WRC: Ανατροπή με τις τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων από το 2025

Η FIA ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 δεν θα διαθέτουν υβριδικό σύστημα – Δείτε όλες τις αλλαγές που έρχονται από το 2025.

WRC: Ανατροπή με τις τεχνικές προδιαγραφές των αυτοκινήτων από το 2025

Η FIA ανακοίνωσε ότι τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 δεν θα διαθέτουν υβριδικό σύστημα – Δείτε όλες τις αλλαγές που έρχονται από το 2025.

Τους στόχους για το μέλλον του WRC παρουσίασε η FIA στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού. Οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα εφαρμοστούν από το 2025, θα δημοσιευθούν σε αναλυτική μορφή φέτος τον Ιούνιο.

Η σημαντικότερη αλλαγή – ανατροπή αφορά τα αυτοκίνητα της κορυφαίας κατηγορίας Rally1, από τα οποία αφαιρείται η υβριδική μονάδα κίνησης. Η χαμένη ισχύς θα αντισταθμιστεί με τη μείωση του συνολικού βάρους, τον μικρότερο περιοριστή αέρα στο τούρμπο και από αλλαγές στην αεροδυναμική του αμαξώματος.

Κύριος στόχος αυτών των αλλαγών είναι η μείωση του κόστους, το οποίο σύμφωνα με την FIA θα περιοριστεί στα 400.000 ευρώ ανά αυτοκίνητο.

WRC - Andreas Mikkelsen (Hyundai i20 Rally1), Ράλλυ Μόντε Κάρλο 2024

Από το 2026, θα ακολουθήσουν νέοι τεχνικοί κανονισμοί για τα αυτοκίνητα Rally1, οι οποίοι θα ισχύουν παράλληλα με τους ισχύοντες και θα προσβλέπουν στην περεταίρω μείωση του κόστους και της πολυπλοκότητας. Στόχος είναι οι κατασκευαστές να μπορούν να εξελίξουν αγωνιστικά αυτοκίνητα με το δικό τους αμάξωμα, που θα βασίζονται σε μοντέλα παραγωγής των κατηγοριών B, C, compact SUV ή Concept Car. Τα αυτοκίνητα αυτά θα είναι σχεδιασμένα με αυστηρά τεχνικά κριτήρια όσον αφορά το κέντρο βάρους και την αεροδυναμική.

Munster Grégoire (NDL), Louka Louis (BEL) are seen on roadsection during the World Rally Championship Monte-Carlo in Gap, France on 26.January.2024 // Jaanus Ree / Red Bull Content Pool // SI202401260431 // Usage for editorial use only //

Η ισχύς των αυτοκινήτων αναμένεται από το 2026 να περιοριστεί στους 330 ίππους (από 500 σήμερα). Όπως αναφέρει η FIA, η απόδοση του κινητήρα «θα ελέγχεται από μια καμπύλη ροπής που θα αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα αυτοκίνητα», ενώ, από εκεί και πέρα, ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων θα υπόκεινται σε περιορισμούς όσον αφορά το κόστος.

Η FIA ανέφερε επίσης ότι με την πρώτη ευκαιρία θα εισαχθεί στο WRC μια ηλεκτρική κατηγορία με αυτοκίνητα που θα έχουν αντίστοιχη απόδοση με τα αυτοκίνητα Rally1 που λειτουργούν με βιώσιμο καύσιμο.

Οι αλλαγές στα Rally2

ERC - Mads Ostberg (Citroen C3 Rally2), Ράλλυ Ουγγαρίας 2023

Τα αυτοκίνητα Rally2 θα διατηρήσουν τη μορφή που έχουν σήμερα. Ωστόσο, από το 2025, όσα τρέχουν σε αγώνες του WRC θα μπορούν να εξοπλιστούν με ένα «κιτ WRC» που περιλαμβάνει μεγαλύτερο περιοριστή, μεγαλύτερη εξάτμιση, προαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων με paddles και πίσω πτέρυγα, με στόχο τη μείωση του χάσματος που έχουν σε απόδοσης συγκριτικά με τα αυτοκίνητα Rally1.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!