O Pat Symonds παραμένει τεχνικός επικεφαλής της F1

Ο Pat Symonds σχεδιάζει να συνεχίσει ως επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Formula 1 για αρκετό καιρό, αφού καθυστέρησε την προγραμματισμένη αποχώρησή του πέρυσι.

O Pat Symonds παραμένει τεχνικός επικεφαλής της F1

Ο Pat Symonds σχεδιάζει να συνεχίσει ως επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Formula 1 για αρκετό καιρό, αφού καθυστέρησε την προγραμματισμένη αποχώρησή του πέρυσι.

Ο 69χρονος Pat Symonds εργάζεται στο τεχνικό τμήμα της Formula 1 από το 2017, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση των τεχνικών κανονισμών και τη βελτίωση των αγώνων. Ο πρώην τεχνικός διευθυντής της Williams και επί σειρά ετών μηχανολόγος της Benetton/Renault, διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της νέας γενιάς μονοθεσίων της F1, που έκανε το ντεμπούτο της πέρυσι.

Στα τέλη του 2021, είχε προκύψει ότι ο Symonds και ο διευθύνων σύμβουλος της F1, Ross Brawn, επρόκειτο να εγκαταλείψουν και οι δύο τους ρόλους τους το 2022, όταν οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί θα είχαν ολοκληρώσει τον πρώτο τους χρόνο. Ενώ ο Brawn αποχώρησε από την F1 και αποσύρθηκε από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ο Symonds παρέμεινε στον οργανισμό, αφού επέλεξε να αναβάλει την προγραμματισμένη αποχώρησή του.

Ο Pat Symonds δήλωσε: «Σχεδίαζα να αποσυρθώ το περασμένο καλοκαίρι. Στην πραγματικότητα υπέβαλα την προειδοποίησή μου ένα χρόνο πριν. Πρέπει να σκέφτεσαι αυτά τα πράγματα. Η ειδοποίησή μου έγινε δεκτή, και μετά ο Stefano (Domenicali, CEO και πρόεδρος της F1) το έμαθε και είπε: ‘Όχι, δεν νομίζω ότι είναι καλή ιδέα’. Έτσι, είμαι ακόμα εδώ, συνεχίζω να το κάνω και θα είμαι για αρκετό καιρό ακόμα».

Αυτό σημαίνει ότι ο Symonds θα είναι το πιο υψηλόβαθμο στέλεχος του τεχνικού οργανισμού της F1, που εργάζεται στην επόμενη αναθεώρηση των τεχνικών κανονισμών, για το 2026. Ο οργανισμός συνεργάζεται με την τεχνική ομάδα της FIA, την οποία ηγείται ο επικεφαλής τεχνικών ζητημάτων μονοθέσιων της Διεθνούς Ομοσπονδίας, Νικόλας Τομπάζης.

Η περυσινή ανανέωση των τεχνικών κανονισμών -η μεγαλύτερη των τελευταίων 40 ετών- ήταν η πρώτη που είχε σημαντική συμμετοχή από την F1 ως κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων, με την Liberty Media να επιθυμεί να βελτιώσει το προϊόν στην πίστα και να δημιουργήσει περισσότερη αγωνιστική δράση. Σκοπός ήταν να διευκολυνθούν οι μάχες στην πίστα τροχό με τροχό, με τον ακανόνιστο αέρα που αφήνουν πίσω τους τα μονοθέσια να επηρεάζει λιγότερο την αεροδυναμική απόδοση αυτού που ακολουθεί. Είναι κάτι που οι περισσότεροι οδηγοί θεώρησαν ότι έχει επιτευχθεί σε μεγάλο βαθμό.

F1 - Lance Stroll (Aston Martin) & Valtteri Bottas (Alfa Romeo), GP Άμπου Ντάμπι 2022

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!