F1 – GP Ουγγαρίας: O George Russell κατέκτησε την 1η του pole position

O George Russell κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formua 1, στην πίστα του Hungaroring, σημειώνοντας έναν εκπληκτικό χρόνο στις τελευταίες στιγμές του Q3, για να βρεθεί εμπρός από τις δύο Ferrari.

F1 – GP Ουγγαρίας: O George Russell κατέκτησε την 1η του pole position

O George Russell κατέκτησε την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formua 1, στην πίστα του Hungaroring, σημειώνοντας έναν εκπληκτικό χρόνο στις τελευταίες στιγμές του Q3, για να βρεθεί εμπρός από τις δύο Ferrari.

Έπειτα από το απρόβλεπτο FP3, οι κατατακτήριες δοκιμές επεφύλασσαν περισσότερες εκπλήξεις, καθώς ο George Russell έκανε έναν πολύ καλό γύρο στις τελευταίες στιγμές του Q3, χωρίς να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο σε κανένα sector, κατάφερε να φέρει τη Mercedes στην κορυφή. O 24χρονος Βρετανός κατέκτησε με αυτό τον τρόπο την πρώτη pole position της καριέρας του στη Formula 1 και την πρώτη της Mercedes για τη φετινή σεζόν.

Με αυτό το γύρο, ο Russell κατάφερε να εκθρονίσει τις δύο Ferrari που έδειχναν μέχρι εκείνη τη στιγμή βρίσκονταν στις δύο πρώτες θέσεις. Έπειτα από τη χειρότερη ίσως φετινή Παρασκευή της ομάδας εχθές, η Mercedes διαπίστωσε από την αρχή των κατατακτήριων δοκιμών ότι στις χαμηλότερες θερμοκρασίες του Σαββάτου (20 βαθμούς χαμηλότερες από την Παρασκευή), και καθώς τα επίπεδα πρόσφυσης άρχισαν να αυξάνονται έπειτα από τη βροχή, είχε τη δυνατότητα να διατηρήσει τα ελαστικά της στα σωστά πλαίσια θερμοκρασίας.

Αποτέλεσμα αυτού ήταν η W13 να έχει καλή ισορροπία και προσέφερε αυτοπεποίθηση στους οδηγούς της. Σε μία πίστα με αρκετά λείο ασφαλτοτάπητα, όπου η αυξημένη οπισθέλκουσα που παράγει το γερμανικό μονοθέσιο δεν έχει μεγάλη σημασία -καθώς υπάρχει μόνο μία ουσιαστική ευθεία- ο Russell κατάφερε να κάνει την έκπληξη. Ο Βρετανός δήλωσε ότι τα ελαστικά βρίσκονταν στο ιδανικό πλαίσιο στην τελική του προσπάθεια στο Q3. Οι πρώτες δύο στροφές πήγαν πολύ καλά και έτσι συνεχίστηκε και ο υπόλοιπος γύρος, εκτός ίσως από την τελευταία στροφή.

Το έργο του Russell βοήθησε και το γεγονός ότι οι οδηγοί της Ferrari δεν έκαναν τέλειους γύρους, ο Max Verstappen είχε πρόβλημα στη μονάδα ισχύος, ενώ το DRS του Lewis Hamilton δεν λειτουργούσε στην τελική του προσπάθεια στο Q3. O Carlos Sainz, που θα εκκινήσει τον αυριανό αγώνα από τη 2η θέση, αναγνώρισε ότι η τελική του προσπάθεια δεν ήταν κάτι το ιδιαίτερο και περίμενε ότι κάποιος θα κατέρριπτε το χρόνο του, αλλά δεν περίμενε να είναι ο Russell. Ο Βρετανός ανέφερε ότι η Mercedes άλλαξε εντελώς το στήσιμο του μονοθεσίου, γεγονός που βελτίωσε την απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές, αλλά ίσως επηρεάσει αρνητικά το ρυθμό αγώνα.

Κάτω των προσδοκιών η Ferrari

O Sainz δήλωσε ότι έκανε καλύτερο γύρο στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3. Στον τελικό του γύρο, έχασε χρόνο στο αργό chicane των στροφών 7/8 με υποστροφή στην είσοδο, ενώ είχε στιγμές υπερστροφής που αναγκάστηκε να διορθώσει στις στροφές 5 και 13, αν και ήταν καλύτερος από τον Russell στην έξοδο της τελευταίας στροφής.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Sainz επεκτάθηκε λίγο στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Ferrari με τις εκκινήσεις. Ο Ισπανός δήλωσε ότι πρόκειται για κάτι που η ιταλική ομάδα δεν μπορεί να αλλάξει στο φετινό μονοθέσιο και θα το διορθώσει του χρόνου. Μέχρι το τέλος της σεζόνμ θα πρέπει να αντλήσει το μέγιστο από αυτό που έχει.

Ο Charles Leclerc, απογοητευμένος με την 3η θέση στην οποία βρέθηκε, δήλωσε ότι «έπρεπε να έχουμε πάρει αυτή την pole», για τη διεκδίκηση του τίτλου, ιδίως σε ημέρα που ο Verstappen τέθηκε εκτός μάχης. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι συνέβη κάτι περίεργο με τα ελαστικά, η συμπεριφορά των οποίων δεν είχε καμία σχέση με τη χθεσινή.

Ο Leclerc ανέφερε ότι στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών βρισκόταν μακρά από το όριο, αλλά στο Q3, με την ηλιοφάνεια να αυξάνεται, οι θερμοκρασίες των ελαστικών βρίσκονταν εκτός των ιδανικών πλαισίων. O Mattia Binotto δήλωσε ότι οι οδηγοί προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στη διαφορετική ισορροπία που παρουσίαζε η F1-75 στις χαμηλότερες θερμοκρασίες.

Η Ferrari είχε πολύ καλό ρυθμό αγώνα την Παρασκευή στις υψηλές θερμοκρασίες, ωστόσο τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα στο Hungaroring. H εκκίνηση θα είναι κρίσιμης σημασίας, με μία από τις μεγαλύτερες αποστάσεις της pole position από τα φρένα της πρώτης στροφής (444 μέτρα). Αλλά ίσως o Russell να μπορεί να επωφεληθεί από τα προβλήματα της Ferrari στην εκκίνηση, και να μην απειληθεί στα πρώτα μέτρα.

Εκπληκτικός Norris

Με μία καταπληκτική εμφάνιση, ο Lando Norris έγραψε τον 4ο χρόνο της διαδικασίας με την πολύ καλή στις κατατακτήριες δοκιμές McLaren και ισοφάρισε το καλύτερό του φετινό αποτέλεσμα σε κατατακτήριες δοκιμές. Παρότι βρέθηκε εμπρός από τις δύο Alpine, ο Βρετανός δήλωσε ότι η MCL36 ακόμα δεν κάνει αυτό που θέλει ο ίδιος. Την αποκάλεσε δύσκολη και απρόβλεπτη, γεγονός που τον αναγκάζει να υιοθετεί ένα οδηγικό στιλ με το οποίο δεν έχει απόλυτη αυτοπεποίθηση.

Στην εσωτερική μάχη της Alpine, ενώ ο Fernando Alonso τα είχε πάει καλύτερα στα δύο πρώτα σκέλη και είχε μάλιστα καταφέρει να εξασφαλίσει δύο καινούργια σετ μαλακής γόμας (μόνο οι οδηγοί της Ferrari και ο Verstappen το είχαν κάνει αυτό), ο Esteban Ocon ήταν αυτός που εξασφάλισε την 5η θέση, εμπρός από τον Ισπανό team-mate του.

Ο Lewis Hamilton περιορίστηκε στην 7η θέση, καθώς στην τελευταία του προσπάθεια στο Q3, δεν λειτούργησε το DRS του. Ο Βρετανός είχε κάνει την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 με μεταχειρισμένα ελαστικά και αυτός ήταν ο χρόνος που μέτρησε στο τελικό αποτέλεσμα. Πίσω από τον πρώην team-mate του θα παραταχθεί αύριο ο Valtteri Bottas, o οποίος επέστρεψε στο Q3 για πρώτη φορά από το GP Ισπανίας.

Αν και ο team-mate του Φινλανδού στην Alfa Romeo, Guanyu Zhou (12ος), δεν κατάφερε να προκριθεί στο τελικό σκέλος -για μόλις 128 χλστ. του δλ., ο Κινέζος αναφώνησε με ενθουσιασμό στον ασύρματο: «Επιστρέψαμε». O Daniel Ricciardo (9ος) κατάφερε να εισέλθει στο Q3, αλλά ήταν 0,6 δλ. πίσω από τον team-mate του στη McLaren, Norris.

Κακή ημέρα για τη Red Bull

O Max Verstappen είχε πολύ καλή απόδοση στα δύο πρώτα σκέλη των κατατακτήριων δοκιμών, έχοντας βρει καλύτερο στήσιμο από εχθές, το Q3 δεν πήγε καθόλου καλά για τον Ολλανδό. Στην πρώτη του προσπάθεια μπλόκαρε τα φρένα του για τη στροφή 2 και σχεδόν βγήκε εκτός πίστας. Ανέφερε στον ασύρματο ότι δεν είχε πρόσφυση. Στη δεύτερη προσπάθειά του, παρουσιάστηκε πρόβλημα στη μονάδα ισχύος, με απώλεια… ισχύος.

To pit wall έδωσε μερικές οδηγίες στον Verstappen να αλλάξει ρυθμίσεις για να παρακάμψει κάποιους αισθητήρες που μερικές φορές αστοχούν, προκαλώντας προβλήματα αλλά τίποτα δεν λειτούργησε. Ο Helmut Marko δήλωσε ότι η Red Bull έχει εντοπίσει το πρόβλημα, το οποίο εκτιμά ότι είναι μηχανικής φύσεως. Ο Αυστριακός προσέθεσε ότι η ομάδα θα έχει τη δυνατότητα να το αντιμετωπίσει εύκολα ενόψει του αυριανού αγώνα, χωρίς ποινή.

Ο απολογισμός της ημέρας ήταν απογοητευτικός για τη Red Bull, με τον Verstappen στη 10η θέση και τον Sergio Perez ακριβώς πίσω του, καθώς ο Μεξικανός δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3. Στην τελική του προσπάθεια στο Q2, ο Perez συνάντησε τη Haas του Kevin Magnussen πολύ κοντά στην κορυφή της 2ης στροφής και αναγκάστηκε να ανοίξει τη γραμμή του, χάνοντας χρόνο, με αποτέλεσμα να βρεθεί εκτός της πρώτης δεκάδας για μόλις 71 χλστ. του δλ.

Ο χρόνος του Perez από την 1η του προσπάθεια στο Q2 είχε ακυρωθεί, για υποτιθέμενη παράβαση των ορίων πίστας στη στροφή 5. Ωστόσο, το replay έδειξε ότι ο Perez δεν είχε βρεθεί εντελώς εκτός της λευκής γραμμής και πολύ μικρό μέρος των ελαστικών του βρισκόταν εντός των ορίων. Συνεπώς, ο χρόνος του αποκαταστάθηκε, αλλά δεν άλλαξε το τελικό αποτέλεσμα. Ο Verstappen επέκρινε τη FIA για τα όρια πίστας, δηλώνοντας ότι μεταχειρίζεται τους οδηγούς σαν ερασιτέχνες.

Ο αγώνας της Red Bull θα είναι δύσκολος. Παρότι διαθέτει ένα από τα πιο γρήγορα μονοθέσια του grid, τα προσπεράσματα δεν είναι εύκολα στο Hungaroring. O Verstappen δήλωσε ότι ο ίδιος και η ομάδα θα πρέπει να διατηρήσουν την ψυχραιμία τους και να είναι σε εγρήγορση, να επιλέξουν τις στιγμές που θα επιτεθούν και να είναι ευέλικτοι με τις επιλογές τους.

Στις πίσω θέσεις

Οι δύο Haas θα παραταχθούν πίσω από τον Zhou, με τον Lance Stroll να τις διαχωρίζει. Έπειτα από το ατύχημα που είχε στο FP3, ο Sebastian Vettel, προσπάθησε να βοηθήσει τους μηχανικούς να επισκευάσουν το μονοθέσιό του, αντικαθιστώντας κιβώτιο -χωρίς ποινή-, δάπεδο και πίσω αεροτομή -καθώς υπήρχε ανταλλακτική καινούργιων προδιαγραφών.

Οι εργασίες ολοκληρώθηκαν εγκαίρως, ωστόσο, ο Γερμανός δεν προκρίθηκε στο Q2, μαζί με τους οδηγούς των AlphaTauri και Williams. Ο χρόνος του Pierre Gasly ακυρώθηκε λόγω παράβασης ορίων πίστας στη στροφή 5, ενώ αμφότεροι οι οδηγοί της Williams έκαναν λάθη στις τελικές τους προσπάθειες.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!