F1-GP Αζερμπαϊτζάν FP1: Ο Max Verstappen ταχύτερος

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αζερμπαϊτζάν, αλλά ήταν μόλις 37 χλστ. του δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc, που τοποθέτησε τη Ferrari του ανάμεσα στις δύο Red Bull.

F1-GP Αζερμπαϊτζάν FP1: Ο Max Verstappen ταχύτερος

Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αζερμπαϊτζάν, αλλά ήταν μόλις 37 χλστ. του δλ. εμπρός από τον Charles Leclerc, που τοποθέτησε τη Ferrari του ανάμεσα στις δύο Red Bull.

Με τις συνθήκες στη «χλωρή» πίστα του Μπακού να βελτιώνονται συνεχώς, ο ταχύτερο χρόνος κρίθηκε αφότου το χρονόμετρο της διαδικασίας είχε μηδενίσει. Ο Max Verstappen κατάφερε να τεθεί επικεφαλής στον πίνακα των χρόνων με τη Red Bull, σημειώνοντας 1:42.315, που ήταν μόλις 37 χλστ. του δλ. ταχύτερος από τον Charles Leclerc με τη Ferrari.

Μόλις 1 δέκατο πίσω από τον Μονεγάσκο ήταν ο Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull. O Carlos Sainz βρέθηκε στην 4η θέση, αλλά 0,55 δλ. πίσω από τον team-mate του στη Ferrari. O Sainz έξυσε τον τοίχο στο εσωτερικό της στροφής 5 στο 6ο λεπτό της διαδικασίας, ενώ ο Leclerc βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 7 στο 40ό λεπτό, έχοντας μπλοκάρει τα φρένα του.

Δέκα λεπτά πριν από το τέλος, ο Leclerc, στον πρώτο γρήγορο γύρο του με τη μαλακή γόμα βγήκε εκτός πίστας στην 1η στροφή, χωρίς συνέπειες. Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειονότητα των αντιπάλων της, η Ferrari προτίμησε τη σκληρή γόμα ελαστικών αντί της μέσης, για το πρώτο μέρος του FP1. Η SF-23 ήταν πολύ γρήγορη στις ευθείες, με τη Scuderia να έχει επιλέξει εξίσου επιθετικές ρυθμίσεις μονάδας ισχύος με τους αντιπάλους της, εν αντιθέσει με τις ελεύθερες δοκιμές των δύο προηγούμενων Grand Prix, λόγω ανησυχίας για την αξιοπιστία.

Εξαιρετικός ήταν ο χρόνος του Lando Norris, που του απέφερε την 5η θέση και το ίδιο ισχύει -ενδεχομένως σε μεγαλύτερο βαθμό- για τον Nyck de Vries, ο οποίος συναντά την πίστα του Μπακού για πρώτη φορά. Ωστόσο, ο Ολλανδός οδηγός της AlphaTauri χρησιμοποίησε δύο σετ μαλακής γόμας ελαστικών στη διαδικασία. Με τις ρυθμίσεις που έχει επιλέξει η μικρή ιταλική ομάδα, ο de Vries κατάφερε να σημειώσει την υψηλότερη μέγιστη ταχύτητα στο τέλος της ευθείας (ή καλύτερα της περιόδου με τέρμα γκάζι) μήκους 2,1 χλμ.

Πίσω από τον de Vries βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Aston Martin, με τον Lance Stroll ταχύτερο. Περίπου 17 λεπτά πριν από την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο Fernando Alonso ανέφερε ότι το DRS της Aston Martin δεν λειτουργούσε και η ομάδα τον κάλεσε στα pits, καθώς το μονοθέσιό του αντιμετώπιζε πρόβλημα. Ο Ισπανός επέστρεψε στην πίστα μόλις 5 λεπτά πριν από το τέλος της διαδικασίας, αλλά και πάλι με τη μέση γόμα, πιθανότατα διότι το πρόβλημα δεν είχε επιλυθεί.

Παρακολουθήστε τα καλύτερα στιγμιότυπα από το FP1 του GP Αζερμπαϊτζάν

Ωστόσο, ο Alonso φρόντισε να πάρει ένα πολύ καλό slipstream από τον Sainz και στο τέλος της διαδικασίας ανέφερε στον ασύρματο ότι ο Lewis Hamilton είχε προσπεράσει δύο μονοθέσια υπό το καθεστώς VSC, προσπαθώντας να κάνει τους αγωνοδίκες να διερευνήσουν τις πράξεις του Βρετανού.

Οι οδηγοί της Mercedes ξεκίνησαν το FP1 κάνοντας παράπονα για την απόδοση των φρένων της W14 στην αρχή της διαδικασίας. Ο Hamilton δεν χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα και βρέθηκε 11ος, πίσω από τους Alex Albon (Williams) και Guanyu Zhou (Alfa Romeo), που συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα. Ο George Russell κατετάγη 17ος.

Όλα τα μονοθέσια με μονάδα ισχύος Mercedes χρησιμοποιούν αυτό το Σαββατοκύριακο καινούργια βασικά εξαρτήματα (V6, turbo, MGU-K, MGU-H) χωρίς ποινή, εκτός από τον Lando Norris, που άλλαξε μονάδα μετά το GP Μπαχρέιν. Οι δύο Ferrari (και οι Haas) τοποθέτησαν καινούργιο turbo, με τον Sainz να χρησιμοποιεί και καινούργια MGU-H. Αμφότερες οι Haas τοποθέτησαν καινούργια MGU-H, με τον Nico Hulkenberg να τοποθετεί και καινούργια MGU-K, έπειτα από το πρόβλημα που αντιμετώπισε στο GP Αυστραλίας.

Καινούργια βασικά εξαρτήματα μονάδας ισχύος (V6, turbo, MGU-K, MGU-H) τοποθετήθηκαν και στο μονοθέσιο του Yuki Tsunoda, ο οποίος έχασε το πίσω μέρος της AlphaTauri στο 10ο λεπτό της διαδικασίας και χτύπησε με τον πίσω δεξιό τροχό τον τοίχο, έχοντας σπάσει τη ζάντα. Ο Ιάπωνας προκάλεσε αρκετές ζημιές στο μονοθέσιό του καθώς επέστρεφε στα pits.

Στο 15ο λεπτό του FP1, το πίσω μέρος της Alpine του Pierre Gasly, στην περιοχή του κινητήρα, τυλίχθηκε στις φλόγες, λόγω απώλειας υδραυλικής πίεσης, για αυτό και δέχθηκε εντολή από το pit wall να μην αλλάξει σχέση στο κιβώτιο. Ο Γάλλος προσπάθησε να επιστρέψει στα pits, αλλά αναγκάστηκε να σταματήσει στη στροφή 12, και προκάλεσε κόκκινη σημαία με τους πυροσβέστες της πίστας να σβήνουν τη φωτιά.

Την ίδια στιγμή, ο Kevin Magnussen είχε βγει εκτός πίστας με τη Haas στην πρώτη στροφή και φαίνεται ότι του είχε σβήσει ο κινητήρας, πιθανότατα λόγω απώλειας πίεσης καυσίμου, καθώς ο Δανός παρέμεινε πολύ ώρα ακινητοποιημένος εκεί, πριν επιστρέψει στα pits με τα πόδια. Στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, το ρύγχος της Williams του Logan Sargeant αντιμετώπισε κάποιο πρόβλημα στους συνδέσμους με το πλαίσιο και έπεσε προς τα κάτω. Στις τελευταίες στιγμές της διαδικασίας, ο Oscar Piastri έξυσε τον τοίχο με το πίσω δεξιό ελαστικό της McLaren στην έξοδο της στροφής 15.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!