρος της πρώτης περιόδου, αλλά η Red Bull έχει περίπου 6-7 δέκατα στο τσεπάκι της, οπότε θα είναι σχετικά εύκολο γι’ αυτούς». Όπως και η Mercedes, έτσι και η McLaren έχει ευνοηθεί από την απουσία μεγάλων ευθειών και ζωνών επιτάχυνσης από αργές στροφές.

O Ηamilton χρησιμοποιεί τη 2η φετινή του μονάδα ισχύος και όχι την 3η που τοποθετήθηκε στο Βέλγιο. Ωστόσο, η Mercedes πιστεύει μπορεί να διασώσει τη μονάδα του Spa για χρήση στους επόμενους αγώνες, σε αντίθεση με το κιβώτιο, που υπέστη ζημιές στη σύγκρουση με τον Fernando Alonso. O Βρετανός δεν τιμωρήθηκε για την κατηγορία παρεμπόδισης του Sainz στο FP1, ούτε ο Sebastian Vettel για αντίστοιχο περισταστικό με τον Lando Norris.

F1 - GP Ολλανσίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!