F1: H Alpine διερευνά τις προοπτικές του υδρογόνου

Η Alpine ξεκίνησε μια μελέτη για να αξιολογήσει αν το υδρογόνο υδρογόνου θα μπορούσε να είναι η καλύτερη κατεύθυνση για το μακροπρόθεσμο μέλλον της Formula 1.

F1: H Alpine διερευνά τις προοπτικές του υδρογόνου

Η Alpine ξεκίνησε μια μελέτη για να αξιολογήσει αν το υδρογόνο υδρογόνου θα μπορούσε να είναι η καλύτερη κατεύθυνση για το μακροπρόθεσμο μέλλον της Formula 1.

Παρότι η FIA ενέκρινε την προηγούμενη εβδομάδα τους κανονισμούς που θα διέπουν τις μονάδες ισχύος της Formula 1 μεταξύ 2026 και 2030, καθορίζοντας ότι θα πρόκειται για υβριδικούς turbo κινητήρες που θα χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα, εξακολουθούν να υπάρχουν διαφορετικές γνώμες σχετικά με την κατεύθυνση προς την οποία θα πρέπει να πορευτεί το σπορ μακροπρόθεσμα, καθώς τα αυτοκίνητα παραγωγής κάνουν τη μετάβαση προς την ηλεκτροκίνηση.

Είναι αμφίβολο ότι η εξέλιξη της τεχνολογίας των ηλεκτροκινητήρων και των μπαταριών θα έχει προχωρήσει αρκετά έως το 2031 για να προσφέρει στα μονοθέσια της F1 επιδόσεις αντίστοιχες των σημερινών επιπέδων. Αυτό σημαίνει ότι το Πρωτάθλημα θα πρέπει να αποφασίσει την κατεύθυνση προς την οποία θα κινηθεί μετά το 2030.

Αλλά μια επιλογή που η Alpine πιστεύει ότι θα μπορούσε να είναι βιώσιμη είναι η μετάβαση σε καύσιμο υδρογόνο. Για αυτό και η γαλλική μάρκα έχει ξεκινήσει μια λεπτομερή εξέταση των πλεονεκτημάτων και των μειονεκτημάτων της χρήσης μιας τέτοιας μονάδας ισχύος στην F1. Ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine, Laurent Rossi, δήλωσε: «Δεν νομίζω ότι ο αμιγώς ηλεκτρικός κινητήρας θα είναι έτοιμος. Μπορεί να είναι ίσως σε 15 χρόνια από τώρα, αλλά δεν το βλέπω να συμβαίνει στις επόμενες μία ή δύο αναθεωρήσεις των κανονισμών».

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το ερευνούμε, επειδή πιστεύω ότι ειδικά οι κατασκευαστές μονάδων ισχύος έχουν καθήκον να διαμορφώσουν τους κανονισμούς και να φέρνουν λύσεις στο τραπέζι, όπως το υδρογόνο ως καύσιμο. Για εμάς, είναι ένας καλός τρόπος να πετύχουμε με ένα σμπάρο δύο τρυγόνια. Είναι πιο καθαρό, σίγουρα. Δεν είναι απολύτως καθαρό, αλλά είναι πολύ καλύτερο σε σύγκριση με τα παραδοσιακά καύσιμα. Είναι άφθονο, αυτό είναι σίγουρο, ενώ τα οργανικά ή συνθετικά καύσιμα μπορεί να είναι περιορισμένα όσον αφορά την προμήθεια ή το κόστος παραγωγής».

«Επιπλέον, διατηρεί ένα πράγμα, το οποίο είναι ο θόρυβος. Εντάξει, ίσως σε περίπου 20 χρόνια ο κόσμος να το έχει ξεχάσει αυτό, γιατί οι νέες γενιές δεν θα ενδιαφέρονται για αυτό, και θα έχουν συνηθίσει τα αυτοκίνητα να είναι αθόρυβα στο δρόμο, αλλά προς το παρόν, αυτό είναι κάτι που προσδίδει στο σόου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η F1 είναι ένα σπορ, δηλαδή ψυχαγωγία. Σίγουρα είναι και μια επιχείρηση. Αλλά αυτή η επιχείρηση βασίζεται στο ότι ο κόσμος την αγαπάει, την παρακολουθεί και την απολαμβάνει. Δεν μπορώ να μην το σκέφτομαι αυτό. Οπότε εξετάζουμε αυτή την οδό».

«Θα παίξουμε το ρόλο μας για να εμπνεύσουμε και άλλους, σίγουρα τους κυβερνητικούς φορείς. Θα θέλαμε πολύ να είμαστε σε θέση να το παρουσιάσουμε, αλλά πρώτα να αποδείξουμε στους εαυτούς μας ότι λειτουργεί, γιατί πρέπει ακόμη να ερευνήσουμε ότι είναι κάτι περισσότερο από μια πεποίθηση ή μια προφητεία».

«Αν λειτουργεί, τότε θέλουμε ενδεχομένως να το επιδείξουμε είτε στο Garage 56 (την ειδική κατηγορία πειραματικών εγχειρημάτων) στο Le Mans, είτε γύρω από το Nurburgring με ένα από τα αυτοκίνητα παραγωγής μας, εφοδιασμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Αυτό ίσως θα εμπνεύσει τα διοικητικά όργανα ότι υπάρχει ένας δρόμος προς τα εκεί. Αν η Porsche, η Ferrari και άλλοι ακολουθούν άλλα μονοπάτια, ας είναι. Αλλά είναι ακόμα καλύτερο, γιατί θα φέρουμε στο τραπέζι περισσότερες επιλογές από μία».

Αυτή δεν είναι η μόνη πρωτοποριακή κίνηση στην οποία έχει προχωρήσει η Alpine όσον αφορά την ενέργεια. Νωρίτερα φέτος, η γαλλική ομάδα, προβλέποντας ότι έπειτα από την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία θα οδηγούσε στην αύξηση των τιμών ενέργειας, κατάφερε να εξοικονομήσει πολλά χρήματα αγοράζοντας από νωρίς όσα περισσότερα αποθέματα ενέργειας μπορούσε.

F1 - Esteban Ocon (Alpine), GP Ουγγαρίας 2022

Προνοητικότητα

Όπως εξήγησε ο επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, Otmar Szafnauer: «Αγοράσαμε ενέργεια νωρίς και αυτό μας εξοικονόμησε εκατομμύρια. Ήταν μελλοντική ενέργεια και κάποιο υλικό, οπότε ήταν μια έξυπνη κίνηση. Είμαστε, δεν θέλω να πω σημαντικά, αλλά άνετα κάτω από το ανώτατο όριο εξόδων».

«Αυτό, πιθανώς συνέβη κατά το ήμισυ χάρη σε ορισμένες σωστές στρατηγικές αποφάσεις. Κάποιοι από τους ανθρώπους οικονομικών του οργανισμού προέβλεψαν ότι ο πληθωρισμός θα ανέλθει με το ρυθμό που έχει τώρα και έλαβαν ορισμένες καλές αποφάσεις για να αγοράσουν νωρίς κάποια πράγματα σε χαμηλότερη τιμή, τα οποία ξέρεις ότι θα χρησιμοποιήσεις στο μέλλον».

«Και αυτό βοήθησε για φέτος. Αλλά ισχύει μόνο για μία χρονιά. Ωστόσο και δομικά, είμαστε λίγο διαφορετικά οργανωμένοι και υπό το ανώτατο όριο κόστους, νομίζω ότι βρισκόμαστε σε καλύτερη θέση από κάποιες άλλες ομάδες. Οπότε μας βοήθησε, και αυτό που μας επέτρεψε να κάνουμε είναι να έχουμε το περιθώριο να προσλάβουμε άλλα 75 άτομα χωρίς να ανησυχούμε ότι θα ξεπεράσουμε το ανώτατο όριο εξόδων, κάτι που είναι σπουδαίο».

Ειδική έκδοση

Αξίζει να προστεθεί σε αυτό το σημείο ότι η Alpine ήταν τόσο σίγουρη ότι θα καταφέρει να ανανεώσει το συμβόλαιο του Fernando Alonso, που είχε προετοιμάσει μία περιορισμένης έκδοση της A110, του μοντέλου παραγωγής της γαλλικής μάρκας, αφιερωμένη στον Ισπανό οδηγό. Η αρχική παρουσίαση της έκδοσης αυτής είχε αρχικά προγραμματιστεί για το GP Ιταλίας, στη συνέχεια μετατέθηκε για το GP Ιαπωνίας. Τώρα όμως, το πιθανότερο είναι ότι δεν θα δούμε ποτέ την Alpine A110 Alonso.

F1 - Fernando Alonso (Alpine), GP Γαλλίας 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!