Η Toyota Gazoo Racing World Rally Team κατέκτησε τον τέταρτο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ της FIA, σε ένα συναρπαστικό φινάλε της σεζόν, καθώς σημείωσε το «1-2» εντός έδρας, στο Ράλλυ Ιαπωνίας.
Παρότι έπειτα από την ολοκλήρωση της ημέρας του Σαββάτου, σύμφωνα με την εικόνα στη γενική κατάταξη, με το νέο βαθμολογικό σύστημα του WRC, η Toyota μείωσε τη διαφορά της από την πρωτοπόρο Hyundai από 15 σε 11 βαθμούς, η ιαπωνική ομάδα κατευθύνθηκε στην τελευταία ημέρα έχοντας δύσκολο έργο για να διατηρήσει τον τίτλο της.
Ωστόσο, με τους οδηγούς και των δύο ομάδων να πιέζουν σκληρά στους δύσκολους ασφαλτοστρωμένους δρόμους, μια ευκαιρία παρουσιάστηκε όταν ο επικεφαλής του αγώνα Ott Tanak εγκατέλειψε στην πρώτη ειδική διαδρομή της Κυριακής.
Με τους Elfyn Evans και Sebastien Ogier να ανεβαίνουν στην 1η και 2η θέση της γενικής κατάταξης, και με την ξεχωριστή κατάταξη της Super Sunday να λαμβάνεται επίσης υπόψη, οι δύο ομάδες ήταν ισόβαθμες κατευθυνόμενες στην τελική Power Stage του ράλλυ, όπου μέχρι και 5 επιπλέον βαθμοί ήταν διαθέσιμοι για τον κάθε οδηγό.
Καθώς ο Takamoto Katsuta είχε ακολουθήσει τη στρατηγική της ομάδας, αποφεύγοντας τους… μπελάδες στον αγώνα, η Toyota Garzoo Racing World Rally Team μπορούσε να υπολογίζει σε τρεις διεκδικητές σε αυτή την τελική φάση του ράλλυ που θα έκρινε το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Ο Ogier σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην Power Stage για να πάρει τους 5 επιπλέον βαθμούς, και με τον Evans 3ο και τον Katsuta να γράφει τον 4ο χρόνο, η ιαπωνική ομάδα κατέκτησε τον τίτλο με 3 βαθμούς διαφορά έπειτα από 13 ράλλυ.
Αυτός είναι ο 8ος τίτλος κατασκευαστών που κατακτά η Toyota στο WRC, ισοφαρίζοντας τη Citroen στη δεύτερη θέση του καταλόγου όλων των εποχών. Ο Evans και ο συνοδηγός του, Scott Martin, αναδείχθηκαν για άλλη μια φορά κυρίαρχοι των απαιτητικών ιαπωνικών ειδικών διαδρομών, καθώς πανηγύρισαν την πρώτη τους νίκη από την επιτυχία τους στον ίδιο αγώνα πριν από ένα χρόνο. Το αποτέλεσμα αυτό εξασφάλισε ότι το πλήρωμα ολοκλήρωσε τη χρονιά στη 2η θέση της τελικής βαθμολογίας των Πρωταθλημάτων Οδηγών και Συνοδηγών.
Ο Ogier και ο συνοδηγός του, Vincent Landais, έκλεισαν τη χρονιά με το 7ο βάθρο τους σε 10 συμμετοχές, συμπεριλαμβανομένων τριών νικών. Οι Kalle Rovanpera και Jonne Halttunen συνεισέφεραν επίσης 4 νίκες έχοντας συμμετάσχει σε επιλεγμένους αγώνες. Ο Katsuta και ο πλοηγός του, Aaron Johnston, ολοκλήρωσαν δυναμικά τη σεζόν, τερματίζοντας για δεύτερη συνεχόμενη φορά στην πρώτη τετράδα.
Η πρώτη σεζόν του αυτοκινήτου της κατηγορίας WRC2, Toyota GR Yaris Rally2 στέφθηκε με την απόλυτη διάκριση, καθώς οι Sami Pajari και Enni Malkonen κατέκτησαν τον τίτλο στην κατηγορία στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς.
Το φινλανδικό είχε μια εξαιρετική σεζόν, συμπεριλαμβανομένων τριών συμμετοχών στην κατηγορία Rally1 με την Toyota Gazoo Racing, την οποία επισφράγισαν με έξυπνη οδήγηση στην Ιαπωνία, για να τερματίσουν στη 2η θέση της κατηγορίας WRC2 με το αυτοκίνητο της Printsport, η οποία ήταν αρκετή για να εξασφαλίζουν τον τίτλο με 3 βαθμούς διαφορά.