F1: Οι αναβαθμίσεις στην Imola

Παρουσιάζουμε τις αναβαθμίσεις που έφερε κάθε ομάδα για το GP Emilia Romagna, καθώς και τους λόγους για τους οποίους ο Carlos Sainz χρησιμοποιεί το 2ο φετινό κινητήρα του.

F1: Οι αναβαθμίσεις στην Imola

Παρουσιάζουμε τις αναβαθμίσεις που έφερε κάθε ομάδα για το GP Emilia Romagna, καθώς και τους λόγους για τους οποίους ο Carlos Sainz χρησιμοποιεί το 2ο φετινό κινητήρα του.

Η Ferrari δεν παρουσίασε αναβαθμίσεις στην Imola, ωστόσο, ο Carlos Sainz θα χρησιμοποιήσει τη δεύτερη φετινή μονάδα ισχύος, από τις τρεις που διαθέτουν όλοι οι οδηγοί, πριν ξεκινήσουν οι ποινές. Στους ελέγχους που διεξήγαγε η Scuderia στον κινητήρα του Sainz έπειτα από την εγκατάλειψή του στο 2ο γύρο του GP Αυστραλίας, ανιχνεύθηκε ένα πρόβλημα. Δεν είναι σαφές ότι το λάθος που οδήγησε στην έξοδο του Ισπανού προκάλεσε το πρόβλημα, αλλά υπάρχει μια υπόνοια στην ανακοίνωση της Ferrari ότι ενδέχεται να συνέβαλε.

Το γεγονός αυτό ώθησε τη Ferrari να τοποθετήσει στο μονοθέσιο του Sainz τη δεύτερη φετινή μονάδα ισχύος, προληπτικά, καθώς η Scuderia δε θέλει να πάρει κανένα ρίσκο σε τριήμερο με σπριντ. Ενδέχεται αυτό να επιτρέψει στον Ισπανού να ξεκλειδώσει περισσότερη απόδοση από τον κινητήρα, εφόσον σύμφωνα με τις πληροφορίες το πρόγραμμα επαλήθευσης της αξιοπιστίας της Ferrari έχει πάει καλά.

Αυτό δε σημαίνει ότι ο πρώτος κινητήρας δεν είναι εφικτό να χρησιμοποιηθεί ξανά, σε ελεύθερες δοκιμές και ενδεχομένως σε αγώνες οι οποίοι δεν είναι πολύ απαιτητικοί όσον αφορά τις μονάδες ισχύος, όπως το GP Μονακό.

Η Red Bull παρουσίασε ένα δεύτερο πτερύγιο στο κεντρικό κάθετο διαχωριστικό ροής στο κέντρο του μονοθεσίου κάτω από τα πόδια του οδηγού, όπως διαθέτουν από την παρουσίασή τους οι Ferrari και Aston Martin. Παράλληλα, η Red Bull αύξησε τη διατομή στη είσοδο και την έξοδο των αεραγωγών των πίσω φρένων προς αύξηση της απαγωγής θερμότητας. Επίσης, η αυστριακή ομάδα χρησιμοποίησε το πρώτο από τα 6 τζόκερ που διαθέτουν για όλη τη σεζόν οι ομάδες για παραμονή των μηχανικών στα pits το βράδυ της Πέμπτης αγωνιστικού τριημέρου.

Η Mercedes παρουσίασε ένα τρίτο πτερύγιο στο πλάι του cockpit, εμπρός από την εισαγωγή αέρα των ψυγείων. Με την προσθήκη αυτή, η ομάδα αναφέρει ότι βελτιώνεται η ροή αέρα προς τα ψυγεία και κατά συνέπεια η απαγωγή θερμότητας. Επίσης η Mercedes τροποποίησε τη διαμόρφωση γύρω από την πλευρική κατασκευή απορρόφησης συγκρούσεων και την στήριξη των καθρεπτών. Η ομάδα προχώρησε σε αυτές τις αλλαγές για να βελτιώσει την αεροδυναμική απόδοση περιοχών που παρατηρήθηκε αποκόλληση της ροής αέρα με την προηγούμενη διαμόρφωση.


Επίσης, η Mercedes εξομάλυνε τον κυματισμό του δαπέδου στην περιοχή εμπρός από τους πίσω τροχούς. Και σε αυτή την περιοχή είχε παρατηρηθεί αποκόλληση της ροής του αέρα και με αυτές τις αλλαγές βελτιώθηκε η ροή αέρα προς το διαχύτη. Επίσης, τροποποιήσεις δέχθηκαν και τα χαμηλότερα αεροδυναμικά βοηθήματα στο εσωτερικό των πίσω τροχών, προς αύξηση της αρνητικής άντωσης που παράγουν, βοηθώντας στη βελτίωση της απόδοσης του διαχύτη. Επίσης, εξοικονομήθηκαν μερικά κιλά όσον αφορά το συνολικό βάρος, στο οποίο συνέβαλε και το ελαφρύτερο δάπεδο. Οι μηχανικοί της Mercedes παρέμειναν στο γκαράζ της ομάδας το βράδυ της Τετάρτης, χρησιμοποιώντας το πρώτο από τα 8 τζόκερ της σεζόν που υπάρχουν για τη συγκεκριμένη ημέρα.

Η McLaren μείωσε τις διαστάσεις του gurney flap στο χείλος εκφυγής του κατώτερου συνόλου πτερυγίων της πίσω αεροτομής. Η αλλαγή αυτή έχει γίνει συγκεκριμένα για την πίστα της Imola, έχοντας υπόψη την πιθανότητα βροχής.

Σε σύγκριση με την Αυστραλία, τα άκρα του δαπέδου της Alpine διαθέτουν μερικές μικρές, ορατές γεωμετρικές αλλαγές, προς αύξηση της αρνητικής άντωσης. Η γαλλική ομάδα αναφέρει ότι θα δοκιμαστεί στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής. Μόνο ο Fernando Alonso διαθέτει το καινούργιο δάπεδο, για τον Esteban Ocon θα είναι διαθέσιμο λογικά στο GP Μαϊάμι.

Μικρές αλλαγές παρουσιάστηκαν και στα κάτω πτερύγια της πίσω αεροτομής της Alpine.

Στην Alfa Romeo, η μορφή του αμαξώματος στην περιοχή γύρω από το κάλυμμα του κινητήρα καθώς και η περιοχή εμπρός από τα πίσω ελαστικά, ενισχύοντας την απόδοσης του διαχύτη. Η γεωμετρία γύρω από το εμπρός μέρος του δαπέδου έχει τροποποιηθεί για τη βελτίωση της ροής αέρα. Επίσης, έχουν αλλάξει οι αεραγωγοί των πίσω φρένων για βελτιστοποίηση της απαγωγής θερμότητας και της αεροδυναμικής απόδοσης.

H Haas διαθέτει τροποποιημένο εμπρός μέρος δαπέδου για να αντιμετωπίσει τα προβλήματα ταλαντώσεων.

Η AlphaTauri παρουσίασε τροποποιήσεις στο εμπρός μέρος του δαπέδου, αυξάνοντας το ύψος του. Επίσης, εμφανίστηκε μια εγκοπή στο πλευρικό τοίχωμα του διαχύτη, έχει περιοριστεί η κυματιστή μορφή στο πίσω μέρος του δαπέδου. Οι αλλαγές στο εμπρός μέρος του δαπέδου αποσκοπούν στη μεγιστοποίηση αρνητικής άντωσης που παράγεται με διαφορετικές αποστάσεις από το έδαφος. Στο πίσω μέρος, οι αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί για τη βελτίωση της ροής αέρα και κατά συνέπεια της απόδοσης.

Μικρές αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και στα κάθετα διαχωριστικά ροής εμπρός από τις εισαγωγές αέρα των ψυγείων, που απομακρύνουν το διαταραγμένο από την περιστροφή των εμπρός τροχών αέρα. Επίσης, τροποποιήθηκε η μορφή των αεραγωγών των εμπρός φρένων. Μειώθηκε το ύψος του και αυξήθηκε το πλάτος του για να βελτιωθεί η ροή αέρα σε αυτή την περιοχή και πίσω από τους εμπρός τροχούς.

Η Aston Martin επανέφερε το πτερύγιο του halo που χρησιμοποιούσε στο Μπαχρέιν, όπως και τα υποστηρίγματα των καθρεπτών, καθώς αυτή η διαμόρφωση ταιριάζει περισσότερο στα χαρακτηριστικά της πίστας της Imola. Επίσης, η μετακινήθηκε προς τα εμπρός η ατσαλένια “τιράντα” που αποτρέπει την υποχώρηση του δαπέδου υπό αεροδυναμικό φορτίο, καθώς η ομάδα ήθελε να ενισχύσει περισσότερο αυτή την περιοχή.

Η Williams τροποποίησε την πίσω αεροτομή, με διαφορετική κατανομή παραγωγής φορτίου μεταξύ του βασικού πτερυγίου και του πίσω flap, για καλύτερη αεροδυναμική απόδοση. Το εμπρός μπράτσο του επάνω ψαλιδιού της εμπρός ανάρτησης έχει αλλάξει σε μορφή για αεροδυναμικά οφέλη. Τροποποιημένοι και οι αεραγωγοί των εμπρός φρένων, μειώνοντας την απαγωγή θερμότητας, δεδομένων των χαμηλότερων θερμοκρασιών που αναμένεται να επικρατούν.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!