WRC-Ράλλυ Σαφάρι, Σάββατο: Ο Rovanpera αυξάνει τη διαφορά

Ο Kalle Rovanpera παρέμεινε επικεφαλής στο Ράλλυ Σαφάρι Κένυα, αυξάνοντας τη διαφορά του από τον Takamoto Katsuta, με την Toyota να έχει το «1-2».

Ο Kalle Rovanpera, Πρωταθλητής των δύο προηγούμενων σεζόν του WRC, ο οποίος συμμετέχει σε επιλεγμένους αγώνες φέτος, είχε τεθεί επικεφαλής την Παρασκευή στον 3ο γύρο της φετινής σεζόν, το Ράλλυ Σαφάρι Κένυα με διαφορά ασφαλείας 1 λεπτού. Κατά τη διάρκεια του Σαββάτου, ο Φινλανδός κατάφερε να διπλασιάσει τη διαφορά του από τους αντιπάλους του, αποφεύγοντας αστοχίες ελαστικών, για να εξασφαλίσει 18 βαθμούς (σύμφωνα με τους νέους κανονισμούς), εφόσον καταφέρει να τερματίσει αύριο.

O Rovanpera έχει αναπτύξει διαφορά που ξεπερνά τα δύο λεπτά από τον Takamoto Katsuta, ο οποίος συμπληρώνει το «1-2» της Toyota. O Ιάπωνας, όπως και ο άλλος team-mate του, ο Ουαλός Elfyn Evans, είχαν διπλές αστοχίες ελαστικών το πρωί. Στην εναρκτήρια ειδική της ημέρας (Soysambu, 29,32 χλμ.), ο Evans είχε αστοχία πίσω αριστερού ελαστικού και η αντικατάστασή του (στο 12,7 χλμ. της ΕΔ) κόστισε στον Ουαλό 1 λεπτό και 50 δλ., γεγονός που τον έριξε από τη 2η στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.

Έπειτα την κατάκτηση της νίκης σε όλες τις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής, ο Rovanpera είχε την πολυτέλει να μειώσει το ρυθμό του (και λόγω της σκόνης που είχε από τον Evans) και ο Katsuta κέρδισε την ΕΔ8. Ο Thierry Neuville, έχοντας ανέβει στην 3η θέση με το Hyundai i20 N Rally1, προσπαθούσε να κυνηγήσει τον Katsuta και κινήθηκε ταχύτερα από όλους στην ΕΔ9 (Elmenteita, 15,08 χλμ.), παρότι δεν ήταν ευχαριστημένος από το γεγονός ότι οι διοργανωτές είχαν αλλάξει τη διαδρομή έπειτα από τα αναγνωριστικά περάσματα.

Η πιο επίφοβη ειδική διαδρομή ήταν η ΕΔ10 (Sleeping Warrior, 30,06 χλμ.), με ολισθηρή λάσπη, στάσιμα νερά και βράχια που κατέστρεφαν τα ελαστικά. Ο Katsuta χτύπησε έναν μεγάλο βράχο, έχοντας υποστεί δύο αστοχίες ελαστικών και παρότι έχασε 1:24.6, κατάφερε να διατηρηθεί στην 3η θέση της γενικής κατάταξης.

Ο Evans είχε δεύτερη αστοχία πίσω δεξιού ελαστικού, με αποτέλεσμα να χάσει 52 δλ. Ενώ αυτοί οι δύο οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα, ο Rovanpera κατάφερε να ξεφύγει αλώβητος και να κερδίσει την ειδική διαδρομή με διαφορά 24,8 δλ. από το Neuville, ο οποίος έχασε υβριδική ισχύ στα αρχικά στάδια της ΕΔ10, αλλά κατάφερε να ανέβει στη 2η θέση της γενικής κατάταξης.

Στο απογευματινό πέρασμα από τις ίδιες ειδικές διαδρομές, η κακοτυχία χτύπησε το Neuville, ο οποίος αντιμετώπισε πρόβλημα τροφοδοσίας καυσίμου, το οποίο τον ανάγκασε να σταματήσει δύο φορές κατά τη διάρκεια της ΕΔ11, χάνοντας 2 λεπτά και 38 δλ. «Δεν έχω απολύτως τίποτα να πω», δήλωσε εκνευρισμένος ο Βέλγος. Τα προβλήματα συνεχίστηκαν και στην ΕΔ12, όπου ο Neuville σταμάτησε ξανά, αλλά βρήκε τρόπο να ξεκινήσει και πάλι τον κινητήρα και να φτάσει στο τέλος της ειδικής διαδρομής, χάνοντας 7 λεπτά, για να πέσει στην 5η θέση της γενικής κατάταξης.

Τη νίκη στην ΕΔ12 κατέκτησε ο Evans, ο οποίος παρότι είχε αστοχία εμπρός αριστερού ελαστικού στο Toyota GR Yaris, κατάφερε να κινηθεί 1 δλ. ταχύτερα από τον Ott Tanak, που είχε επιστρέψει στον αγώνα έπειτα από τη χθεσινή του εγκατάλειψη και έλυσε το πρόβλημα του σπασμένου παράθυρου που άφηνε χώμα να εισέρχεται στην καμπίνα.

Στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας, ο Esapekka Lappi, που επέστρεψε και αυτός στον αγώνα έπειτα από τη χθεσινή του εγκατάλειψη, χτύπησε δύο πουλιά σε δύο διαφορετικά σημεία, με αποτέλεσμα να σπάσει το παρμπρίζ του Hyundai. «Έχω γυαλιά στα μάτια μου», δήλωσε ο Φινλανδός στο τέλος της ημέρας, έχοντας σταματήσει για να αφήσει τον team-mate του, Ott Tanak να περάσει, καθ’ οδόν προς τη νίκη του στην ΕΔ13.

Ο Rovanpera ολοκλήρωσε την ημέρα επικεφαλής της γενικής κατάταξης, παρότι δεν είχε υβριδική ισχύ στο τέλος. Στη 2η θέση βρίσκεται ο Katsuta, και στην 3η ο Γάλλος Adrien Fourmaux με το Ford Puma της M-Sport. Ο Fourmaux αντιμετώπισε το πρώτο του πρόβλημα στον αγώνα στην τελευταία ειδική διαδρομή του Σαββάτου, όταν αστόχησε το εμπρός αριστερό ελαστικό του, γεγονός που οδήγησε σε απώλεια 40 δλ. και τον απομάκρυνε πολύ από τον Ιάπωνα οδηγό της Toyota.

Άλλη μία αστοχία πίσω αριστερού ελαστικού είχε και ο Evans στην ΕΔ13. Ο Ουαλός ολοκλήρωσε την ημέρα στην 4η θέση της γενικής κατάταξης, 6 λεπτά μπροστά από το Neuville, που κατάφερε να φτάσει έως τον τερματισμό της ΕΔ13, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπιζε.

Στην κατηγορία WRC2, ο Βρετανός Gus Greensmith με το Skoda Fabia RS Rally2 της Toksport, παρότι εξακολουθεί να μην αισθάνεται καλά, παραμένει επικεφαλής με προβάδισμα σχεδόν 2 λεπτών από τον Oliver Solberg. O «δικός μας» Ιορδάνης Σερδερίδης, με το ιδιωτικό Ford Puma, βρίσκεται στην 9η θέση, μόλις 1,7 δλ. εμπρός από τον Ott Tanak, που συμπληρώνει την πρώτη δεκάδα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!