To Ράλλυ Μόντε Κάρλο διεξάγεται από το 1911 και είναι παλαιότερος και πιο διάσημος αγώνας του Πρωταθλήματος. Παραδοσιακά, ανοίγει τη σεζόν του WRC στα τέλη Ιανουαρίου. Είναι το ράλλυ που όλοι θέλουν να κερδίσουν, αφού αποτελεί το κόσμημα της χρονιάς και συνήθως είναι απρόβλεπτο.
Παρότι αποτελεί ασφάλτινο αγώνα στους στενούς, γεμάτους στροφές ορεινούς δρόμους των γαλλικών Άλπεων, ο καιρός είναι απρόβλεπτος, καθώς διεξάγεται στην καρδιά του χειμώνα και τα πληρώματα ενδέχεται να συναντήσουν χιόνι και πάγο σε συνδυασμό με στεγνό οδόστρωμα, μερικές φορές ακόμα και εντός της ίδιας ειδικής διαδρομής.
Φέτος, ο καιρός αναμένεται ιδιαίτερα χειμερινός και με τις αλλαγές που υπάρχουν στα φετινά αυτοκίνητα (αφαίρεση υβριδικού συστήματος, διαφορετικά ελαστικά), ομάδες και πληρώματα κατευθύνονται προς την πρεμιέρα της σεζόν λιγότερο προετοιμασμένοι από ποτέ.
- Opel: “Bazaar Μεταχειρισμένων” αυτοκινήτων με 5 χρόνια εγγύηση
- Tο νέο crossover της smart που αποτελεί το ιδανικό κίνητρο για να κινείστε ηλεκτρικά
- Το Leapmotor T03 τώρα με νέα τιμή από 13.950 ευρώ
- Το νέο Ford Capri, τώρα διαθέσιμο κάτω από 32.000 ευρώ
- MG3 Hybrid+: 5 λόγοι που το έχρισαν “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025” >>
Συνεπώς, η προσαρμοστικότητα στις αλλαγές και τις συνθήκες και η σωστή επιλογή ελαστικών θα κάνουν τη διαφορά. Παράλληλα, οι οδηγοί εξερευνούν ακόμα τα ελαφρύτερα αυτοκίνητα, και κυρίως, τα ελαστικά της Hankook. Με ελάχιστη προετοιμασία, θα πρέπει να βρουν πως να προσαρμόσουν το στήσιμο με τον καλύτερο τρόπο στα νέα ελαστικά, που αναμένεται να αποτελέσουν τον κρίσιμο παράγοντα αυτού του αγώνα.
Όλοι αυτοί οι παράγοντες, καθώς και οι αλλαγές στο βαθμολογικό σύστημα, θα κάνουν το φετινό Ράλλυ Μόντε Κάρλο ακόμη πιο περίπλοκο, όπως προβλέπει ο Sebastien Ogier, που κατάγεται από τις περιοχές στις οποίες διεξάγεται ο αγώνας και συμμετέχει για 15η φορά και το έχει κερδίσει 9 φορές, επίτευγμα που αποτελεί ρεκόρ, το οποίο έχει τη δυνατότητα να επεκτείνει ακόμη περισσότερο φέτος.
Η Hyundai δεν έχει παρουσιάσει ακόμα όλες τις αναβαθμίσεις για τη φετινή σεζόν στα αυτοκίνητά της. Όπως και πέρυσι θα φέρει το ανβαθμισμένο i20 N Rally1 στο 2ο αγώνα της χρονιάς, το Ράλλυ Σουηδίας.
Το Ράλλυ Μόντε Κάρλο θα ξεκινήσει και θα τερματίσει ως συνήθως στην πλατεία Καζίνο του Μονακό. Αναχωρώντας το απόγευμα της Πέμπτης, τα πληρώματα θα αντιμετωπίσουν στη συνέχεια τρεις πρώτες ειδικές διαδρομές στο σκοτάδι κατά την επιστροφή στο service park του Gap. Την Παρασκευή, ένα loop από τρεις ειδικές διαδρομές ανατολικά και βόρεια του Gap εκτελείται εκατέρωθεν του μεσημεριανού service.
Το Σάββατο ακολουθεί παρόμοια μορφή με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές στα δυτικά, συμπεριλαμβανομένης της ολοκαίνουργιας Aucelon – Recoubeau-Jansac. Το τελευταίο σκέλος -της Κυριακής- ξεκινά από το Gap, επαναλαμβάνοντας δύο από τις ειδικές διαδρομές της Πέμπτης, το βράδυ πριν από την Power Stage, η οποία περιλαμβάνει το εμβληματικό Col de Turini. Συνολικά, 70 πληρώματα θα λάβουν εκκίνηση, με 343,8 αγωνιστικά χλμ. να ξεδιπλώνονται μπροστά τους.
Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2025: Λίστα συμμετοχών
Ωράριο Αγώνα: