F1 GP Αυστραλίας: Αθωώθηκε ο poleman Charles Leclerc

O poleman του GP Αυστραλίας, Charles Leclerc αθωώθηκε στην έρευνα που είχε διεξαχθεί επειδή οδηγούσε πιο αργά από το επιτρεπτό όριο σε αργό γύρο του στο Q1.

F1 GP Αυστραλίας: Αθωώθηκε ο poleman Charles Leclerc

O poleman του GP Αυστραλίας, Charles Leclerc αθωώθηκε στην έρευνα που είχε διεξαχθεί επειδή οδηγούσε πιο αργά από το επιτρεπτό όριο σε αργό γύρο του στο Q1.

Οι αγωνοδίκες του Grand Prix Αυστραλίας κάλεσαν τον Charles Leclerc να παρουσιαστεί ενώπιον τους και να εξηγήσει γιατί βρέθηκε να οδηγεί πιο αργά από το χρονικό όριο, σε γύρο επιστροφής του στα pits κατά τη διάρκεια του πρώτου σκέλους των κατατακτήριων δοκιμών. Την ίδια κατηγορία αντιμετωπίζουν επίσης οι Yuki Tsunoda και Guanyu Zhou.

Για αυτό το Σαββατοκύριακο, η διεύθυνση αγώνων έχει ορίσει τον μέγιστο χρόνο που επιτρέπεται να κάνουν οι οδηγοί σε γύρους που δεν πιέζουν από τη γραμμή αυτοκινήτου ασφαλείας στην έξοδο του pit lane, έως αυτήν στην είσοδό του στο 1 λεπτό και 36 δλ. Το μέτρο αυτό χρησιμοποιείται για να μη δημιουργούνται επικίνδυνες καταστάσεις στην πίστα, με υπερβολική διαφορά ταχύτητας μεταξύ μονοθεσίων που κινούνται στο όριο και αυτών που μόλις εξήλθαν ή εισέρχονται στα pits.

Υπό τον διευθυντή αγώνων Michael Masi, το φαινόμενο αυτό είχε παρατηρηθεί αρκετές φορές, χωρίς να έχει ερευνηθεί από τους αγωνοδίκες. Υπό τον Niels Wittich φαίνεται ότι πολλοί κανονισμοί (ιδίως για το τι μπορούν να φορούν οι πιλότοι στο μονοθέσιο) στους οποίους υπήρχε κάποια επιείκεια έχουν αρχίσει να τηρούνται κατά γράμμα. Ωστόσο, αντίστοιχα παραπτώματα τιμωρούνταν στο παρελθόν με απλή επίπληξη και δε φαίνεται να κινδυνεύει η pole position του Μονεγάσκου.

Εντέλει, ο Leclerc δεν επέστρεφε στα pits, αλλά έκανε αργό γύρο για να ρίξει τις θερμοκρασίες στα ελαστικά του. Σε αυτούς τους γύρους, οι οδηγοί δεν είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το όριο. Ωστόσο, ο Μονεγάσκος δικαιολόγησε ότι το παρέβη διότι έκανε στην άκρη για να μην εμποδίσει άλλους οδηγούς. Οι αγωνοδίκες αποδέχθηκαν την αιτιολόγησή του. Το ίδιο συνέβη και με την περίπτωση του Zhou, ο οποίος κρίθηκε ότι συνάντησε κίνηση, η οποία τον καθυστέρησε.

Ωστόσο, την τρίτη του φετινή επίπληξη για οδηγικό παράπτωμα δέχθηκε ο Yuki Tsunoda, ο οποίος καθυστέρησε χωρίς λόγο στο γύρο επιστροφής του στα pits. Οι κανονισμοί αναφέρουν ότι αν εντός της σεζόν ένας οδηγός συγκεντρώσει 5 επιπλήξεις, με 4 εξ αυτών να αφορούν οδηγικά παραπτώματα, τότε του επιβάλλεται ποινή 10 θέσεων στη σειρά εκκίνησης του επόμενου αγώνα.

Παράλληλα, οι αγωνοδίκες αποφάνθηκαν ότι ο Sergio Perez, επιβράδυνε επαρκώς σε κίτρινες σημαίες που συνάντησε στο Q1, καθώς σήκωσε το πόδι του από το γκάζι 70 μ. νωρίτερα από το γρήγορο γύρο του, φρέναρε 50 μ. νωρίτερα και η ταχύτητά του στην κορυφή της στροφής ήταν 14 χλμ./ώρα χαμηλότερη. Συνεπώς, ο Μεξικανός δε δέχθηκε καμία ποινή.

Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Alex Albon αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών, αφότου πάρκαρε στην πίστα στο τέλος του Q1. Η FIA συνηθίζει να ελέγχει τέτοιες περιπτώσεις και η ομάδα δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει το 1 λίτρο καυσίμου που απαιτεί η Διεθνής Ομοσπονδία για τον τεχνικό έλεγχο. O Albon είχε αναγκαστεί να κινηθεί πολύ γρήγορα στο γύρο εξόδου του από τα pits, καταναλώνοντας περισσότερα καύσιμα από το προβλεπόμενο.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!