F1: Άδικο να αλλάξουν οι κανονισμοί για τις ταλαντώσεις κατά τη Red Bull

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι θα είναι άδικο να αλλάξουν οι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί για να ελαττωθεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων που παρουσιάζουν ορισμένα μονοθέσια της Formula 1.

F1: Άδικο να αλλάξουν οι κανονισμοί για τις ταλαντώσεις κατά τη Red Bull

Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner, δήλωσε ότι θα είναι άδικο να αλλάξουν οι φετινοί τεχνικοί κανονισμοί για να ελαττωθεί το φαινόμενο των αναπηδήσεων που παρουσιάζουν ορισμένα μονοθέσια της Formula 1.

Κατά τη διάρκεια του αγωνιστικού τριημέρου του GP Αζερμπαϊτζάν, το φαινόμενο των αναπηδήσεων των φετινών μονοθεσίων της Formula 1 ήταν πιο έντονο, λόγω των υψηλών ταχυτήτων που ανέπτυσσαν στην πολύ μεγάλη ευθεία του Μπακού και των ανομοιομορφιών του οδοστρώματος. Ορισμένες ομάδες, όπως οι Mercedes και Ferrari, το αντιμετώπιζαν πιο έντονα από άλλες. Ωστόσο, ακόμα και οι οδηγοί ομάδων που δεν είχαν προβληματιστεί ιδιαίτερα στο παρελθόν με το φαινόμενο, όπως η McLaren, ανέφεραν ότι ήταν αισθητό στο Μπακού.

Όλοι οι πιλότοι της Formula 1, πλην του Fernando Alonso, συμφώνησαν στη συνάντηση του Συνδέσμου Οδηγών (GPDA) να απευθυνθούν στη FIA για το ζήτημα. Οι οδηγοί της Mercedes ανέφεραν πιο έντονα το πρόβλημα, με τον διευθυντή της γερμανικής ομάδας, Toto Wolff, να δηλώνει πριν την εκκίνηση την αμφιβολία του αν ο Lewis Hamilton θα είχε τη δυνατότητα να τερματίσει τον αγώνα. Ο Βρετανός Πρωταθλητής εξήλθε από το μονοθέσιο πιάνοντας τη μέση του. Ωστόσο, ακόμα και ο Pierre Gasly (της οικογένειας Red Bull), ανέφερε ότι η FIA πρέπει να βρει λύση, για να αποτρέψει «να καταλήξουμε με μαγκούρα στα 30 μας», όπως το έθεσε ο ίδιος.

Υπήρξαν αναφορές ότι το κάθετο φορτίο που δέχονταν οι οδηγοί της Mercedes στη σπονδυλική τους στήλη από τις αναπηδήσεις έφτανε ακόμα και τα 6G. Ακόμα και ο Max Verstappen δήλωσε ότι το Μπακού χρειάζεται ασφαλτόστρωση εκ νέου λόγω των ανομοιομορφιών που παρουσιάζει σε συνδυασμό με τα φετινά, πιο άκαμπτα μονοθέσια, που έχουν μικρότερη απόσταση από το έδαφος. Ωστόσο, ο διευθυντής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, δεν εξέφρασε συμπάθεια προς τις ομάδες που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηδήσεων, καθώς πιστεύει ότι παίζουν ένα παιχνίδι εντυπώσεων για να πάρουν αυτό που θέλουν.

Όπως δήλωσε ο Horner, αν βρισκόταν στη θέση των ομολόγων του από ομάδες που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηδήσεων «Θα τους έλεγα να γκρινιάζουν όσο περισσότερο μπορούν στον ασύρματο και να το κάνουν όσο μεγαλύτερο θέμα μπορούν. Είναι μέρος του παιχνιδιού. Είναι σαν κάποιος να (βουτάει) στη μεγάλη περιοχή για πέναλτι».

«Είναι εμφανές ότι είναι άβολο. Υπάρχουν μέτρα να διορθωθεί αυτό, αλλά έρχονται εις βάρος της απόδοσης του μονοθεσίου. Έτσι, το πιο εύκολο πράγμα να κάνεις είναι να παραπονεθείς από άποψη ασφάλειας. Αλλά κάθε ομάδα έχει επιλογή. Εάν επρόκειτο για πραγματική ανησυχία για την ασφάλεια σε ολόκληρο το grid, τότε είναι κάτι που θα πρέπει να εξεταστεί. Αλλά αν επηρεάζει μόνο μεμονωμένα άτομα ή ομάδες, τότε αυτό είναι κάτι που θα πρέπει ενδεχομένως να αντιμετωπίσει η συγκεκριμένη ομάδα».

«Έχεις την επιλογή να ορίσεις την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος, έτσι δεν είναι; Ποτέ δεν πρέπει να αγωνίζεσαι με ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ασφαλές. Αλλά νομίζω ότι αυτό είναι περισσότερο για τους τεχνικούς. Επειδή ορισμένα μονοθέσια έχουν προβλήματα. Και υπάρχουν κάποια μονοθέσια που έχουν πολύ λίγα προβλήματα. Οπότε θα φαινόταν άδικο να τιμωρούμε αυτούς που έχουν κάνει αξιοπρεπή δουλειά, σε σχέση με αυτούς που ίσως έχουν χάσει ελαφρώς το στόχο».

Ωστόσο, ο διευθυντής της McLaren, Andreas Seidl, πιστεύει ότι θα πρέπει να γίνει συζήτηση επί του θέματος, αφότου και ο Daniel Ricciardo παραπονέθηκε για πόνους στην πλάτη έπειτα από τον αγώνα της Κυριακής. Ο Γερμανός διευθυντής της βρετανικής ομάδας ανέφερε: «Είναι σημαντικό να γίνει συζήτηση στην Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή όσον αφορά ποιο είναι το επόμενο βήμα, ποιος είναι ο σωστός τρόπος για να προχωρήσουμε».

«Είναι εύκολο να πούμε ότι είναι εύκολο να σταματήσουμε το porpoising, απλά προσαρμόζουμε το στήσιμο και θυσιάζουμε λίγη απόδοση. Αλλά τελικά, λόγω της ανταγωνιστικής φύσης του σπορ στο οποίο βρισκόμαστε, προφανώς θέλεις να φτάσεις στο όριο του αποδεκτού και επίσης στο όριο του τι μπορούν να επιβιώσουν οι οδηγοί στην πίστα. Αυτό προφανώς θα μπορούσε να πάει σε λάθος κατεύθυνση. Γι’ αυτό είναι πολύ σημαντικό να γίνει αυτή η συζήτηση».

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!