F1 – GP Ιαπωνίας: O Verstappen Πρωταθλητής σε αγώνα μικρού μήκους

O Max Verstappen κατέκτησε το δεύτερο τίτλο του στη Formula 1 όντας ο απόλυτος κυρίαρχος σε ένα GP Ιαπωνίας που διήρκεσε μόλις 28 γύρους λόγω των καιρικών συνθηκών.

F1 – GP Ιαπωνίας: O Verstappen Πρωταθλητής σε αγώνα μικρού μήκους

O Max Verstappen κατέκτησε το δεύτερο τίτλο του στη Formula 1 όντας ο απόλυτος κυρίαρχος σε ένα GP Ιαπωνίας που διήρκεσε μόλις 28 γύρους λόγω των καιρικών συνθηκών.

Ο Max Verstappen κατέκτησε τον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο της καριέρας του στη Formula 1, έχοντας κυριαρχήσει απόλυτα στη βρεγμένη πίστα της Suzuka, σε έναν αγώνα που διήρκεσε κάτι παραπάνω από τη μισή προγραμματισμένη απόσταση. Πρόκειται για τη 12η φετινή νίκη του Ολλανδού, o οποίος στέφθηκε Πρωταθλητής στην έδρα της Honda λόγω ενός λάθους του Charles Leclerc στον τελευταίο γύρο.

Η Red Bull προστάτευε πολύ καλύτερα τα εμπρός ελαστικά της στη βροχή και ενώ ο Leclerc είχε προσπαθήσει να πιέσει τον Verstappen στην αρχή, προς το τέλος δέχθηκε ασφυκτική πίεση από τον Sergio Perez. Ένα μπλοκάρισμα φρένων στο τελευταίο chicane και μία βόλτα εκτός πίστας, οδήγησε στην τιμωρία του Μονεγάσκου με ποινή 5 δλ., καθώς κέρδισε πλεονέκτημα «κόβοντας δρόμο» στο chicane, χωρίς να παραχωρήσει την 2η θέση στον Perez. Εντέλει ο Μεξικανός ήταν αυτός που ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.

Ο Esteban Ocon έκανε έναν πολύ καλό αγώνα άμυνας, για να διατηρήσει πίσω του τον Lewis Hamilton έως την καρό σημαία και να πάρει την 4η θέση, έπειτα από μία μάχη που διήρκεσε σχεδόν όσο και ο αγώνας. Photo finish έκρινε την 6η θέση, με τον Sebastian Vettel να περνάει για μόλις 11 χλστ. του δλ. τον Fernando Alonso στη γραμμή του τερματισμού.

Έπειτα από μία καταστροφική εκκίνηση (πριν από τη διακοπή με κόκκινη σημαία), ένα στρατηγικό ρίσκο του Γερμανού τον έφερε και πάλι στις πρώτες θέσεις. Ο Alonso ίσως είχε κλέψει την 6η θέση αν είχε αποφασίσει να κάνει το τελικό pit stop του ένα γύρο νωρίτερα, αλλά η Alpine προσπέρασε και πάλι τη McLaren στη βαθμολογία του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών.

F1 - GP Ιαπωνίας 2022

Ο George Russell βρέθηκε στην 8η θέση επειδή καθυστέρησε πολύ στο pit stop του, περιμένοντας να ολοκληρωθεί μπροστά του αυτό του team-mate του, ενώ ο Nicholas Latifi σημείωσε τους πρώτους του βαθμούς, τερματίζοντας 9ος, εμπρός από τον Lando Norris. Παρότι ο αγώνας διήρκεσε 28 γύρους, αντί για τους προγραμματισμένους 53, αποδόθηκαν πλήρεις βαθμοί. Αυτό συνέβη διότι οι κανονισμοί αναφέρουν ότι μισοί βαθμοί αποδίδονται μόνο στην περίπτωση που ο αγώνας διακοπεί με κόκκινη σημαία και δεν ξεκινήσει ξανά.

Στην προκειμένη περίπτωση δεν συνέβη αυτό, καθώς o αγώνας επανεκκίνησε έπειτα από την κόκκινη σημαία στον 2ο γύρο. Ίσως η διατύπωση αυτών των κανονισμών να επανεξεταστεί ως αποτέλεσμα αυτού; Άλλο ένα πράγμα που θα πρέπει να εξεταστεί είναι η παρουσία φορτηγού στην πίστα, ακόμα και υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, σε μία πίστα που ξυπνά τραγικές μνήμες με αντίστοιχα περιστατικά.

Το χρονικό του αγώνα

Στην εκκίνηση, ο Verstappen δεν ξεκίνησε πολύ καλά. Είχε πιο αργή αντίδραση από τον Leclerc και περισσότερο σπινάρισμα. Η Ferrari πέρασε για λίγο μπροστά με το ρύγχος της, αλλά ο Versatppen διατηρήθηκε στην αγωνιστική γραμμή και κατάφερε να περάσει και πάλι μπροστά από την εξωτερική τον Leclerc στην πρώτη στροφή, φρενάροντας πολύ πιο αργά.

Καταστροφική ήταν η εκκίνηση για τον Sebastian Vettel, ο οποίος υδρολίσθησε και συγκρούστηκε με τον Fernando Alonso, γεγονός που τον έστειλε σε τετ-α-κέ, για να καταλήξει τελευταίος. Αντιθέτως, ο team-mate του στην Aston Martin, Lance Stroll, είχε μία εκπληκτική εκκίνηση, εκμεταλλευόμενος την εσωτερική για να ανέβει από την 18η στην 11η θέση.

O Carlos Sainz είχε πέσει στην 4η θέση, πριν βγει εκτός μάχης, καθώς είχε ατύχημα στη στροφή μετά τη φουρκέτα. O Ισπανός βγήκε από το slipstream του Sergio Perez, αλλά πάτησε σε πιο βρεγμένο μέρος της πίστας και υδρολίσθησε, καταλήγοντας στις μπαριέρες. Ο Alex Albon αναγκάστηκε να εγκαταλείψει στον 1ο γύρο, με πρόβλημα στον κινητήρα της Williams, έπειτα από επαφή με άλλο μονοθέσιο. Παράλληλα, ο Gasly παρέσυρε μία διαφημιστική ταμπέλα (που είχε βρεθεί στην πίστα από το ατύχημα του Sainz) , εισήλθε στα pits για να την ξεφορτωθεί και να τοποθετήσει τα ελαστικά βροχής.

Φορτηγό στην πίστα

Υπό το καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, o Gasly, που βρισκόταν πολύ πιο πίσω από τους αντιπάλους του και πήγαινε ταχύτερα από αυτούς. Μόλις 2 δλ. αφότου διακόπηκε ο αγώνας με κόκκινη σημαία, ο Γάλλος συνάντησε ένα φορτηγό στην πίστα και δικαιολογημένα ήταν εξαιρετικά εκνευρισμένος για αυτό… H FIA ανακοίνωσε ότι είχε ήδη βγει η κόκκινη σημαία, αλλά και οι πρώτοι οδηγοί είχαν συναντήσει το φορτηγό στην πίστα, παρότι είχε ήδη επέμβει το αυτοκίνητο ασφαλείας. Επιπλέον, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να ερευνήσουν την περίπτωση του Gasly, διότι πήγαινε πολύ γρήγορα (250 χλμ./ώρα) υπό το καθεστώς κόκκινης σημαίας.

Το περιστατικό θύμισε το θανατηφόρο ατύχημα του Jules Bianchi στην ίδια πίστα πριν από 8 χρόνια… Κάποιοι οδηγοί, όπως ο Albon, αναρωτήθηκαν γιατί δόθηκε εκκίνηση εξαρχής, καθώς οι συνθήκες ήταν πολύ δύσκολες Έπειτα από μία έντονη βροχή, η διεύθυνση αγώνων προσπάθησε να δώσει επανεκκίνηση περίπου 45 λεπτά αργότερα, αλλά αυτή ακυρώθηκε, λόγω έντονης βροχόπτωσης.

Επανεκκίνηση

Εντέλει ο αγώνας επανεκκίνησε με μόλις 45 λεπτά να απομένουν στο πλαίσιο των τριών ωρών από την εκκίνηση που επιτρέπεται να διαρκέσει συνολικά ο αγώνας. Οι οδηγοί εκκίνησαν πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας και η χρήση ελαστικών βροχής ήταν υποχρεωτική. Έπειτα από 3 γύρους, το αυτοκίνητο ασφαλείας εισήλθε στα pits.

Οι Vettel και Latifi, εισήλθαν άμεσα στα pits -χωρίς να έχουν τίποτα να χάσουν από τις τελευταίες θέσεις- για ενδιάμεσα ελαστικά. Στον επόμενο γύρο το παράδειγμά τους ακολούθησαν οι Norris και Bottas. Στο τέλος του 7ου γύρου, οι περισσότεροι οδηγοί εισήλθαν στα pits, καθώς τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν πολύ ταχύτερα. Η Haas άφησε στην πίστα τον Mick Schumacher με ελαστικά βροχής ελπίζοντας για παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας, καθώς σχεδόν όλοι προσπερνούσαν το Γερμανό.

Ο μεγάλος κερδισμένος ήταν ο Vettel, ο οποίος βρέθηκε στην 6η θέση, εμπρός από τον Alonso που καθυστέρησε να εισέλθει στα pits για ενδιάμεσα ελαστικά. Ο Latifi ανέβηκε στην 8η θέση, εμπρός από τον Norris και τον Tsunoda. Ο Russell είχε πέσει 11ος, έχοντας χάσει πολύ χρόνο περιμένοντας να ολοκληρωθεί το pit stop του team-mate του. Επίσης, αντιμετώπιζε προβλήματα με την επιβράδυνση του κινητήρα του και ήταν σαν να παραμένει στο γκάζι κατά τη διάρκεια των φρεναρισμάτων. Παρόλα αυτά, πίεζε τον Tsunoda.

Ο Verstappen κατάφερε να αναπτύξει διαφορά 4 δλ. από τον Leclerc στην κορυφή, με έναν εξαιρετικό γύρο κατά την έξοδό του από τα pits. Οι δύο πρώτοι κινούνταν πάνω από 2 δλ. ταχύτερα από τους υπόλοιπους αρχικά. Αλλά στο 14ο και 15ο γύρο ο Ολλανδός ήταν πολύ πιο γρήγορος από το Leclerc (1,2 – 1,4 δλ.) με τη διαφορά μεταξύ τους να εκτοξεύεται. Οι οδηγοί είχαν αρχίσει ήδη να αντιμετωπίζουν προβλήματα με την καταπόνηση των εμπρός ελαστικών τους.

Καθώς ο Hamilton πίεζε τον Ocon, στο 15ο γύρο, ο Russell κατάφερε να προσπεράσει τον Tsunoda με μια εκπληκτική κίνηση από την εξωτερική στην 7η στροφή και στον επόμενο γύρο κατάφερε να περάσει εμπρός και από τον Norris, στο chicane, για να βρεθεί 9ος. Ο Leclerc αντιμετώπιζε προβλήματα με τα εμπρός ελαστικά του, χάνοντας χρόνο και από τις δύο Red Bull.

Παράλληλα, ο Alonso πίεζε τον Vettel, ο οποίος πλήρωνε το τίμημα, όσον αφορά την καταπόνηση των ελαστικών, για το γεγονός ότι εισήλθε πρώτος στα pits. Ο Verstappen ήταν σταθερά πάνω από 1 δλ. ταχύτερος από τον Leclerc, αναπτύσσοντας διαφορά σχεδόν 15 δλ. έως τον 20ό γύρο, ενώ η απόσταση του Μονεγάσκου από τον Perez είχε πέσει στα 3 δλ. Παράλληλα, ο Hamilton είχε μία πολύ ωραία μάχη με τον Ocon, αλλά δεν είχε την τελική ταχύτητα για να προσπεράσει, με μία πολύ μεγαλύτερη πίσω αεροτομή.

Οι οδηγοί που βρίσκονταν στις πιο πίσω θέσεις άρχισαν να επισκέπτονται τα pits για δεύτερη φορά, έχοντας τη δυνατότητα να κινηθούν έως και 6 δλ. ταχύτερα. Με μία πολύ ωραία κίνηση και πάλι από την εξωτερική, ο Russell απέσπασε την 8η θέση από τον Vettel. Στον 23ο γύρο ο Alonso επισκέφθηκε τα pits από την 7η θέση, για να επιστρέψει στην πίστα 10ος. Παράλληλα, o Perez είχε πλησιάσει στο δευτερόλεπτο τον Leclerc στη μάχη για τη 2η θέση.

Ο Alonso κατάφερε να προσπεράσει σχεδόν άμεσα τον Norris, καθώς και τον Latifi αμέσως μετά, για να βρεθεί 8ος, με 5 λεπτά να απομένουν για τον τελευταίο γύρο, όντας 3,5 δλ. ταχύτερος από τον Russell, που βρισκόταν 7 δλ. μπροστά από τον Ισπανό. Ο Alonso κατάφερε να προσπεράσει τον Russell για την 7η θέση στο ξεκίνημα του τελευταίου γύρου, για να τερματίσει μόλις 11 χλστ. του δλ. πίσω από τον Vettel. Ο Ocon κατάφερε να διατηρήσει πίσω του τον Hamilton έως την καρό σημαία.


O Verstappen είχε απομακρυνθεί 26 δλ. σε έναν αγώνα που εντέλει διήρκεσε 28 γύρους. Ο Leclerc έχασε τα φρένα για το τελευταίο chicane, βγήκε εκτός πίστας, έκοψε δρόμο και στη συνέχεια έκλεισε τον Perez και δεν παραχώρησε τη 2η θέση, σε ένα περιστατικό το οποίο αποτελεί καταφανή παράβαση.

Οι αγωνοδίκες ερεύνησαν το περιστατικό και επέβαλαν ποινή 5 δλ. στον Leclerc πριν από την απονομή στο βάθρο, γεγονός που χάρισε τη 2η θέση στον Perez. Συνεπώς, η Red Bull σημείωσε το 5ο «1-2» της σεζόν, κατέρριψε το προσωπικό της ρεκόρ νικών εντός μίας σεζόν (14) και ο Max Verstappen στέφθηκε Πρωταθλητής, με την απονομή ολόκληρων βαθμών.

Η Ferrari δεν ήταν καθόλου ευχαριστημένη με την ταχύτητα της απόφασης των αγωνοδικών, καθώς ο Mattia Binotto τη χαρακτήρισε γελοία και απαράδεκτη, σε σύγκριση με το χρόνο που χρειάστηκε στο GP Σιγκαπούρης να λάβουν απόφαση για τα παραπτώματα του Sergio Perez. Ο Binotto δήλωσε ότι η Ferrari θα διαμαρτυρηθεί στα αρμόδια γραφεία.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!