WRC – Ράλλυ Σαφάρι, Παρασκευή: «1-2-3» της Toyota

H πρώτη πλήρης ημέρα του Ράλλυ Σαφάρι Κένυα για το WRC ολοκληρώθηκε με τρία Toyota GR Yaris να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης.

Το Ράλλυ Σαφάρι Κένυα είναι ο πιο απαιτητικός αγώνας της σεζόν του WRC και τα πληρώματα αντιμετώπισαν σήμερα 6 ειδικές διαδρομές. Η ημέρα ξεκίνησε σε θερμές και ξηρές συνθήκες. Ο Πρωταθλητής Kalle Rovanpera, μαζί με το συνοδηγό του Jonne Halttunen, παρότι δεν ήταν ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του Toyota GR Yaris Rally1, κατάφερε να επικρατήσει σε όλες τις ειδικές διαδρομές της Παρασκευής, αναπτύσσοντας διαφορά σχεδόν 1 λεπτού από τον team-mate του, Elfyn Evans.

O Ιάπωνας Takamoto Katsuta συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα για την Toyota, σε μία ημέρα που όλα τα πληρώματα της Hyundai αντιμετώπισαν προβλήματα. Ο Rovanpera ξεκίνησε την ημέρα με νίκη στην πρώτη ειδική διαδρομή (Loldia, 19,17 χλμ.), παρότι το πίσω αριστερό ελαστικό του βγήκε από τη ζάντα στα τελικά στάδια. Μία μικρή απώλεια πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του είχε και ο Elfyn Evans, που έχασε 11,8 δλ.

Στην 3η ειδική διαδρομή του αγώνα, (Geothermal, 13,12 χλμ.), ο επικεφαλής της Πέμπτης, Thierry Neuville χτύπησε μερικούς βράχους στο πλάι του δρόμου και προκάλεσε αστοχία στο δεξί πίσω ελαστικό του Hyundai i20 N Rally1, που του κόστισε 20 δλ. Την ειδική διαδρομή νίκησε και πάλι ο Rovanpera, αν και εξακολουθούσε να μην ευχαριστημένος με το στήσιμο του αυτοκινήτου του. Στη θρυλική ειδική διαδρομή Kedong (31,5 χλμ.), ο Rovanpera ολοκλήρωσε ένα hat trick νικών, σημειώνοντας χρόνο 11 δλ. ταχύτερο από τον πλησιέστερο αντίπαλό του, για να εδραιώσει την πρωτοπορία στη γενική κατάταξη.

Η αστοχία ελαστικού του Neuville προκάλεσε τη διακοπή της λειτουργίας του υβριδικού συστήματος του Hyundai του, ενώ το ελαστικό αφαίρεσε και ένα κομμάτι αμαξώματος από το πίσω μέρος, με αποτέλεσμα να εισέρχεται σκόνη μέσα στην καμπίνα. Συνεπώς, ο Neuville και ο συνοδηγός του, Martin Wydaeghe, να αναγκαστούν να φορέσουν προστατευτικά γυαλιά.

O Rovanpera συνέχισε με εκπληκτικό ρυθμό και το απόγευμα, επικρατώντας στο δεύτερο πέρασμα από τη Loldia, παρότι εξακολουθούσε να μην είναι απόλυτα ευχαριστημένος από τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου του, εν αντιθέσει με τους Evans και Katsuta. Ο κάτοχος της 2ης θέσης της γενικής κατάταξης άλλαξε στην ΕΔ5, καθώς ο Esapekka Lappi είχε ένα μικρό ατύχημα στο 9ο χλμ. και προκάλεσε ζημιά στη μετάδοση του Hyundai i20 N Rally1, που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.

Η Hyundai δεν είχε προλάβει να εργαστεί στο αυτοκίνητο του Φινλανδού, λόγω των εκτεταμένων επισκευών σε αυτό του Neuville. Κατά συνέπεια, ο Εσθονός team-mate τους, Ott Tanak ανέβηκε στη 2η θέση. Ωστόσο, στην επόμενη ειδική, ήταν η δική του σειρά να εγκαταλείψει, καθώς χτύπησε ένα βράχο που βρισκόταν στη μέση του δρόμου. Το εμπρός μέρος του Hyundai απογειώθηκε και προσέκρουσε σε ένα ανάχωμα, προκαλώντας τερματικές βλάβες.

Η εγκατάλειψη του Tanak έδωσε μεγάλο προβάδισμα στη γενική κατάταξη στο Rovanpera, o οποίος με νίκη στις εναπομένουσες ειδικές διαδρομές της ημέρας, επέκτεινε τη διαφορά του στα 56,9 δλ. από τον Evans, που πέρασε στη 2η θέση, όταν ο Katsuta έχασε μία διασταύρωση στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας. Ο Neuville παρέμεινε στη μάχη της δεύτερης θέσεις, καθώς βρίσκεται περίπου 10 δλ. πίσω από τον Evans. Ακολουθούν οι δύο οδηγοί της M-Sport Ford, Adrien Fourmaux (1:46.6 μακριά από την κορυφή) και Gregoire Munster (3:34.2 πίσω).

Στο WRC2, επικεφαλής της γενικής κατάταξης είναι Βρετανός ο οδηγός της Toksport Skoda, Gus Greensmith, παρότι αντιμετώπιζε ένα στομαχικό πρόβλημα, ολοκλήρωσε την ημέρα στην 7η θέση της γενικής κατάταξης, με προβάδισμα 3 λεπτών και 23 δλ. έναντι του πλησιέστερου αντιπάλου του στην κατηγορία, του Πολωνού Kajetan Kajetanowicz. Μεταξύ τους βρίσκεται ο «δικός μας» Ιορδάνης Σερδερίδης με το υβριδικό Ford Puma Rally1. Το Ράλλυ Σαφάρι θα συνεχιστεί το Σάββατο με 6 ειδικές διαδρομές να απαρτίζουν το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, που περιλαμβάνει 160,96 αγωνιστικά χιλιόμετρα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!