Κινούμαι ecoνομικά

ecoνομία για όλους.

Η «Πράσινη Μετακίνηση» δεν είναι ένα trend του σύγχρονου τρόπου ζωής. Είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να αναζητήσουμε λύσεις μετακίνησης πιο φιλικές προς το περιβάλλον, είτε αυτές αφορούν την αυτοκίνηση, είτε τη μικροκινητικότητα, είτε value-for-money υπηρεσίες που μακροπρόθεσμα θα μας αποφέρουν κέρδος, μιλώντας όχι μόνο με ποιοτικά κριτήρια, αλλά και με οικονομικά.

Αυτό σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει συμβιβασμούς στις ανάγκες μας ή υποχωρήσεις από τις επιθυμίες μας. Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία που συνεχώς εξελίσσεται και τις ολοένα και περισσότερες ευφυείς λύσεις μετακίνησης που έχουμε στη διάθεσή μας, μπορούμε όχι μόνο να έχουμε όφελος, αλλά και μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Το μόνο που χρειάζεται, είναι να ξεφύγουμε από στερεότυπα και αγκυλώσεις του παρελθόντος και να αναζητήσουμε, ανάμεσα στους πολλούς νέους τρόπους βιώσιμης κινητικότητας, την καλύτερη λύση ή τον ιδανικό συνδυασμό που ταιριάζει στην προσωπικότητα και τις συνήθειες μας.

Στόχος του αφιερώματος στο οποίο περιηγείσαι αυτή τη στιγμή, είναι να αναδείξει προϊόντα και υπηρεσίες που συνδέονται με το eco-friendly και παράλληλα value-for-money Mobility, καταρρίπτοντας την πεποίθηση ότι το κόστος της οικολογικής μετακίνησης δεν είναι προσιτό ή δεν είναι δικαιολογημένο, κάτι που ίσως στο παρελθόν σε έχει αποτρέψει ακόμα και από το να τα μπεις στη διαδικασία αξιολόγησης τέτοιων εναλλακτικών. 

Ή όπως το λέει και ο τίτλος του αφιερώματός μας, επιχειρούμε να συστήσουμε στο κοινό μας επιλογές για ecoνομική μετακίνηση!

Μεταξύ πληροφορίας, αριθμών, προτάσεων και ιδεών που θα βρεις εδώ, εταιρείες που ξεχωρίζουν η καθεμία στον τομέα δραστηριότητάς της, μας δίνουν τη δυνατότητα να γνωρίσουμε και να αξιολογήσουμε λύσεις ecoνομικής μετακίνησης, εκμεταλλευόμενοι τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης ή του φυσικού αερίου, ακόμη κι εναλλακτικούς τρόπους μετακίνησης, όπως το leasing και η μικροκινητικότητα. 

Με σωστή ενημέρωση και καθοδήγηση, μπορούμε όλοι μας να κινούμαστε ecoνομικά!

Ηλεκτροκίνηση

Ηλεκτρική ενέργεια. Παράγεται από Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας (ΑΠΕ), με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον, για να «μεταγγιστεί» μέσω έξυπνων φορτιστών στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μας. Και με αυτά, καλύπτουμε καθημερινά διαδρομές απολαμβάνοντας την οδήγηση, αλλά και οικονομία στη χρήση, χωρίς να ρυπαίνουμε την ατμόσφαιρα.

Εναλλακτικά, η ηλεκτρική ενέργεια παράγεται μέσα στα υβριδικά αυτοκίνητα, κατά την επιβράδυνση ή το ρολάρισμα, για να χρησιμοποιηθεί στη συνέχεια κατά την επιτάχυνση, μειώνοντας σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου.

Όλο αυτό που περιγράψαμε δεν αφορά στο μέλλον. Είναι η σημερινή πραγματικότητα που εξελίσσεται και γιγαντώνεται μέρα με τη μέρα. Τα ηλεκτρικά και τα υβριδικά αυτοκίνητα αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, οι ΑΠΕ αναλαμβάνουν συνεχώς μεγαλύτερο ποσοστό στην παραγωγή ενέργειας και το δημόσιο δίκτυο φορτιστών εξαπλώνεται ραγδαία στην Ευρώπη αλλά και την Ελλάδα.

Η ηλεκτροκίνηση σε αριθμούς

60+

Τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που διατίθενται στην ελληνική αγορά
34,2%

Το ποσοστό των υβριδικών και ηλεκτρικών καινούριων αυτοκινήτων επί του συνόλου πωλήσεων στην Ελλάδα το πρώτο 8-μηνο του 2022
8.000€

Η επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο προσαυξάνεται κατά 1.000€ με την απόσυρση παλαιού ΙΧ + 1.000€ για ΑΜΕΑ και νέους έως 29 ετών
12.500

Τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων που προβλέπεται πως θα υπάρχουν στην ελληνική επικράτεια μέχρι το 2025

Τα υβριδικά αυτοκίνητα αποτελούν το πρώτο εξηλεκτρισμένο βήμα προς ένα αμιγώς ηλεκτρικό μέλλον, αλλά και την τεχνολογία του υδρογόνου. 

Η Toyota είναι ο πλέον ειδικός για να μας ξεναγήσει σε αυτό το ταξίδι.

Φόρτιση

Στο σπίτι ή το γραφείο, στον αυτοκινητόδρομο ή την επαρχία, στην εργασία ή τις διακοπές: τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών και επαναφορτιζόμενων υβριδικών (Plug-in Hybrid) αυτοκινήτων εξαπλώνονται σε όλη την ελληνική επικράτεια. 

Στόχος είναι μέχρι το 2025 να υπάρχουν σε πανελλαδικό επίπεδο τουλάχιστον 12.500 σημεία φόρτισης. Τι πιο εύκολο ωστόσο, από την τοποθέτηση ενός οικιακού επιτοίχιου φορτιστή (wallbox), για να φορτίζουμε οικονομικά το ηλεκτρικό μας αυτοκίνητο, όταν αυτό είναι παρκαρισμένο;

Οι οικιακές λύσεις φόρτισης περιλαμβάνουν πλέον μια τεράστια γκάμα προϊόντων που εντυπωσιάζουν σε απόδοση αλλά και δυνατότητες, ενώ η αγορά τους επιδοτείται και από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» με έως και 500 ευρώ, μαζί με την επιδότηση για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Θέλεις να μάθεις τα πάντα για τη φόρτιση στο σπίτι;

Σου παρουσιάζουμε το TOP 12 απλών απαντήσεων σε εύλογες ερωτήσεις σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η απάντηση εξαρτάται αφενός από το αποτέλεσμα του ελέγχου της ηλεκτρολογικής εγκατάστασης στο χώρο σας και την μελέτη που θα πραγματοποιηθεί αφετέρου από τα χρήματα που επιθυμείς να δαπανήσεις.

Τόσο ο πάροχος ενέργειας με τον οποίο συνεργάζεσαι, όσο και ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σου μπορούν να σε κατευθύνουν στις ενδεδειγμένες/εγγυημένες λύσεις, ενώ υπάρχουν και εξειδικευμένες εταιρείες παροχής ανάλογων υπηρεσιών.

Με την προϋπόθεση ότι θα σεβαστείς τις προδιαγραφές φόρτισης του αυτοκινήτου σου, τίποτα δεν είναι υποχρεωτικό. Ωστόσο, αυτό που στην ουσία αλλάζει με τις διαφορετικές επιλογές είναι η τιμή, η εμφάνιση, το brand name του συστήματος φόρτισης και οι υπηρεσίες/εγγυήσεις που παρέχονται μετά την απόκτησή του.

Το προφανές πλεονέκτημα αφορά στην ταχύτητα φόρτισης. 

Σε μια συμβατική οικιακή πρίζα η φόρτιση μιας μπαταρίας χωρητικότητας 30 kWh απαιτεί περίπου 12 ώρες. Όταν τοποθετηθεί φορτιστής 7 kW ο χρόνος μειώνεται σε περίπου 4 ώρες και με φορτιστή 11 kW ακόμα περισσότερο.

Μιλώντας για μεγαλύτερες μπαταρίες, τα μεγέθη προφανώς αλλάζουν, άρα για μια μπαταρία 60 kWh χρειάζεσαι διπλάσιο χρόνο και για αυτή των 90 kWh τριπλάσιο. 

Υπάρχουν επίσης δύο παραδοχές: ασχέτως της ισχύος του wallbox που θα χρησιμοποιήσουμε, αυτό που μετρά πάντοτε είναι η ισχύς του ενσωματωμένου στο αυτοκίνητο φορτιστή (on board charger) καθώς όσο χαμηλότερη είναι αυτή τόσο πιο αργά φορτίζει το αυτοκίνητό μας. 

Επίσης, η εγκατάσταση επιτοίχιου φορτιστή (wallbox) συνεπάγεται περισσότερη ασφάλεια, καθώς προστατεύεται από κυκλώματα ασφαλείας και δεν επηρεάζει τη ροή ρεύματος στην ηλεκτρική εγκατάσταση του σπιτιού. Επομένως το wallbox αποτελεί την ενδεδειγμένη λύση για το σπίτι ή στο γραφείο.

Το κόστος του απλού επιτοίχιου φορτιστή (wallbox) για οικιακή χρήση ποικίλλει, από 500-600 ευρώ για τους απλούστερους έως 1.500-2.000 ευρώ για τους ευφυείς φορτιστές με δυνατότητα συνδεσιμότητας, απομακρυσμένης διαχείρισης της λειτουργίας τους και επικοινωνίας με τον διαχειριστή του δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας. 

Σε κάθε περίπτωση, υπό την ισχύ του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» η αγορά wallbox είναι επιδοτούμενη μέχρι το ποσό των 500 ευρώ, με την προϋπόθεση ύπαρξης θέσης στάθμευσης και φυσικά με την απόκτηση ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος.

Δεν υπάρχουν διλήμματα, καθώς κάθε ηλεκτρικό όχημα συνοδεύεται από ένα ή δύο διαφορετικού τύπου καλώδια (πχ. για οικιακή πρίζα και για wallbox) ανάλογα με τη μέθοδο φόρτισης που επιλέγει κάθε φορά ο ιδιοκτήτης του σε φορτιστές εναλλασσόμενου ρεύματος. Οι φορτιστές συνεχούς (DC) ρεύματος στη χώρα μας βρίσκονται σε δημόσια προσβάσιμα σημεία φόρτισης και διαθέτουν κατά τεκμήριο το δικό τους ενσωματωμένο καλώδιο.

Ο συνήθης λόγος είναι ότι η δικλείδα ασφαλείας δεν έχει απασφαλίσει λόγω λανθασμένου χειρισμού. Σε ορισμένες περιπτώσεις αυτό μπορεί να συμβεί εξαιτίας φθοράς που έχει παραμορφώσει κάποια μέρη του βύσματος ή της υποδοχής του, λόγω κακής χρήσης, δηλαδή ακριβώς λόγω βίαιης απόπειρας αποσύνδεσης του βύσματος. 

Η σωστή αλληλουχία για την αποσύνδεση είναι να ξεκλειδώσεις πρώτα το αυτοκίνητο, να αφαιρέσεις την απόληξη του βύσματος από το αυτοκίνητο και στη συνέχεια την απόληξη του καλωδίου φόρτισης από τον φορτιστή.

Όχι. Παρ’ όλα αυτά υπάρχει ένα ελάχιστο φορτίο 12V σε χιλιοστοαμπέρ, το οποίο όμως δεν ενέχει κανένα κίνδυνο.

Η γείωση των επιτοίχιων φορτιστών είναι επαρκής για να προστατεύσει το σύστημα από τις παρενέργειες μιας καταιγίδας, ωστόσο σε κάθε περίπτωση δεν συνιστάται η φόρτιση αυτοκινήτου, όπως και οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρικής συσκευής, κατά τη διάρκεια ενός τέτοιου φαινομένου.

Τα συστήματα φόρτισης έχουν σχεδιαστεί βάσει συγκεκριμένων προτύπων στεγανότητας και έχουν πιστοποιηθεί για χρήση σε εξωτερικούς χώρους. Κατ’ επέκταση το νερό δεν επηρεάζει τη λειτουργία τους, τουλάχιστον ως έναν βαθμό. Για την ακρίβεια, όσο υψηλότερος είναι ο δείκτης στεγανότητας (ΙP) κάθε συστήματος φόρτισης, τόσο πιο ανθεκτικά είναι ως προς αυτή την παράμετρο. 

Ο δείκτης στεγανότητας για την πλειονότητα των φορτιστών είναι IP65, κάτι που προσφέρει υψηλά επίπεδα προστασίας τόσο από την εισχώρηση σκόνης όσο και από το νερό της βροχής.

Τα καλώδια φόρτισης έχουν σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτικά σε τέτοιου είδους καταπονήσεις. Αν παρ’ όλα αυτά, για κάποιον λόγο, υπάρξει σημαντική φθορά, η διαδικασία φόρτισης θα διακοπεί. Για την ακρίβεια, αν κάποιο τμήμα του καλωδίου διαρραγεί ενώ η φόρτιση βρίσκεται σε εξέλιξη, μπορεί μεν να υπάρξει κάποιος σπινθηρισμός ή κρότος, ωστόσο θα ενεργοποιηθεί άμεσα ο αυτόματος διακόπτης διαρροής του κυκλώματος, διακόπτοντας πρακτικά τη ροή ρεύματος στο καλώδιο.

Υπάρχει διεθνές πρότυπο ηλεκτρομαγνητικής ακτινοβολίας, με το οποίο συμμορφώνονται όλα τα συστήματα φόρτισης. Κάθε εξάρτημα των φορτιστών δοκιμάζεται και ελέγχεται προκειμένου να διαπιστωθεί κατά πόσο συμβαδίζει με το παραπάνω πρότυπο, άρα είναι ασφαλές για χρήση. Κάθε σταθμός φόρτισης και κάθε  φορτιστής είναι κατά κανόνα ασφαλέστερος από την πλειονότητα των οικιακών ηλεκτρικών συσκευών, καθώς οι τελευταίες συνήθως δεν διαθέτουν τόσο αποτελεσματική γείωση.

Προφανώς, ο χρόνος φόρτισης εξαρτάται από το αυτοκίνητο, την χωρητικότητα της μπαταρίας και την μέθοδο φόρτισης που έχει επιλεγεί. Σε γενικές γραμμές όσο μεγαλύτερη είναι η μπαταρία, τόσο περισσότερος χρόνος απαιτείται για την φόρτιση. 

Ενδεικτικά, μπαταρία χωρητικότητας 30 kWh απαιτεί για την πλήρη αναπλήρωση της ενέργειάς της σε παροχή ισχύος 3,5 kW (16 Αmp) περίπου οκτώ ώρες. Σε φορτιστή 7 kW (32 Amp) ο χρόνος φόρτισης για την ίδια μπαταρία μειώνεται περίπου στο μισό, δηλαδή περίπου σε τέσσερις ώρες. Για την επαναφόρτιση μιας μπαταρίας 90 kW σε οικιακό wallbox 11 kW απαιτούνται 8 ώρες και 20 λεπτά, άρα σε μια νύχτα ανακτάται ενέργεια που αρκεί για να διανύσουμε την επόμενη μέρα σχεδόν 500 χλμ.

Μάθε περισσότερα για τη φόρτιση από τον ειδικό:

Η Blink επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του μοντέλου αστικής φόρτισης με δίκτυο που ήδη απαριθμεί 430 φορτιστές πανελλαδικά.

Leasing Ηλεκτρικού Αυτοκινήτου

Leasing: Ο ιδανικός τρόπος για να μπει κάποιος στον μαγικό κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Ακόμη και ο πιο ένθερμος υποστηρικτής και λάτρης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ενδέχεται να διστάζει να ξεκινήσει μια δέσμευση με ένα όχημα που κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.

Πάντα υπάρχει η αγωνία πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που μόλις αγοράσαμε θα χάσει σημαντικά σε αξία μεταπώλησης ή ότι σε λίγα χρόνια θα είναι παρωχημένο λόγω της ραγδαίας εξέλιξης της τεχνολογίας.

Το leasing ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι ένας τρόπος να εκμηδενιστεί η όποια ανασφάλεια και μάλιστα μπορεί να συνδυαστεί με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2» και τις παροχές που αυτό προσφέρει, τόσο σε ιδιώτες όσο και σε επαγγελματίες.

Το leasing σε αριθμούς

30%

Το ποσοστό που φτάνει η επιδότηση για leasing με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»
8.000€

Το μέγιστο ποσό επιδότησης για μακροχρόνια μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου
4.000€

Το ποσό επιπλέον επιδότησης ανά όχημα, για εταιρίες που δραστηριοποιούνται σε νησιά
400€

Το ποσό επιδότησης για έξυπνο φορτιστή, ανά σημείο επαναφόρτισης, για επαγγελματίες

Μάθε περισσότερα για τα οφέλη του leasing ηλεκτρικού αυτοκινήτου και δες προσφορές Green Leasing από τον ειδικό: την Avis

Φυσικό Αέριο

CNG: Ένας από τους πιο προσιτούς τρόπους «πράσινης μετακίνησης» είναι τα αυτοκίνητα διπλού καυσίμου – που έχουν δηλαδή τη δυνατότητα να κινούνται είτε με φυσικό αέριο είτε με βενζίνη.

Παρά το γεγονός πως τους τελευταίους μήνες οι τιμές των καυσίμων αυξήθηκαν σημαντικά, το φυσικό αέριο παραμένει σημαντικά πιο οικονομικό, συγκριτικά με τη βενζίνη και το πετρέλαιο. Τον Σεπτέμβριο του 2022, η τιμή του CNG κυμαίνεται στα 1,75 ευρώ/κιλό, όταν ένα λίτρο αμόλυβδης κοστίζει κατά μέσο όρο 1,95 ευρώ και το diesel είναι στα 1,85 ευρώ/λίτρο περίπου.

Συνολικά, το όφελος που έχει κανείς επιλέγοντας ένα μοντέλο CNG φτάνει έως και το 45% σε σχέση με ένα κινητήρα βενζίνης ή το 30% συγκριτικά με ένα diesel. Παράλληλα, ωφελεί και το περιβάλλον, καθώς έχει έως 25% λιγότερες εκπομπές CO2 σε σύγκριση με ένα κινητήρα βενζίνης και έως 50% λιγότερη ηχορύπανση σε σχέση με ένα κινητήρα diesel.

5 λόγοι που κάνουν το φυσικό αέριο ιδανικό για ecoνομία

Με την τιμή του φυσικού αερίου να είναι αισθητά χαμηλότερη από αυτή της βενζίνης και του diesel, η οικονομία που απολαμβάνει ο κάτοχος ενός αυτοκινήτου CNG είναι σημαντική. Ένα αυτοκίνητο που κινείται με φυσικό αέριο επιτυγχάνει εξοικονόμηση περίπου 45% σε σύγκριση με ένα αντίστοιχο βενζινοκίνητο ή 30% σε σχέση με ένα diesel.

Εξοικονόμηση προσφέρει το CNG και στα ετήσια τέλη κυκλοφορίας. Και αυτό, επειδή τα μοντέλα που κινούνται με φυσικό αέριο έχουν χαμηλότερες εκπομπές CO2, βάσει των οποίων γίνεται ο υπολογισμός για τα τέλη κυκλοφορίας των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα μας.

Τα εκ κατασκευής οχήματα φυσικού αερίου μπορούν να κινούνται καθημερινά ελεύθερα στο κέντρο της Αθήνας, καθώς δεν υπόκεινται στους περιορισμούς κίνησης των οχημάτων εντός των ορίων του Πράσινου Δακτυλίου.

Τα αυτοκίνητα CNG διαθέτουν εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης, έτσι ώστε όταν τελειώσουν τα αποθέματα του φυσικού αερίου, ο κινητήρας να λειτουργεί με βενζίνη δίνοντας την ευχέρεια στον οδηγό να φτάσει σε ένα πρατήριο και να ανεφοδιάσει το αυτοκίνητο με CNG. Αυτό συνεπάγεται φυσικά μεγαλύτερη αυτονομία με ένα φουλάρισμα (CNG & βενζίνη).

Όλα τα καινούρια μοντέλα CNG που διατίθενται στην ελληνική αγορά διαθέτουν εργοστασιακά συστήματα κίνησης. Οι κινητήρες τους είναι εξελιγμένοι και παράγονται από την αρχή με τη δυνατότητα να λειτουργούν τόσο με φυσικό αέριο όσο και με βενζίνη, εξασφαλίζοντας έτσι εργοστασιακή ποιότητα και αξιοπιστία, ενώ καλύπτονται και από την ίδια ακριβώς εγγύηση.

Μάθε περισσότερα για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου και την ecoνομία που προσφέρουν,
από έναν Leader της αγοράς: την SEAT που διαθέτει την πληρέστερη γκάμα μοντέλων CNG,
από supermini και οικογενειακά hatchback, μέχρι station wagon και SUV

Μικροκινητικότητα

Ποδήλατα, πατίνια, σκούτερ, δίκυκλα, τρίκυκλα και τετράκυκλα (μικροαυτοκίνητα). Οχήματα που εκτός από μεγάλη οικονομία, προσφέρουν επίσης τεράστια ευελιξία αλλά και συμβάλλουν στον μετασχηματισμό των πολύβουων μεγαλουπόλεων σε smart cities

Οι επιλογές είναι άπειρες, είτε με συμβατικό τρόπο κίνησης είτε με χρήση ηλεκτρικής ενέργειας. Σε κάθε περίπτωση, το κόστος αγοράς και χρήσης είναι πολύ χαμηλό και τα καθιστά ιδανική επιλογή τόσο για νέους όσο και για δραστήριους ανθρώπους της πόλης.

Αν μάλιστα ο ενδιαφερόμενος επιλέξει να μπει στον μαγικό κόσμο της μικροκινητικότητας μέσω της ηλεκτροκίνησης, τότε μπορεί να επωφεληθεί από τις επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Ποσά επιδότησης με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2»

  • Οικολογικό Bonus: 30%, έως 1.300 €
  • Προαιρετική Απόσυρση: 400 €
  • AMEA: + 500 €
  • Οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα: + 500 €
  • Επιπλέον μπαταρία: 300 €, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος
  • Οικολογικό Bonus: 40%, έως 3.000 €
  • Προαιρετική Απόσυρση: 400 €
  • AMEA: + 500 €
  • Νέοι ηλικίας έως 29 ετών: + 1.000 € (μόνον για L6e/L7e)
  • Οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα: + 500 €
  • Επιπλέον μπαταρία: 300 €, υπό την προϋπόθεση ότι αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού του οχήματος
  • Οικολογικό Bonus: 40%, έως 800 €
  • AMEA: + 500 €
  • Οικογένειες με τουλάχιστον 3 εξαρτώμενα τέκνα: + 500 €

Μάθε περισσότερα για τη μικροκινητικότητα από τους experts:

τη Silence που λανσάρει μια γκάμα προηγμένων ηλεκτρικών σκούτερ και μικροαυτοκινήτων
και την Kosmoride που προσφέρει μια μεγάλη γκάμα υψηλής ποιότητας ηλεκτρικών ποδηλάτων για κάθε χρήση

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Σεπτεμβρίου 2022