Ο Sebastien Ogier κατέκτησε τη 10η νίκη του στο θρυλικό Ράλλυ Μόντε Κάρλο, καθώς η Toyota Gazoo Racing World Rally Team πέτυχε το «1-2» και ξεκίνησε με τη μέγιστη συγκομιδή βαθμών τη σεζόν του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA για το 2025.
Η νίκη αυτή είναι η 3η του Ogier στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο με την Toyota Gazoo Racing και η δεύτερη με συνοδηγό τον Vincent Landais, και αυξάνει το ρεκόρ της Toyota στο συγκεκριμένο αγώνα σε 6 νίκες.
Ως συνήθως, το ράλλυ παρουσίασε ένα ευρύ φάσμα μεταβαλλόμενων συνθηκών κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με τις στεγνές ασφαλτοστρωμένες ειδικές διαδρομές στα βουνά των Γαλλικών Άλπεων να περιλαμβάνουν επίσης τμήματα πάγου, καθώς και άφθονη λάσπη και χαλίκια που σύρθηκαν στο δρόμο.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- Cupra: Νέο προωθητικό πρόγραμμα για τα E-Hybrid μοντέλα
- Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από 25.320 €
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Ήταν ένας δύσκολος πρώτος αγώνας για τις ομάδες και τους οδηγούς με το αναθεωρημένο τεχνικό πακέτο για το 2025, με την κορυφαία κατηγορία των αυτοκινήτων Rally1 να μην διαθέτει πλέον υβριδικές μονάδες και επίσης να χρησιμοποιεί τα ελαστικά της Hankook για πρώτη φορά.
Παρά τις προκλήσεις αυτές, η μάχη για τη νίκη παρέμεινε συναρπαστική καθ’ όλη τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου και αποφασίστηκε στην τελευταία ειδική διαδρομή, το εμβληματικό Col de Turini το απόγευμα της Κυριακής.
Ο Ogier είχε αναπτύξει προβάδισμα 20,3 δλ. από τον Elfyn Evans κατευθυνόμενος προς την τελευταία ημέρα, με τους οδηγούς της Hyundai, Adrien Fourmaux και Ott Tanak να βρίσκεται επίσης κοντά, αλλά η εκκίνηση της πρώτης ειδικής διαδρομής πριν ξημερώσει το πρωί το Κυριακής, με κρύες και υγρές συνθήκες έκαναν δύσκολη την τελευταία επιλογή ελαστικών.
Τόσο ο Ogier όσο και ο Evans επέλεξαν τέσσερα χειμερινά ελαστικά με καρφιά και δύο σλικ supersoft, τα οποία απέδωσαν στην παγωμένη πρώτη διαδρομή πριν από την ανατολή του ηλίου.
Με τα τέσσερα ελαστικά με καρφιά τοποθετημένα ήταν περίπου 20 δευτερόλεπτα ταχύτεροι από τον Fourmaux, αλλά αυτό το πλεονέκτημα άλλαξε προς την αντίθετη κατεύθυνση σε μια πιο στεγνή δεύτερη ειδική διαδρομή της ημέρας, όπου ο Fourmaux τοποθέτησε τα τέσσερα σλικ ελαστικά και πλησίασε και πάλι σε απόσταση 4 δλ. τον Evans και 22,2 δλ. τον Ogier.
Η Power Stage που ολοκλήρωσε το ράλλυ παρουσίασε έναν πραγματικό συνδυασμό συνθηκών, με στενές αναβάσεις και καταβάσεις, αλλά και με λίγο πάγο στην κορυφή του διάσημου Col de Turini. Στο τέλος, οι τρεις πρώτοι οδηγοί επέλεξαν έναν συνδυασμό από σλικ ελαστικά και χειμερινά με καρφιά.
Ο Ogier ήταν αυτός που σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο, μόλις 0,215 δλ. ταχύτερα από τον Evans, ο οποίος βγήκε εκτός δρόμου και έπεσε στιγμιαία σε ένα χαντάκι στην ταχεία κατάβαση προς τον τερματισμό.
Αυτή η νίκη ήταν η 15η του Ogier με την Toyota Gazoo Racing, ισοφαρίζοντας τον team-mate του Kalle Rovanpera και τον δύο φορές Πρωταθλητή Carlos Sainz, ως τους οδηγούς που έχουν πετύχει τις περισσότερες νίκες στο WRC για την ιαπωνική ομάδα.
Ο Evans και ο συνοδηγός του Scott Martin, ξεκίνησαν δυναμικά τη σεζόν τους, καταλαμβάνοντας επίσης την 1η θέση στην κατάταξη της Super Sunday για να κερδίσουν 5 επιπλέον βαθμούς, 1,1 δλ. μπροστά από τον Kalle Rovanpera και 1,8 δλ. εμπρός από τον Ogier.
Με διαφορετική στρατηγική ελαστικών, οι Rovanpera και Jonne Halttunen είχαν συνοχή σε όλες τις συνθήκες της τελευταίας ημέρας και απέσπασαν από τον Ott Tänak την 4η θέση της γενικής κατάταξης, εξασφαλίζοντας συγκομιδή 18 βαθμών σε ένα δύσκολο για τους ίδιους Σαββατοκύριακο.
Οι Takamoto Katsuta και Sami Pajari αύξησαν την αυτοπεποίθησή τους και τον ρυθμό τους κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Katsuta κέρδισε μια ειδική διαδρομή και ήταν ο 3ος ταχύτερος σε όλη τη διάρκεια του Σαββάτου, ενώ ο Pajari συγκέντρωσε πολύτιμη εμπειρία στο πρώτο του Ράλλυ Μόντε-Κάρλο με αυτοκίνητο Rally1. Ξεκινώντας την τελευταία ημέρα στην 6η και 7η θέση, αντίστοιχα, δυστυχώς αμφότεροι γλίστρησαν εκτός δρόμου στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής.