F1: Προεπισκόπηση GP Μπαχρέιν

Η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο με το Grand Prix Μπαχρέιν, στην πίστα του Sakhir.

F1: Προεπισκόπηση GP Μπαχρέιν

Η φετινή σεζόν της Formula 1 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο με το Grand Prix Μπαχρέιν, στην πίστα του Sakhir.

Τα ψέματα τελείωσαν! Αυτό το Σαββατοκύριακο, το 73ο Πρωτάθλημα στην ιστορία της Formula 1 θα ξεκινήσει με τον πρώτο αγώνα να διεξάγεται στην πίστα του Sakhir, στο Μπαχρέιν. Ωστόσο, η φετινή σεζόν είναι ξεχωριστή, καθώς οι αλλαγές που έχουν εχουν πραγματοποιηθεί στους τεχνικούς κανονισμούς είναι οι μεγαλύτερες των τελευταίων 40 ετών. Οπότε, το φετινό GP Μπαχρέιν δεν αποτελεί απλά τον εναρκτήριο αγώνα μίας ακόμη σεζόν, αλλά το ξεκίνημα μιας νέας εποχής για τη Formula 1, με μονοθέσια που έχουν την ικανότητα να ακολουθούν το προπορευόμενο χωρίς να χάνουν τόσο πολύ απόδοση. Συνεπώς, περιμένουμε πιο κοντινές μάχες και περισσότερη δράση στην πίστα.

Όπως έχουμε συνηθίσει να συμβαίνει από το 2014, ο αγώνας θα είναι νυχτερινός, με 495 φωτιστικούς στύλους να περιβάλλουν την πίστα. Έπειτα από το τριήμερο τεστ της προηγούμενης εβδομάδας, οι ομάδες γνωρίζουν τι να περιμένουν από τα καινούργια μονοθέσια στην εν λόγω πίστα. Παρά το καινούργιο πρόγραμμα τριημέρου, που βλέπει τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών να διεξάγονται πιο αργά, το FP1 και το FP3 θα πραγματοποιηθούν ημέρα, οπότε δε θα είναι ιδιαίτερα αντιπροσωπευτικά όσον αφορά τις συνθήκες που θα επικρατούν στην πίστα.

Επιπλέον, οι μηχανικοί θα έχουν λιγότερη ώρα να εργαστούν επάνω στα μονοθέσια, καθώς έχει αυξηθεί από τους κανονισμούς η περίοδος «απαγόρευσης κυκλοφορίας» τους στα paddock, για την καλύτερη ξεκούρασή τους. Οπότε, είναι σημαντικό για τις ομάδες να επισπεύσουν τις διαδικασίες στα pits.

Το στήσιμο των μονοθεσίων στο Sakhir επικεντρώνεται περισσότερο στην καλύτερη απόδοση σε αργές στροφές, αφού τα γρήγορα κομμάτια είναι ως επί το πλείστο με τέρμα γκάζι. Η πιο δύσκολη στροφή της πίστας είναι η 10, όπου στο τεστ χειμερινών δοκιμών είδαμε αναρίθμητα μπλοκαρίσματα φρένων, λόγω των πιο άκαμπτων αναρτήσεων, του αυξημένου βάρους των φετινών μονοθεσίων και της λιγότερο αποδοτικής σε χαμηλές ταχύτητες αεροδυναμικής τους διαμόρφωσης. Καθώς τα μονοθέσια προσεγγίζουν την εν λόγω στροφή, η πίστα κατηφορίζει περισσότερο στην εσωτερική. Επίσης, οι οδηγοί έχουν στριμμένο το τιμόνι καθώς την προσεγγίζουν φρενάροντας, αποφορτίζοντας το εσωτερικό ελαστικό.

Η πίστα του Sakhir είναι μια από τις πιο απαιτητικές όσον αφορά τα συστήματα πέδησης. Διαθέτει 7 ζώνες πέδησης, σε τρεις από τις οποίες οι οδηγοί φρενάρουν για περισσότερο από 0,4 δλ. με δύναμη που ξεπερνάει τα 4 G. Στο τεστ της προηγούμενης εβδομάδας αποκαλύφθηκε ότι φέτος ο ασφαλτοτάπητας, ο οποίος δεν έχει ανανεωθεί από το 2004 που κατασκευάστηκε η πίστα, παρουσιάζει ακόμα περισσότερες ανομοιομορφίες, οι οποίες κάνουν πιο δύσκολα τα φρεναρίσματα, καθώς αποσταθεροποιούν τα μονοθέσια.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της Mercedes, η καινούργια γενιά μονοθεσίων θα είναι πιο αργή στο Sakhir. Για παράδειγμα, σε γύρο κατατακτήριων δοκιμών, φέτος αναμένονται ταχύτητες 115 χλμ./ώρα στην κορυφή της στροφής 4, δηλαδή 20 χλμ./ώρα λιγότερα από πέρυσι. Στη στροφή 12, η ταχύτητα διέλευσης αναμένεται να πέσει από τα 265 στα 240 χλμ./ώρα.

Η πίστα του Sakhir διαθέτει επίσης έναν από τους πιο φθοροποιούς ασφαλτοτάπητες όσον αφορά τα ελαστικά (λόγω της υψηλής περιεκτικότητας σε γρανίτη), για αυτό και η Pirelli έχει φέρει τις τρεις πιο σκληρές γόμες της (C1, C2 και C3). Ωστόσο, η άμμος της ερήμου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τα επίπεδα πρόσφυσης.

Στο τεστ του Μπαχρέιν οι ομάδες διαπίστωσαν ότι τα φετινά ελαστικά παρουσιάζουν εκτεταμένη καταπόνηση, στον ίδιο περίπου βαθμό, ανεξαρτήτως της μαλακότητας της γόμας. Με τα ελαστικά να παρουσιάζουν παρόμοια επίπεδα φθοράς, δεν είναι απίθανο να δούμε έναν αγώνα με πολλά pit stop και τη χρήση πολλών σετ μαλακής γόμας, η οποία παρέχει πλεονέκτημα απόδοσης σε σύγκριση με τις υπόλοιπες γόμες.

Ο περιοριστικός παράγοντας στο Μπαχρέιν είναι η καταπόνηση των ελαστικών του πίσω άξονα, λόγω των πολλών επιταχύνσεων από αργές στροφές. Τo Sakhir είναι αρκετά stop & go πίστα και τα πλευρικά φορτία στα οποία υπόκεινται τα ελαστικά δεν είναι τόσο υψηλά. Η εξέλιξη των συνθηκών της πίστας αναμένεται να είναι αρκετά υψηλή, καθώς θα υπάρχουν υποστρηρικτικοί αγώνες Formula 2 και Formula 3.

Οι ελάχιστες πιέσεις (σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου) για τα ελαστικά είναι 22,5 psi στον εμπρός άξονα και 20,5 psi στον πίσω. Με την αλλαγή των φετινών αγωνιστικών κανονισμών, όλοι οι οδηγοί, συμπεριλαμβανομένων αυτών που θα προαχθούν στο τρίτο σκέλος των κατατακτήριων δοκιμών, θα έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση.

Η πιθανότητα παρέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι αρκετά υψηλή. Σε καθένα από τα πέντε τελευταία Grand Prix στο Sakhir το αυτοκίνητο ασφαλείας έχει κληθεί να διακόψει την κανονική ροή του αγώνα.

To Sakhir θα διατηρήσει απαράλλακτες τις τρεις ζώνες DRS που υπήρχαν και πέρυσι στο GP Μπαχρέιν. Όπως έγινε γνωστό σήμερα, ο Sebastian Vettel δε θα αγωνιστεί στο Μπαχρέιν, καθώς βρέθηκε θετικός σε τεστ για Covid-19.

Πρόγραμμα τριημέρου
Παρασκευή 18 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 14:00
Ελεύθερες δοκιμές 2: 17:00
Σάββατο 19 Μαρτίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 14:00
Κατατακτήριες δοκιμές: 17:00
Κυριακή 20 Μαρτίου
Αγώνας: 17:00

GP Μπαχρέιν – Sakhir
1ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2022
Μήκος πίστας: 5.412 μ.
Γύροι: 57
Συνολική απόσταση αγώνα: 308,238 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:31.447 (213,054 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Pedro de la Rosa (McLaren), 2005
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:27.264 (223,267 χλμ./ώρα μ.ω.τ.) Lewis Hamilton (Mercedes), 2020
Στροφές: 15 (6 αριστερές, 9 δεξιές)
Διέλευση από το pit lane με περιοριστή 80 χ.α.ώ.: 19 δλ.
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης πέδησης: 352 μ.
Χρόνος στο γύρο με τέρμα γκάζι: 64%
Απόσταση γύρου με τέρμα γκάζι: 74%
Αλλαγές σχέσεων ανά γύρο: 68
Ζώνες DRS: 3 (μεταξύ των στροφών 3-4, 10-11 και 15-1)

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!