Ο μοναδικός καθαρά χειμερινός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA σε χιόνι και πάγο, το Ράλλυ Σουηδίας, ήταν ένας από τους πιο συναρπαστικούς εδώ και πολλά χρόνια. Ο Ουαλός οδηγός Elfyn Evans και ο συνοδηγός του, Scott Martin, της Toyota Gazoo Racing World Rally Team έκαναν εξαιρετική δουλειά για να ηγηθούν ανοίγοντας το δρόμο την Παρασκευή.
O Evans ήταν επικεφαλής μιας στενής μάχης πέντε πληρωμάτων για τη νίκη τα οποία βρίσκονταν εντός 10 δευτερολέπτων μεταξύ τους. Μετά από μια μάχη με υψηλό ρυθμό κατά τη διάρκεια του Σαββάτου, ο Evans εισήλθε στο τελικό σκέλος του αγώνα την Κυριακή επικεφαλής, με διαφορά μόλις 3 δλ. από τον άλλο οδηγό της Toyota, τον Ιάπωνα Takamoto Katsuta.
Ο Katsuta και ο συνοδηγός του, Aaron Johnston, έκαναν έναν εξαιρετικό αγώνα, διεκδικώντας την πρώτη τους νίκη στο WRC, και βγήκαν ταχύτεροι από τις παγίδες το τελευταίο πρωινό για να κερδίσουν το πρώτο πέρασμα από την ειδική διαδρομή Vastervik (29,35 χιλιομέτρων) και να αποσπάσουν την πρωτοπορία από τους Evans και Martin με διαφορά 4,5 δευτερολέπτων.
Ο Evans απάντησε εμφατικά στο δεύτερο πέρασμα από την ειδική διαδρομή, κινούμενος 6,7 δευτερόλεπτα ταχύτερα από οποιονδήποτε άλλον για να ανακτήσει την πρώτη θέση στη γενική κατάταξη.
Υπερασπιζόμενος ένα πλεονέκτημα 3,7 δευτερολέπτων στην Power Stage που ολοκλήρωνε το ράλλυ, ο Evans εξασφάλισε τη νίκη με στυλ, κινούμενος μόλις 0,2 δευτερόλεπτα ταχύτερα από τον Katsuta για να γράψει τον ταχύτερο χρόνο και να ανέβει στην κορυφή της κατάταξης της Super Sunday με 0,8 δλ. διαφορά. Η διαφορά του Evans 3,8 δλ. στο συνολικό χρόνο αγώνα είναι η μικρότερη στην ιστορία του Ράλλυ Σουηδίας.
Αυτή νίκη είναι ο 10ος θρίαμβος στο WRC για τον Evans και η δεύτερή του στη Σουηδία, 5 χρόνια αφότου μαζί με τον Martin σημείωσαν την πρώτη τους νίκη για την Toyota Gazoo Racing στον ίδιο αγώνα. Συγκεντρώνοντας τη μέγιστη βαθμολογία των 35 βαθμών, ο Evans αποκτά προβάδισμα 28 βαθμών στο πρωτάθλημα οδηγών έναντι του νικητή του Ράλλυ Μόντε Κάρλο, Sebastien Ogier, ο οποίος δεν συμπεριέλαβε τη Σουηδία στο φετινό πρόγραμμα επιλεγμένων αγώνων που θα ακολουθήσει.
Μετά την 95η νίκη της στο WRC, η Toyota ανέβηκε στη δεύτερη θέση της λίστας με τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Με δύο «1-2» τερματισμούς, η Toyota Gazoo Racing έχει σημειώσει τους μέγιστους βαθμούς από τους δύο πρώτους γύρους της φετινής σεζόν, και προηγείται στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος κατασκευαστών με διαφορά 48 βαθμών.
Ο Kalle Rovanpera ανέβηκε στην 3η θέση της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, αφού μαζί με τον Jonne Halttunen τερμάτισαν στην 5η θέση του Ράλλυ Σουηδίας, στην 4η θέση στην Power Stage και στην 5η θέση στη Super Sunday. Οι Sami Pajari και Marko Salminen κατέλαβαν την 7η θέση στη γενική κατάταξη με τη δεύτερη ομάδα της Toyota Gazoo Racing.
Στο WRC2, ο Σουηδός αστέρας Oliver Solberg ξεκίνησε την προσπάθειά του για τον τίτλο με μια νίκη στην πατρίδα του και την 9η θέση στη γενική κατάταξη. Οδηγώντας για την ομάδα της Printsport, ο Solberg ηγήθηκε του «1-2» που σημείωσε η Toyota και στο WRC2 με το GR Yaris Rally2, καθώς 2ος τερμάτισε ο Φινλανδός Roope Korhonen της Rautio Motorsport.