Abarth 695 Esseesse: Ο σκορπιός”τσιμπάει” ακόμα πιο πολύ!

Νέα συλλεκτική και… άγρια έκδοση του πυραύλου-τσέπης, διαθέσιμη σε μόλις 1.390 αυτοκίνητα

Abarth 695 Esseesse: Ο σκορπιός”τσιμπάει” ακόμα πιο πολύ!

Νέα συλλεκτική και… άγρια έκδοση του πυραύλου-τσέπης, διαθέσιμη σε μόλις 1.390 αυτοκίνητα

Το όνομα Esseesse δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο από τους μυημένους στην αυτοκίνηση. Από το 1960 τα κιτ βελτιώσεων του Carlo Abarth μετέτρεπαν τα απλά μοντέλα της ιταλικής φίρμας σε απολαυστικά σπορ αυτοκίνητα και του έδωσαν τον τίτλο του εφευρέτη των βελτιώσεων για αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής.

Το 1964, οι μηχανικοί της Abarth μετέτρεψαν το «ταπεινό» 500 στο «ατίθασο» 695 Esseesse. Η χωρητικότητα του κινητήρα αυξήθηκε στα 690κ.εκ., η απόδοση έφτασε τους 38 ίππους και η τελική ταχύτητα άγγιξε τα 140χλμ./ώρα.  Η παραγωγή περιορίστηκε μόλις στις 1.000 μονάδες, ενώ το λογότυπο “SS” στο καπό και το αντίστοιχο “esseesse” στο ταμπλό έδιναν το στίγμα αυτού του διαφορετικού 500 που ένιωσε το άγγιγμα του Σκορπιού της Abarth.

Αυτό το μοντέλο αποτελεί την έμπνευση για τα μόλις 695 αντίτυπα σε χρώμα «Scorpion Black» και τα επίσης 695 αντίτυπα σε χρώμα «Campovolo Grey», του νέου Abarth 695 Esseesse, της συλλεκτικής έκδοσης. Από τη φάση σχεδίασης του νέου μοντέλου ο στόχος ήταν η βελτίωση στην επιτάχυνση και την πρόσφυση. Για αυτό το λόγο ακολουθήθηκε ένας γνωστός δρόμος για την Abarth: αυτός της μείωσης του βάρους, της αναθεώρησης της ισορροπίας και της βελτίωσης της αεροδυναμικής.

Το νέο 695 Esseesse διαθέτει ένα «φουσκωμένο» αλουμινένιο καπό, το οποίο είναι κατά 25% ελαφρύτερο από το συμβατικό, ενώ σε συνδυασμό με την εξάτμιση της Akrapovič και άλλες στοχευμένες παρεμβάσεις, η μείωση του βάρους σε σχέση με το ήδη ελαφρύ Abarth 595 Competizione είναι άνω των 10 κιλών. Επίσης στο νέο 695 Esseesse υπάρχει το «Spoiler ad Assetto Variabile», η ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή που βελτιώνει την αεροδυναμική απόδοση. Οι αλλαγές αυτές ανατρέπουν πλέον από το θρόνο του ταχύτερου Abarth 595/695 την έκδοση Competizione, με το νέο Esseesse να είναι εκτός των άλλων ταχύτερο και στο 400αρι κατά 1/10 του δευτερολέπτου.

Το νέο 695 Esseesse θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στην 3θυρη έκδοση, αφού η έκδοση Cabrio εκτός των άλλων δεν θα μπορούσε να εφοδιαστεί με το «Spoiler ad Assetto Variabile», το οποίο ρυθμίζεται από τις 0ο έως και τις 60ο και προσφέρει έως και 42 κιλά κάθετης αεροδυναμικά παραγόμενης δύναμης. Σε συνδυασμό με την μείωση του βάρους εμπρός από το αλουμινένιο καπό, η νέα κατανομή του βάρους προσφέρει καλύτερη ισορροπία.

Το μοντέλο ξεχωρίζει από τους νέους λευκού χρώματος τροχούς διαμέτρου 18’’, τις κόκκινες δαγκάνες της Brembo και τα λογότυπα. Στο πίσω μέρος κυριαρχούν οι απολήξεις τιτανίου της εξάτμισης της Akrapovič, που εντυπωσιάζουν με το ηχητικό αποτέλεσμα που προσφέρουν. Εσωτερικά,  τα σπορ καθίσματα της Sabelt με την επισήμανση «one of 695» δίνουν το στίγμα του συλλεκτικού χαρακτήρα του μοντέλου, ενώ οι κόκκινες ζώνες, οι λεπτομέρειες από ανθρακονήματα και η ευρεία χρήση Alcantara στο ταμπλό ενισχύουν τον αγωνιστικό χαρακτήρα του μοντέλου, όπως και το σύστημα τηλεμετρίας που περιλαμβάνεται στο σύστημα πολυμέσων Uconnect με την οθόνη αφής των 7’’.

Κίνηση στο νέο 695 Esseesse δίνει η ισχυρότερη έκδοση του κινητήρα 1.4 T-jet, με απόδοση 180 ίππων και 250Nm ροπής στις 3.000σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 225χλμ./ώρα, ενώ η επιτάχυνση από στάση στα 100χλμ./ώρα απαιτεί  6,7’’. Αντίστοιχα για την κάλυψη 400μ. από στάση απαιτούνται 15,1’’. Αυτές οι επιδόσεις τιθασεύονται μέσω της χρήσης και στους δύο άξονες αμορτισέρ Koni FSD, αλλά και από τις τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo που τοποθετούνται σε αεριζόμενους δίσκους  305 και 240χλστ. εμπρός και πίσω αντίστοιχα.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!