WRC: Αήττητη η Toyota στο σύγχρονο Ράλλυ Σαφάρι

H Toyota πανηγύρισε την 5η συνεχόμενη νίκη της στο Ράλλυ Σαφάρι Κένυας στο WRC, έχοντας επικρατήσει σε όλες τις εκδόσεις του αγώνα από το 2021, που επέστρεψε στο πρόγραμμα αγώνων του WRC.

Η Toyota Gazoo Racing World Rally Team πανηγύρισε την 5η διαδοχική νίκη της στο Ράλλυ Σαφάρι Κένυας, 3o γύρο της φετινής σεζόν του WRC, με τον Elfyn Evans να επικρατεί για πρώτη φορά στο θρυλικό αφρικανικό αγώνα, γεγονός που του επέτρεψε να αυξήσει το βαθμολογικό του προβάδισμα στο Πρωτάθλημα Οδηγών.

Το φετινό Ράλλυ Σαφάρι ήταν το πιο σκληρό από τότε που επέστρεψε στο πρόγραμμα αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA το 2021, αλλά η επιδέξια οδήγηση του Evans και του συνοδηγού του, Scott Martin εξασφάλισε ότι η Toyota Gazoo Racing διατήρησε το αήττητο ρεκόρ της σε αυτό το χρονικό διάστημα.

Επίσης, προσέφεραν στην ομάδα μια νίκη που σηματοδότησε την 100ή εκκίνηση στο WRC από το ντεμπούτο της το 2017: την 53η νίκη και το 123ο βάθρο που έχει πετύχει η Toyota Gazoo Racing σε αυτό το διάστημα. Παράλληλα με την εκτεταμένη συνολική απόσταση των 383,1 αγωνιστικών χιλιομέτρων, οι διαδρομές στην Κένυα αποδείχθηκαν ιδιαίτερα απαιτητικές φέτος, με το βραχώδες έδαφος να εγκυμονεί υψηλό κίνδυνο ζημιών σε ελαστικά και αυτοκίνητα, ενώ η βροχή έκανε τις διαδρομές του Σαββάτου ιδιαίτερα ύπουλες.

WRC Elfyn Evans (Toyota) (2) 1920 1280

Ενώ οι αντίπαλοι της Toyota έδειξαν μεγαλύτερη ταχύτητα την Παρασκευή, πρώτη πλήρη ημέρα του ράλλυ, η πιο μετρημένη προσέγγιση της Toyota και του Evans απέδωσε καρπούς, και ο ίδιος προηγήθηκε του team-mate Kalle Rovanpera κατά 7,7 δευτερόλεπτα στο τέλος της ημέρας. Συνεχίζοντας να αποφεύγει σημαντικά προβλήματα παρά τις συνθήκες, η διαφορά του Evans αυξήθηκε σε σχεδόν δύο λεπτά μέχρι το τέλος του Σαββάτου, γεγονός που του επέτρεψε του να ακολουθήσει μια συντηρητική προσέγγιση στις 5 τελευταίες ειδικές διαδρομές της Κυριακής και να εξασφαλίσει τη νίκη με διαφορά 1 λεπτό και 9,9 δλ.

Οι διαδοχικές νίκες σε Σουηδία και την Κένυα σημαίνουν ότι ο Evans προηγείται πλέον στο πρωτάθλημα οδηγών με διαφορά 36 βαθμών έπειτα από τρεις αγώνες. Μαζί με τον Martin στο βάθρο ανέβηκε και ο αναπληρωτής διευθυντής της ομάδας, Juha Kankkunen, ο οποίος παρέλαβε άλλο ένα τρόπαιο στο Ράλλυ Σαφάρι, 40 χρόνια μετά την παρθενική του νίκη στο WRC ως οδηγός στην ίδια διοργάνωση με την Toyota. Αυτή η τελευταία νίκη επεκτείνει το ιστορικό ρεκόρ της Toyota στη διοργάνωση σε 13 νίκες.

WRC Elfyn Evans (Toyota) (1) 1920 1280

Ο Rovanpera ξεκίνησε την τελευταία ημέρα στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, αφού υπέστη ζημιά στην ανάρτηση κατά τη διάρκεια του απογεύματος του Σαββάτου, και τελικά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος στο οδικό τμήμα προς την ΕΔ18.

WRC Kalle Rovanpera (Toyota) (1) 1920 1281

Μετά από μια μαχητική εμφάνιση, ο 4ος στη γενική κατάταξη Takamoto Katsuta, ανέλαβε την προσπάθεια για επιπλέον βαθμούς την τελευταία ημέρα, κερδίζοντας δύο ειδικές διαδρομές για να πλησιάσει σε απόσταση 0,3 δευτερολέπτων από την πρώτη θέση της κατάταξης Super Sunday πριν από την Power Stage που ολοκλήρωσε το ράλλυ.

Δυστυχώς, ανατράπηκε στην αρχή της διαδρομής, και παρότι κατάφερε να συνεχίσει και να τερματίσει την διαδρομή στην 5η θέση της γενικής κατάταξης, η ζημιά στο αυτοκίνητό του σήμαινε ότι έπρεπε να εγκαταλείψει πριν φτάσει στον τελευταίο σημείο ελέγχου.

WRC Takamoto Katsuta (Toyota) (2) 1920 1280

Ο Sami Pajari κατέκτησε την 4η θέση στη γενική κατάταξη στον τερματισμό του πρώτου του Ράλλυ Σαφάρι Κένυας μετά από εντυπωσιακή και ώριμη οδήγηση, αποφεύγοντας σημαντικά προβλήματα και διευρύνοντας την εμπειρία του.

WRC Sami Pajari (Toyota) (1) 1920 1280

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!