F1: Συνάντηση ομάδων-FIA για το ζήτημα των αναπηδήσεων

Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 θα συναντηθούν με εκπροσώπους της FIA αυτή την εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να βρουν λύσεις για το ζήτημα των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων πριν από το Βρετανικό GP.

F1: Συνάντηση ομάδων-FIA για το ζήτημα των αναπηδήσεων

Οι τεχνικοί διευθυντές των ομάδων της Formula 1 θα συναντηθούν με εκπροσώπους της FIA αυτή την εβδομάδα, σε μια προσπάθεια να βρουν λύσεις για το ζήτημα των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων πριν από το Βρετανικό GP.

Η παρέμβαση της FIA στο ζήτημα των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 για λόγους ασφάλειας, προκάλεσε τις αντιδράσεις αρκετών διευθυντών ομάδων κατά τη διάρκεια του τριημέρου του Grand Prix Καναδά.

Πολλές ομάδες της F1 ενοχλήθηκαν από την καθυστερημένη ανακοίνωση της τεχνικής υπόδειξης της FIA και υπήρξε σύγχυση σχετικά με το αν θα πρέπει τα νέα όρια αναπήδησης να ισχύσουν ή όχι αυτό το Σαββατοκύριακο.

Επιπλέον, ο τρόπος με τον οποίο η FIA εξέδωσε μόνο μια τεχνική υπόδειξη, αντί να αλλάξει επίσημα τους κανονισμούς, προκάλεσε ζήτημα για διαμαρτυρία αν η Mercedes αγωνιζόταν με δεύτερο συρματόσχοινο στήριξης του δαπέδου. Εντέλει, η γερμανική ομάδα αφαίρεσε το επιπλέον συρματόσχοινο τα μέτρα της FIA δεν τέθηκαν σε ισχύ στον Καναδά.

Η σύγκρουση των απόψεων για το θέμα αυτό κορυφώθηκε στη σύσκεψη των επικεφαλής των ομάδων το Σάββατο, όταν ο επικεφαλής της ομάδας της Mercedes, Toto Wolff, ανέβασε τους τόνους, χαρακτηρίζοντας «αξιοθρήνητη» τη συμπεριφορά των ομολόγων του, οι οποίοι συμμάχησαν εναντίον του.

Εκκίνηση GP Καναδά 2022

Ο ισχυρισμός των αντιπάλων της Mercedes είναι ότι επειδή η γερμανική ομάδα δεν έχει καταφέρει να σχεδιάσει ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο υπό τους φετινούς τεχνικούς κανονισμούς, προσπαθεί να επηρεάσει τη διαμόρφωσή τους για να επωφεληθεί, καθώς είναι πιο δύσκολο να καλύψει την απόσταση που τη χωρίζει από τις δύο κορυφαίες φέτος, Red Bull και Ferrari, λόγω του ανώτατου ορίου εξόδων.

Δεδομένου ότι δεν υπήρξε ομοφωνία μεταξύ των ομάδων στο Μόντρεαλ όσον αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης της κατάστασης, η FIA θα προσπαθήσει τώρα να δώσει λύση στην κατάσταση εντός της εβδομάδας, διοργανώνοντας συνάντηση μεταξύ του τεχνικού διευθυντή μονοθέσιων της Διεθνούς Ομοσπονδίας, του συμπατριώτη μας Νικόλας Τομπάζη, και των τεχνικών διευθυντών των ομάδων.

Η FIA ευελπιστεί ότι η απομάκρυνση από την ένταση και τον ανταγωνισμό ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου θα επιτρέψει τη διεξαγωγή μιας πιο ήρεμης και μελετημένης προσέγγισης στην προσπάθεια θέσπισης λύσεων. Τα θέματα της συζήτησης είναι πιθανό να περιλαμβάνουν την ανάλυση των δεδομένων που συνέλεξε η FIA σχετικά με τις κάθετες ταλαντώσεις κατά τη διάρκεια του τριημέρου του GP Καναδά και κατά πόσο είναι εφικτό να επιβληθούν όρια κάποια στιγμή στο μέλλον.

GP Καναδά

Η FIA θέλει επίσης να αναλύσει πληροφορίες από τις ομάδες σχετικά με πιθανές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2023, για να εξυγιανθούν μακροπρόθεσμα τα προβλήματα των αναπηδήσεων.

Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει αεροδυναμικές αλλαγές, διαφορετικά συστήματα ανάρτησης ή ακόμα και την άρση της απαγόρευσης συστημάτων όπως αυτά αναρτώμενης μάζας. Κατά τη διάρκεια των χειμερινών διαλόγων των ομάδων, η Red Bull είχε προτείνει την επαναφορά των περίπλοκων υδραυλικών inerter που χρησιμοποιύνταν μέχρι πέρυσι από όλες τις ομάδες για την καταπολέμηση των ταλαντώσεων υψηλότερης συχνότητας, αλλά η πρότασή της (που συνδυαζόταν με αύξηση του βάρους κατά 10 κιλά) απορρίφθηκε.

Ο διευθυντής της Mercedes, Toto Wolff, δήλωσε ότι είναι σημαντικό οι ομάδες να λάβουν το θέμα όσο σοβαρά πρέπει: «Νομίζω ότι οι πολιτικοί ελιγμοί που έχουν γίνει δεν λαμβάνουν υπόψη τους αυτούς που βρίσκονται στον πυρήνα αυτού του θέματος. Οι οδηγοί παραπονιούνται για πόνους όταν οδηγούν αυτά τα μονοθέσια: πόνοι στην πλάτη, θολή όραση, κάνουμε λόγο έως και για μικροδιάσειση και τα σχόλιά τους είναι γνωστά σε σε κάθε ομάδα».

«Αυτό είναι κάτι που απλά πρέπει να αντιμετωπίσουμε, όποια και αν είναι η λύση και ό,τι μπορεί να εφαρμοστεί τεχνικά για να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση. Πρέπει να έχουμε επίγνωση ότι δεν πρόκειται για την αφαίρεση ενός πτερυγίου, που θα αποφέρει πλεονέκτημα για μια ομάδα, ή ενός διπλού διαχύτη. Όλοι εμείς οι επικεφαλής των ομάδων φέρουμε ευθύνη να μην το αντιμετωπίσουμε απερίσκεπτα».

O διευθυντής της Ferrari, Mattia Binotto δήλωσε από την πλευρά του: «Για εμάς, αυτή η τεχνική υπόδειξη δεν ισχύει. Και είναι κάτι που αναφέραμε στη FIA. Μία τεχνική υπόδειξη υπάρχει για να διευκρινίσει τους κανονισμούς ή για να αντιμετωπίσει την αστυνόμευση. Δεν είναι εκεί για να αλλάξει τους κανονισμούς. Αυτό είναι (ζήτημα) διακυβέρνησης. (Η τεχνική υπόδειξη) εκδόθηκε κατά λάθος και μέρος της, η μέτρηση, δεν εφαρμόστηκε. Οπότε πολύς θόρυβος για το τίποτα».

Η ταχύτητα με την οποία είχε προλάβει να αντιδράσει η Mercedes στην τεχνική υπόδειξη της FIA, προετοιμάζοντας δεύτερο συρματόσχοινο έκανε αντίπαλες ομάδες να ισχυριστούν ότι οι τεχνικοί του Brackley γνώριζαν από πριν τις αλλαγές που επρόκειτο να γίνουν, ενώ οι αντίπαλοί τους δεν είχαν χρόνο να αντιδράσουν. Ο Christian Horner της Red Bull φέρεται να ισχυρίζεται ότι η παρέμβαση της FIA ήταν υπερβολικά προσανατολισμένη στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Mercedes.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!