Μετά από την πρώτη της πλήρη σεζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, συμπεριλαμβανομένης μιας ενθαρρυντικής επίδοσης στο Le Mans και ενός παρθενικού βάθρου στη Monza, και έχοντας περάσει μεγάλο μέρος του εναρκτήριου αγώνα της σεζόν 2024 στο Losail να είναι επικεφαλής, το Peugeot 9X8 έχει εφοδιαστεί με αρκετές ουσιαστικές αναβαθμίσεις καθώς φαίνεται ότι θα διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο φέτος σε μια απίστευτα ανταγωνιστική κατηγορία Hypercar, που περιλαμβάνει 9 κατασκευαστές και 19 πρωτότυπα.
Στην αρχική του έκδοση, το Peugeot 9X8 σχεδιάστηκε χρησιμοποιώντας ένα σύνολο προδιαγραφών που πληρούσαν τους τεχνικούς κανονισμούς που είχαν εκπονηθεί το 2020/2021. Ωστόσο, μεταξύ της φάσης σχεδιασμού του αυτοκινήτου και της αγωνιστικής του εμφάνισης το καλοκαίρι του 2022, οι κανονισμοί άλλαξαν, ανοίγοντας τη δυνατότητα για βελτίωση των επιδόσεων σε ορισμένους τομείς. Ως εκ τούτου, ορισμένες σχεδιαστικές επιλογές αναθεωρήθηκαν προκειμένου να μεγιστοποιήσουν τις δυνατότητές τους και να επιτύχουν τους φιλόδοξους στόχους που έθεσε η Team Peugeot TotalEnergies.
«Κάναμε επιλογές που δεν είναι πλέον οι σωστές σήμερα και αυτή η διαφορά στην απόδοση δεν αντισταθμίστηκε επαρκώς από το BOP (Balance of Performance) το 2023», εξήγησε ο Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής της Peugeot Sport. «Επομένως η ιδέα ήταν να επιστρέψουμε σε ένα σχεδιασμό αυτοκινήτου που να είναι παρόμοιος με τα αντίστοιχα των ανταγωνιστών μας, έτσι ώστε στη συνέχεια να τύχει ισοδύναμης μεταχείρισης από το BOP».
«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο αποφασίσαμε να σταματήσουμε τη χρήση πανομοιότυπων ελαστικών πλάτους 31 εκ. σε όλους τους τροχούς, επιλέγοντας να τοποθετήσουμε ελαστικά 29 εκ. εμπρός και 34 εκ. πίσω. Αυστηρά μιλώντας, δεν πρόκειται για νέο αυτοκίνητο, καθώς έχει το ίδιο πλαίσιο, αλλά υπάρχουν πολλές αναβαθμίσεις. Για να λειτουργήσουν αποτελεσματικά τα ελαστικά, έπρεπε να αλλάξουμε το κέντρο βάρους του Peugeot 9X8, πράγμα που σήμαινε τη μετακίνηση ορισμένων εξαρτημάτων και να κάνουμε κάποια άλλα ελαφρύτερα».
«Και για να έχουμε καλύτερη αεροδυναμική ισορροπία, έπρεπε επίσης να εξετάσουμε εκ νέου την κατανομή των αεροδυναμικών φορτίων, που είχε ως αποτέλεσμα να ανασχεδιάσουμε περίπου το 90% των εξαρτημάτων του αμαξώματος, προσθέτοντας την πίσω αεροτομή. Εκτός από όλα αυτά, αποφασίσαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη νέα homologation (Δελτίο Αναγνώρισης αγωνιστικών αυτοκινήτων από τη FIA) για να προσθέσουμε κάποιες αναβαθμίσεις αξιοπιστίας και απόδοσης ώστε να έχουμε καλύτερες ευκαιρίες στο πρωτάθλημα».
Αφού έκανε την τελευταία της εμφάνιση στα 1812 Χλμ. του Κατάρ, στον εναρκτήριο γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Αντοχής της FIA για 2024 που επιβεβαίωσε την πρόοδο που σημείωσε η Team Peugeot TotalEnergies, η περυσινή έκδοση του Peugeot 9X8 πρόκειται τώρα να παραδώσει τα σκήπτρα στην έκδοση του 2024 στον αγώνα 6 Ωρών της Imola, δεύτερο γύρο της σεζόν FIA WEC, στις 21 Απριλίου. Στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Imola, η Peugeot είχε σημειώσει ένα εκπληκτικό τερματισμό «1-2» το 2011.