F1 – GP Αυστραλίας: Δεύτερη φετινή pole για τον Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη φετινού του pole position στο GP Αυστραλίας, με προβάδισμα σχεδόν 3 δεκάτων του δλ. επί του 2ου, Max Verstappen.

F1 – GP Αυστραλίας: Δεύτερη φετινή pole για τον Charles Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη φετινού του pole position στο GP Αυστραλίας, με προβάδισμα σχεδόν 3 δεκάτων του δλ. επί του 2ου, Max Verstappen.

Η Ferrari πήρε την πρώτη της pole position στο Albert Park από 15 χρόνια και τον Kimi Raikkonen το 2007. Ο Charles Leclerc κατάφερε να σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο με αρκετά μεγάλο προβάδισμα επί του Max Verstappen. Ο Μονεγάσκος ανέφερε ότι το Albert Park δεν ήταν ποτέ μια πίστα που του ταίριαζε, και προσέθεσε ότι οι ελεύθερες δοκιμές δεν ήταν καλές για τον ίδιο. Ο Leclerc δήλωσε ότι με το οδηγικό στιλ που έχει, είναι δύσκολο να είναι ακριβής σε στροφές όπως η 1 και η 6, που έχουν απότομη αλλαγή κατεύθυνσης στην είσοδο. Ωστόσο, στις κατατακτήριες κατάφερε να συνθέσει πολύ καλούς γύρους, ιδίως στο Q3. Παρότι η αφαίρεση της ζώνης DRS μεταξύ των στροφών 8 και 9 έκανε πιο έντονα τα προβλήματα ταλαντώσεων της Ferrari, το ιταλικό μονοθέσιο έδειχνε, όπως όλο το Σαββατοκύριακο, αυτό που ήθελαν οι οδηγοί της.

Αντιθέτως, ήταν εμφανές ότι ο Max Verstappen έπρεπε να πιέσει σχεδόν πέραν του ορίου για να αντλήσει το μέγιστο από τη Red Bull. Ο Ολλανδός δήλωσε ότι ποτέ κατά τη διάρκεια του τριημέρου δεν ένιωσε άνετα με την απόκριση της RB18. Στη σύγκριση της τηλεμετρίας μεταξύ τους, ο Verstappen έχασε αρκετό χρόνο στις στροφές 1, 3 και 12. Η Ferrari δεν έχανε όσο εχθές στις ευθείες -κάποιοι ισχυρίζονται ότι χρησιμοποίησε πιο επιθετικές ρυθμίσεις κινητήρα- αλλά η Red Bull παρέμεινε ταχύτερη στο γρήγορο chicane των στροφών 9/10. Ωστόσο, και η αυστριακή ομάδα δείχνει να αύξησε τα επίπεδα αρνητικής άντωσης που παράγει η RB18. Έχασε το πλεονέκτημα στις ευθείες, αλλά είχε σχεδόν πανομοιότυπη απόδοση με τη Ferrari στις αργές στροφές του τελευταίου τμήματος της πίστας.

Η Red Bull έδειχνε να βρίσκεται περισσότερο στο όριο, από την πολύ σταθερή Ferrari και ο Verstappen ρίσκαρε στην έξοδο της 6 για να καταφέρει να γράψει το χρόνο αυτό. Στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3 μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 13. Ο ίδιος ανέφερε ότι δεν έχει βρει μέχρι στιγμής φέτος την αίσθηση που θα ήθελε για να αντλήσει το μέγιστο από την RB18 σε ένα γρήγορο γύρο. Ο Ολλανδός αρέσκεται να έχει ένα ασταθές πίσω μέρος και καλή απόκριση από τους εμπρός τροχούς, αλλά όταν αυτό συμβαίνει σε υπερβολικό βαθμό, ακόμα και αυτός δε μπορεί να το διαχειριστεί. Για το λόγο αυτό πιστεύει ότι η Red Bull έχει περισσότερες δυνατότητες, αλλά δεν έχει καταφέρει ακόμα να τις «ξεκλειδώσει». Ωστόσο, η Red Bull βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση, αφού με τον Sergio Perez 3o, έχει δύο μονοθέσια εναντίον ενός στις πρώτες θέσεις, αφού ο Carlos Sainz θα εκκινήσει 9ος.

O Perez δήλωσε ότι δεν είναι σίγουρος αν η στρατηγική που ακολούθησε για το Q3 ήταν η ιδανική. Όπως ανέφερε ο Christian Horner, ο Μεξικανός ήθελε να κάνει τρεις γρήγορους γύρους. Ωστόσο, στον πρώτο γρήγορο γύρο του, ανιμετώπισε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα, το οποίο δεν παρείχε επαρκή ενέργεια στις ευθείες Η δεύτερη γρήγορη προσπάθεια του Perez, που μέτρησε στο τέλος, πραγματοποιήθηκε με περισσότερα καύσιμα στο ρεζερβουάρ. Εντούτοις, ο Perez δεν πρόλαβε την καρό σημαία για 10 δλ. στο τέλος του δεύτερου γρήγορου γύρου του με το δεύτερο σετ μαλακής γόμας στο τέλος του Q2. Συνεπώς, βρέθηκε 1 δέκατο του δλ. πίσω από τον team-mate του. Ο Perez κλήθηκε να απολογηθεί ενώπιον των αγωνοδικών με την κατηγορία ότι δεν επιβράδυνε αρκετά σε ζώνη με κίτρινες σημαίες στο Q1. Ο Horner υποστήριξε ότι ο Μεξικανός σήκωσε το πόδι του από το γκάζι και έχασε περίπου 3-4 δέκατα του δλ.

Ο Carlos Sainz ήταν αρκετά άτυχος, αφού στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, είδε την κόκκινη σημαία μόλις μερικά μέτρα πριν ολοκληρώσει το γύρο του, με αποτέλεσμα να διαγραφεί ο χρόνος του. Στην τελική του προσπάθεια για το Q3, παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα με την εξωτερική ηλεκτρική μίζα και οι μηχανικοί του δε μπορούσαν να θέσουν σε λειτουργία το μονοθέσιο για τρία λεπτά. Όταν τελικά τα κατάφεραν, ο Sainz ήταν αναγκασμένος να κάνει ένα βεβιασμένο γύρο προετοιμασίας, για να προλάβει να περάσει τη γραμμή εκκίνησης/τερματισμούς και να προλάβει να γράψει χρόνο. Αποτέλεσμα αυτού ήταν ότι τα ελαστικά του ήταν κρύα και στην έξοδο του γρήγορου chicane των 9/10 άνοιξε υπερβολικά τη γραμμή του, χάνοντας πολύ χρόνο, όπως και στο τελείωμα του γύρου, με υπερβολική υποστροφή στην είσοδο της 13.

Στην 4η θέση κατάφερε να ανέβει ο Lando Norris, ο οποίος πιστεύει ότι η McLaren έχει κάνει ένα μικρό βήμα προόδου στη Μελβούρνη, αλλά αποδίδει τη θεαματική βελτίωση απόδοσης στα χαρακτηριστικά της πίστας, που δείχνουν να ευνοούν την MCL36. Πιο απογοητευμένος ήταν ο έτερος πιλότος της McLaren, Daniel Ricciardo (7ος), ο οποίος αν και εισήλθε για πρώτη φορά φέτος στο Q3, ήταν 1 δλ. πιο αργός με φρέσκο σετ μαλακής γόμας, απ’ ό,τι στο γύρο που είχε σημειώσει πριν από την κόκκινη σημαία που διέκοψε το τελικό σκέλος, στον οποίο χρησιμοποιούσε μεταχειρισμένα ελαστικά.

Οι δύο Mercedes βρέθηκαν στην και 6η θέση, ένα πλασάρισμα αρκετά καλό, δεδομένων των δειγμάτων του μονοθεσίου στις ελεύθερες δοκιμές. Ο Lewis Hamilton δήλωσε ότι η συμπεριφορά της W13 ήταν πολύ καλύτερη σήμερα και πιστεύει ότι άντλησε σχεδόν τα πάντα από το μονοθέσιο. Η Mercedes είχε διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους στα τελευταία λεπτά του Q3, επιλέγοντας να κάνει δύο γύρους προθέρμανσης πριν από την πρώτη εκ των δύο γρήγορων προσπαθειών των οδηγών της. Ο Hamilton ανέφερε ότι όταν πιέζει πολύ την Mercedes, τείνει να αντιδρά με απρόβλεπτο τρόπο. Προσέθεσε επίσης ότι το δικό του μονοθέσιο είναι πιο βαρύ από του George Russell, καθώς διαθέτει πάνω εξαρτήματα τα οποία θα βοηθήσουν στη συλλογή δεδομένων για το μέλλον.

Ο Esteban Ocon βρέθηκε στην 7η θέση, πρώτος εκ των δύο Alpine, ωστόσο μέχρι το 5ο λεπτό του Q3, την παράσταση είχε κλέψει ο Fernando Alonso, o οποίος πιστεύει ότι σήμερα θα μπορούσε να έχει βρεθεί μεταξύ των τριών πρώτων. Ο Ισπανός ήταν αυτός που έκανε περισσότερο θόρυβο για την αφαίρεση της ζώνης DRS μεταξύ των στροφών 8 και 9 και σήμερα ήταν ταχύτατος. Μάλιστα, είχε σημειώσει το ταχύτερο δεύτερο sector μέχρι να φτάσει στη στροφή 11 της πρώτης του προσπάθειας στο Q3. Ο Alonso ανέφερε ότι θα πρέπει να προέκυψε κάποιο πρόβλημα με τα υδραυλικά, αφού δεν κατάφερε να κατεβάσει από σε και το τιμόνι έγινε βαρύ. Με το υβριδικό σύστημα, οι οδηγοί βασίζονται πολύ στην επιβράδυνση που παρέχει ο κινητήρας για το φρενάρισμα. Συνεπώς, ο Ισπανός δε μπορούσε να φρενάρει και κατέληξε στις μπαριέρες σε ένα από τα καλύτερα Σαββατοκύριακά του εδώ και χρόνια, όπως το αποκάλεσε ο ίδιος.

Ο Alonso θα εκκινήσει αύριο 10ος, εμπρός από τον Pierre Gasly με την AlphaTauri, που σύμφωνα με τον Γάλλο δεν ήταν αρκετά γρήγορη σήμερα. Ο Gasly έχασε την πρόκριση στο Q3 από τον Ocon για 90 χλστ. του δλ. O Valtteri Bottas (που χρησιμοποιούσε καινούργιο κιβώτιο σήμερα) βρέθηκε στη 12η θέση και για πρώτη φορά έπειτα από 103 αγώνες, δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3.

Έπειτα από τα ατυχήματα των δύο οδηγών της Aston Martin στο FP3, η βρετανική ομάδα πρόλαβε να βγάλει στην πίστα τον Stroll με κάτι περισσότερο από 4 λεπτά να απομένουν για τη λήξη του Q1. H κατάσταση έδειχνε ότι ο Sebastian Vettel, του οποίου οι μηχανικοί αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν το κιβώτιο, δε θα προλάβαινε να βγει στην πίστα. Ωστόσο, τα πάντα άλλαξαν λίγες στιγμές αργότερα, όταν προκλήθηκε ένα μεγάλο ατύχημα, λόγω παρεξήγησης μεταξύ του Lance Stroll και του Nicholas Latifi, ενώ κανείς από τους δύο δεν πίεζε στο όριο. O Καναδός της Williams, μετά από μήνυμα της ομάδας στον ασύρματο, σχεδόν σταμάτησε στην πίστα για να αφήσει το συμπατριώτη του να περάσει. Ωστόσο ο Stroll δεν πήγαινε γρήγορα.

Όταν το αντιλήφθηκε αυτό ο Latifi, πήγε να προσπεράσει ξανά την Aston Martin, αρκετά προσεκτικά, από τη δεξιά πλευρά. Ωστόσο, εκείνη τη στιγμή, ο Stroll έκανε απότομα στην άκρη προς το μέρος του συμπατριώτη του. Αν και ακολουθούσε ο Guanyu Zhou, ο Stroll αρνήθηκε ότι έκανε τον απότομο ελιγμό για να αφήσει την Alfa Romeo να περάσει. Ο Stroll, έχοντας προσπεράσει τη Williams, πίστευε ότι έχει ξεμπερδέψει μαζί της και δεν είδε τον Latifi στους καθρέπτες του όταν έστριψε προς τα δεξιά. Συνεπώς χτύπησε τον πίσω αριστερό τροχό του μονοθεσίου του Latifi, οδηγώντας σε ένα καταστροφικό για την Williams ατύχημα. Ο Lance Stroll δέχθηκε ποινή τριών θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα, αλλά δεν έχει μεγάλη σημασία, αφού έτσι κι αλλιώς είχε καταταγεί τελευταίος.

Η κόκκινη σημαία που ακολούθησε, σταμάτησε το χρονόμετρο μόλις δύο λεπτά πριν από τη λήξη του Q2. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους μηχανικούς της Aston Martin να προετοιμάσουν το μονοθέσιο του Vettel μόλις 25 δλ. πριν ανάψει το πράσινο φως για την ολοκλήρωση των 2 τελευταίων λεπτών στο Q1. O Γερμανός πίεσε όσο μπορούσε, αλλά με μία μόνο ευκαιρία και πολύ χαμένη ώρα στις ελεύθερες δοκιμές, δεν κατάφερε να γράψει επίδοση που θα τον έβγαζε από το Q1. Μετά τη γρήγορη προσπάθειά του στο Q1, ο Alex Albon δέχθηκε το μήνυμα να σταματήσει στην πίστα. H FIA έλεγξε το μονοθέσιο για καύσιμα και δεν είχε τη δυνατότητα να αντλήσει το απαιτούμενο 1 λίτρο, οπότε η περίπτωση του Ταϊλανδού, αναφέρθηκε στους αγωνοδίκες. Το πιθανότερο είναι ότι ο Albon, που έχει ήδη ποινή 3 θέσεων στη σειρά εκκίνησης, λόγω του ατυχήματος που προκάλεσε με τον Stroll στους τελευταίους γύρους του GP Σαουδικής Αραβίας, θα αποκλειστεί από τα αποτελέσματα των κατατακτήριων δοκιμών και θα αναγκαστεί να εκκινήσει τελευταίος

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!