F1 – GP Emilia Romagna: Ο Verstappen στην pole του σπριντ

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position του GP Emilia Romagna, στην έδρα της Ferrari. Το αποτέλεσμα αυτό του εξασφαλίζει την 1η θέση στο σπριντ του Σαββάτου.

F1 – GP Emilia Romagna: Ο Verstappen στην pole του σπριντ

Ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position του GP Emilia Romagna, στην έδρα της Ferrari. Το αποτέλεσμα αυτό του εξασφαλίζει την 1η θέση στο σπριντ του Σαββάτου.

O Max Verstappen θα εκκινήσει το σπριντ του Σαββάτου στο GP Emilia Romagna από την πρώτη θέση, σημειώνοντας την πρώτη του φετινή pole position, λίγα χιλιόμετρα έξω από την έδρα της Ferrari. O συγχρονισμός της προτελευταίας από τις 5 κόκκινες σημαίες που διέκοψαν τη ροή των κατατακτήριων δοκιμών ευνόησε τον Ολλανδό, καθώς ο Charles Leclerc κατηγόρησε τον εαυτό του για την επιλογή να διατηρήσει τα ελαστικά του για τη δεύτερη προσπάθεια στο Q3, όταν η εγκατάλειψη του Valtteri Bottas προκάλεσε την κόκκινη σημαία. Η διακοπή αυτή άφησε μόλις 2 λεπτά και 58 δλ. στο χρονόμετρο για την ολοκλήρωση του Q3. Στο μεταξύ είχε αρχίσει να βρέχει ξανά και όταν τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα για τελευταία φορά, ο Lando Norris διέκοψε για τα καλά τη διαδικασία. Όπως πολλοί οδηγοί σήμερα, υπέπεσε στο λάθος να πατήσει στο kerb στην είσοδο της Acque Minerali.

Ακόμα και αν δεν υπήρχε διακοπή στο τελευταίο λεπτό λόγω της επαφής του Norris με τις μπαριέρες, δύσκολα θα βλέπαμε βελτίωση χρόνων, διότι πέραν του πιο βρεγμένου ασφαλτοτάπητα, ήταν δύσκολο για τους οδηγούς να αναπτύξουν τις κατάλληλες θερμοκρασίες λειτουργίας στα ελαστικά από τον πρώτο γύρο. Oι Ferrari έδειχναν ταχύτερες στις βρόχινες συνθήκες, έχοντας τη δυνατότητα να αναπτύξουν ταχύτερα θερμοκρασία στα ελαστικά. Ωστόσο, ο Verstappen φρόντισε να είναι ταχύτατος από την πρώτη προσπάθεια, σε αντίθεση με τον πιο συντηρητικό Leclerc και μάλιστα, ο Ολλανδός βγήκε εκτός πίστας στο ξεκίνημα του επόμενου γύρου. Ο Μονεγάσκος είχε κάνει στην 1η προσπάθεια ένα γρήγορο χρόνο και στη συνέχεια εγκατέλειψε τη 2η προσπάθειά του, για να έχει καλύτερα ελαστικά για τους επόμενους γύρους, οι οποίοι στην ουσία δεν ήρθαν ποτέ, λόγω των δύο κόκκινων σημαιών.

Στο γύρο που του χάρισε την pole position, o Verstappen είχε περάσει από το σημείο που είχε σταματήσει ο Bottas -όπου κυμάτιζε μονή κίτρινη σημαία– αλλά ήταν εμφανές ότι σήκωσε για αρκετή ώρα το πόδι του από το γκάζι για να μην υπάρχει ανησυχία ποινής. Επιπλέον, οι κανονισμοί δεν υπαγορεύουν στους οδηγούς να είναι προετοιμασμένοι να σταματήσουν σε μονή κίτρινη σημαία, όπως συμβαίνει με τις διπλές. Η διεύθυνση αγώνων διαγράφει μόνο τους γύρους στους οποίους οι οδηγοί έχουν περάσει από ζώνη διπλών κίτρινων σημαιών. Εντούτοις, καθώς οι συνθήκες στην πίστα βελτιώνονταν συνεχώς, ακόμα και με αυτή την απώλεια χρόνου, ο Ολλανδός κατάφερε να βελτιώσει την προηγούμενη ταχύτερη επίδοση. Τα χρονικά περιθώρια είχαν ήδη μικρύνει στο Q3 έπειτα από το τετ-α-κέ του Kevin Magnussen στο ξεκίνημα του σκέλους, στο οποίο η διεύθυνση αγώνων ίσως αντέδρασε υπερβολικά γρήγορα, φέρνοντας την κόκκινη σημαία, ενώ ο Δανός κατάφερε να ξεκολλήσει τη Haas από την αμμοπαγίδα εντέλει, και να επιστρέψει στα pits.

Δύο από τους τρεις οδηγούς που προκάλεσαν κόκκινη σημαία στο Q3, θα εκκινήσουν από τη δεύτερη σειρά της εκκίνησης αύριο στο σπριντ. Ο εκπληκτικός Lando Norris, ο οποίος ήταν γρήγορος σε όλα τα σκέλη της διαδικασίας, εξασφάλισε την 3η θέση σε συνθήκες όπου απαιτούνταν από τους οδηγούς να πιέσουν τα ελαστικά για να αναπτύξουν θερμοκρασίες και να πάρουν μερικά ρίσκα, δήλωσε ο Βρετανός, τονίζοντας -όπως ανέφερε- τη συμβολή του στο πολύ καλό αποτέλεσμα. Ο Norris πιστεύει ότι σε στεγνή πίστα δε θα είχε καταφέρει να βρεθεί στην 3η θέση και ήταν λίγο απογοητευμένος, γιατί στο γύρο που μέτρησε τελικά, δεν είχε χρησιμοποιήσει όλη τη μπαταρία, συνεπώς, μπορούσε να βρει άλλα 3-4 δέκατα του δλ. Αλλά το ίδιο ισχύει πιθανότατα και για τους υπόλοιπους στις πρώτες θέσεις.


Ο Magnussen, ανακάμπτοντας από το λάθος στο ξεκίνημα του Q3, κατάφερε να κινηθεί αρκετά γρήγορα για να εξασφαλίσει την 4η θέση, η οποία αποτελεί το καλύτερο αποτέλεσμα της Haas σε κατατακτήριες δοκιμές και ισοφαρίζει την καλύτερη προσωπική επίδοση στην καριέρα του Δανού στην F1. Η Haas είχε δείξει από τις ελεύθερες δοκιμές ότι είχε τη δυνατότητα να φέρει τα ελαστικά της στις ιδανικές θερμοκρασίες αρκετά γρήγορα. O Fernando Alonso εξασφάλισε την 5η θέση με την Alpine, όντας μόλις 71 χλστ. του δλ. πίσω από τον Norris και πάνω από μισό δλ. εμπρός από τη δεύτερη McLaren, του Daniel Ricciardo. Στην 7η θέση κατετάγη ο Sergio Perez, ο οποίος είχε ένα μεγάλο μπλοκάρισμα φρένων στο γύρο που μέτρησε για το τελικό αποτέλεσμα, εμπρός από τον Bottas, με την Alfa Romeo ο οποίος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στο Q3. Στην 9η θέση βρέθηκε ο Sebastian Vettel με την Aston Martin, ο οποίος ήταν απογοητευμένος γιατί έχασε πολύ χρόνο σε ένα λάθος φρενάρισμα.

Ο Carlos Sainz είχε ατύχημα στο 5ο λεπτό του δεύτερου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών, όταν έχασε το πίσω μέρος της Ferrari μεταξύ των δύο στροφών της Rivazza. έχασε τον έλεγχο και προσέκρουσε με την αριστερή πλευρά της Ferrari στις μπαριέρες, καταστρέφοντας τις αναρτήσεις. Ο Sainz, που προκρίθηκε στο Q3 αλλά δε συμμετείχε σε αυτό, απολογήθηκε στον ασύρματο και όπως δήλωσε αργότερα, δεν πίεζε καν στο όριο. Ανέφερε ότι δεν είχε προειδοποίηση για την απώλεια πρόσφυσης του πίσω άξονα και δε νομίζει ότι είχε εκθέσει τον εαυτό του σε τέτοιου είδους λάθος. Ο Ισπανός ευελπιστεί να ανακτήσει μερικές θέσεις στο αυριανό σπριντ. Πρόκειται για το δεύτερο σοβαρό λάθος του Sainz τα δύο τελευταία αγωνιστικά τριήμερα, κάτι που δημιουργεί αρκετά μεγάλη αντίθεση σε σύγκριση με τον αλάνθαστο σχεδόν team-mate του.


Οι ομάδες γνώριζαν ότι στο μέσο του Q2 θα ξεκινούσε να βρέχει και για αυτό βιάζονταν να κάνουν καλό χρόνο. Κατά τη διάρκεια της διακοπής από το ατύχημα του Sainz άρχισε να βρέχει, όταν οι δύο Mercedes βρίσκονταν εκτός της πρώτης δεκάδας, καθώς αντιμετώπιζαν δυσκολίες να αναπτύξουν τις κατάλληλες θερμοκρασίες στα ελαστικά από τον πρώτο γύρο. Με τις συνθήκες στην πίστα να έχουν χειροτερέψει, δεν υπήρχε καν λόγος να προσπαθήσουν να βγουν ξανά στην πίστα όταν συνεχίστηκε το Q2. Ο Vetteλ έκανε ένα γύρο με ενδιάμεσα ελαστικά και ήταν 18 δλ. πιο αργός

Συνεπώς, ο George Russell βρέθηκε στην 11η θέση και ο Lewis Hamilton στη 13η. Είναι η πρώτη φορά από το GP Ιαπωνίας του 2012 που καμία από τις δύο Mercedes δεν προκρίθηκε στο Q3 των κατατακτήριων δοκιμών. Οι τηλεοπτικές κάμερες έπιασαν μια στιγμή έντασης μεταξύ του διευθυντή της ομάδας, Toto Wolff και του Hamilton, την οποία ο Βρετανός απέφυγε να σχολιάσει.


Εκτός δεκάδας είχε βρεθεί και ο Mick Schumacher, μεταξύ των δύο οδηγών της Mercedes, ο οποίος στο γύρο που θα μπορούσε να έχει βελτιώσει το χρόνο του, μπλόκαρε τα φρένα του και βγήκε εκτός πίστας στην Acque Minerali. Σε μια πολύ κακή ημέρα για την AlphaTauri, αμφότεροι οι οδηγοί αποκλείστηκαν από το πρώτο σκέλος της διαδικασίας. Παρά τις πολλαπλές αναβαθμίσεις που έφερε η ιταλική ομάδα, η απόδοση δεν ήταν καλή. Άτυχος ο Esteban Ocon, ο οποίος έπειτα από την πρώτη κόκκινη σημαία δεν κατάφερε να βγει ξανά στην πίστα, λόγω πιθανού προβλήματος στο κιβώτιο.


O Alex Albon προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία της διαδικασίας, μόλις 6 λεπτά μετά την έναρξη του Q1, όταν το πίσω δεξιό φρένο της Williams υπερθερμάνθηκε, όπως είχε συμβεί και στον Nicholas Latifi στη 2η ημέρα των χειμερινών δοκιμών στο Μπαχρέιν. Η υπερθέρμανση ξεκίνησε φωτιά, η οποία οδήγησε στην έκρηξη του ελαστικού. Αυτό έληξε πρόωρα τις κατατακτήριες δοκιμές για τον Ταϊλανδό οδηγό, καθώς η πίσω δεξιά πλήμνη του τροχού καταστράφηκε με τη φωτιά. Στο τεστ του Μπαχρέιν, η Williams είχε επισημάνει ότι επρόκειτο για τα καλύμματα των φρένων, που δημιουργούσαν τριβή στην περιστροφή του τροχού. Ωστόσο, στη συγκεκριμένη περίπτωση, η ομάδα επιβεβαίωσε ότι δεν επρόκειτο για το ίδιο πρόβλημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!