TOYOTA

«Beyond Zero»

H Toyota προχωρά «Πέρα από το Μηδέν»

Η Toyota είναι πρωτοπόρος στο ταξίδι προς τις μηδενικές εκπομπές ρύπων, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή καθώς επιθυμεί να προχωρήσει πιο μακριά. Θέλει να δημιουργήσει έναν κόσμο στον οποίο η μετακίνηση θα είναι ελεύθερη και καλύτερη για όλους, ενώ ο καθένας από εμάς θα μπορεί να συμβάλλει σε αυτό.

Έναν κόσμο «Beyond Zero».

H Toyota έχει σχεδιάσει μια μοναδικά εξηλεκτρισμένη γκάμα τεχνολογιών, προσφέροντας μια λύση για τον καθένα!
25 χρόνια μετά την ανακάλυψη της Hybrid Electric τεχνολογίας, με το λανσάρισμα του Toyota Prius, η Toyota συνεχίζει την προσπάθειά της με στόχο να προσφέρει σε κάθε πελάτη της την πιο ολοκληρωμένη λύση, κατάλληλη για τον ίδιο αλλά και για τον πλανήτη μας.

Αναπτύσσοντας μια πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα μοντέλων -Hybrid, Plug-In Hybrid Electric, Αμιγώς Ηλεκτρικά EVs και Οχήματα Κυψελών Καυσίμου Υδρογόνου Fuel Cell- έχει ως στόχο όχι μόνο να φτάσει τις μηδενικές εκπομπές ρύπων αλλά και να προχωρήσει πέρα από αυτό.

Σκοπός της πια είναι δημιουργεί οχήματα με θετικό αντίκτυπο όπως το υδρογονοκίνητο Mirai, που εκλύει μόνο νερό και καθαρίζει τον αέρα όσο βρίσκεται εν κινήσει.

H γκάμα των εναλλακτικών εξηλεκτρισμένων τεχνολογιών της Toyota, δίνει την δυνατότητα σε κάθε υποψήφιο πελάτη της να επιλέξει το όχημα που ταιριάζει περισσότερο στις ανάγκες του, στη χρήση και στις αποστάσεις που διανύει, στον διαθέσιμο προϋπολογισμό του, λαμβάνοντας υπόψη και τις διαθέσιμες υποδομές στην περιοχή του.
Επιτεύγματα σε αριθμούς

Περισσότερες από 20 εκατ. πωλήσεις εξηλεκτρισμένων μοντέλων Toyota παγκοσμίως έχουν οδηγήσει σε εξοικονόμηση πάνω από 160 εκατ. τόνων CO2 και περίπου 65 εκατ. χιλιόλιτρων βενζίνης.

Μέχρι το 2025 η Toyota θα προσφέρει περισσότερα από 70 εξηλεκτρισμένα οχήματα στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων τουλάχιστον 15 οχημάτων μηδενικών εκπομπών ρύπων.

Στην γηραιά Ήπειρο, η Toyota στοχεύει σε 100% μείωση εκπομπών CO2 στις πωλήσεις νέων οχημάτων έως το 2035, ενώ για αγορές που έχουν ήδη τις  απαραίτητες υποδομές, όπως για παράδειγμα η Νορβηγία, οι πωλήσεις οχημάτων Toyota μηδενικών εκπομπών ρύπων θα αγγίξουν το 100% συντομότερα από το 2035.

Ο Akio Toyoda για την επιλογή του Toyota Yaris ως Car of the Year 2021

«Χάρηκα ακόμα περισσότερο ακούγοντας τους λόγους για τους οποίους το Yaris έλαβε το συγκεκριμένο βραβείο, διότι ήταν το Yaris Hybrid Electric το όχημα που αναγνωρίστηκε. Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση οχημάτων, η Toyota διαθέτει μια πλήρη γκάμα HEV, PHEV, FCEV και BEV. Ήταν πολύ ενθαρρυντικό  για εμάς που ένα Hybrid Electric μοντέλο έλαβε το βραβείο Car of the Year στην Ευρώπη, καθώς είμαστε στη διαδικασία επιτάχυνσης των προσπαθειών μας για να βοηθήσουμε στην επίτευξη του ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα».

Hybrid Electric: Η πιο προσιτή, χαμηλών εκπομπών μετακίνηση, για όλους

Eκατομμύρια υβριδικά οχήματα Toyota κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή στους δρόμους  του πλανήτη διανύοντας έως και το 80% των καθημερινών διαδρομών τους σε ηλεκτρική λειτουργία χωρίς εκπομπές ρύπων. Ο δε ηλεκτροκινητήρας τους είναι αυτοφορτιζόμενος, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί τους δεν χρειάζεται να αγχωθούν ούτε για θέματα αυτονομίας ούτε για θέματα αναμονής φόρτισης καθώς τα αυτοκίνητά τους φορτίζονται εν κινήσει.

Παρόν και μέλλον

Στην Ελλάδα υπάρχουν περισσότεροι από 20.000 ικανοποιημένοι οδηγοί Hybrid Electric μοντέλων Toyota, με την τεχνολογία να είναι διαθέσιμη σε ολόκληρη τη γκάμα των επιβατικών αυτοκινήτων της.

Η 5η γενιά της Hybrid Electric τεχνολογίας είναι προ των πυλών, εξασφαλίζοντας ακόμα υψηλότερη απόδοση, περισσότερη ισχύ, αναβαθμισμένη οδηγική συμπεριφορά αλλά και μειωμένο βάρος. Η 5η γενιά Hybrid Electric θα κάνει πρεμιέρα στο Corolla Cross, βοηθώντας τους οδηγούς του να μειώσουν ακόμη περισσότερο το ανθρακικό τους αποτύπωμα.

Plugin Hybrid: Τα καλύτερα στοιχεία δύο κόσμων

Αξιοποιώντας την τεχνογνωσία δεκαετιών, η τεχνολογία Toyota Plug-in Hybrid συνδυάζει την λειτουργία βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρων προσφέροντας όλα τα πλεονεκτήματα ενός Hybrid Electric μοντέλου αλλά με υψηλότερες επιδόσεις και αυξημένη ηλεκτρική αυτονομία. Με φόρτιση σε οικιακή ηλεκτρική παροχή ή σε δημόσια προσβάσιμο σημείο, τα Toyota Plug-in Hybrid μοντέλα παρέχουν ενέργεια για αυτονομία που κυμαίνεται μεταξύ 75-98  χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης. Μετά από αυτά, σε μεγαλύτερες διαδρομές, αναλαμβάνει «καθήκοντα» η κορυφαία Hybrid Electric τεχνολογία.

Toyota RAV4 Plugin Hybrid: τα στοιχεία που κάνουν την διαφορά

Συνδυαστική απόδοση 306 ίππων

Επιτάχυνση από στάση σε 6,0΄΄

Μπαταρία χωρητικότητας 17,8 kWh

Διάρκεια φόρτισης 2,5 ώρες (σε wallbox) ή 7,5 ώρες σε απλή οικιακή πρίζα

Αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία 75-98 χλμ.

Κατανάλωση 1,0 λίτρου/100 χλμ.

Εκπομπές CO2 22γρ./χλμ.

Σύστημα τετρακίνησης AWD-i για ασφάλεια σε όλα τα εδάφη ανεξαρτήτως καιρικών συνθηκών και με λειτουργία Trail.

Σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Toyota Safety Sense

Δυνατότητα απομακρυσμένης έναρξης φόρτισης και προγραμματισμού π.χ. σε ώρες χαμηλής χρέωσης.

Σε περίπτωση μη φορτισμένης μπαταρίας, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως Hybrid Electric, διασφαλίζοντας μέγιστη οικονομία αλλά και απόδοση χωρίς το άγχος της επαναφόρτισης.

Battery Electric (BEV): η σειρά μοντέλων Toyota bΖ

Με τα αρχικά της να προέρχονται από τις λέξεις beyond Zero η σειρά των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων Toyota διακρίνεται για την ανθρωποκεντρική σχεδίασή της και για πρωτόγνωρες καινοτομίες που μεταξύ άλλων περιλαμβάνουν τεχνολογίες steer-by-wire και φόρτισης μέσω ηλιακών πάνελ. Για αυτά τα μοντέλα η Toyota στοχεύει στην ανάπτυξη και την χρήση μπαταριών που  διατηρούν το 90% της χωρητικότητάς τους μετά από 10 χρόνια ή για 240 000 χλμ. Με αυτό τον τρόπο, επιταχύνεται η επίτευξη ουδέτερου ισοζυγίου άνθρακα καθώς μέχρι το 2025 τουλάχιστον το 10% των οχημάτων Toyota θα είναι μηδενικών εκπομπών.

bZ4X: το πρότυπο

 

Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο Toyota στην Ευρώπη (σε μια σειρά επτά οχημάτων που θα ακολουθήσουν) είναι και το πρώτο που βασίζεται στην προηγμένη πλατφόρμα eTNGA. Καινοτόμο, αποτελεσματικό και με δυναμικό design, το bZ4X έχει εξαιρετικές δυνατότητες τετρακίνησης, ευρεία αυτονομία και κορυφαία χαρακτηριστικά.

 

Δικίνητη έκδοση με 204 ίππους

Τετρακίνητη έκδοση με 218 ίππους

Επιτάχυνση από στάση σε 6,9΄΄

Μπαταρία χωρητικότητας 71,4 kWh

Διάρκεια φόρτισης 6,5 ώρες (σε wallbox 11 kW)

Αυτονομία 411-516 χλμ.

FUEL CELL τεχνολογία Υδρογόνου: πέρα από τις μηδενικές εκπομπές ρύπων

Αναγνωρίζοντας ότι το υδρογόνο μπορεί να χρησιμοποιηθεί όπου η ηλεκτρική ενέργεια ή οι μπαταρίες δεν αποτελούν λύση τροφοδοσίας ή σε τομείς που είναι δύσκολη η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, η Toyota εξέλιξε την χρήση Κυψελών Καυσίμου σε μια συνολική στρατηγική για αθόρυβες, βιώσιμες και μηδενικών εκπομπών ρύπων εφαρμογές. Ιδρύοντας ένα ειδικό Fuel Cell Business Group στις Βρυξέλλες και ξεκινώντας ως Toyota Motor Europe την τοπική κατασκευή και συναρμολόγηση των Fuel Cell Modules στο Zaventem του Βελγίου τον Ιανουάριο του 2022, η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία εφαρμόζει πλέον την τεχνογνωσία της σε όλο το πεδίο της κινητικότητας (Ι.Χ., LCV, HDV, λεωφορεία, τρένα, πλοία) αλλά και σε γεννήτριες.

Toyota Mirai: η καθαρή δύναμη του υδρογόνου

 

Η τεχνολογία του μέλλοντος έχει το δικό της στυλιστικό αποτύπωμα στο Mirai, το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής κυψελών καυσίμου υδρογόνου στον κόσμο το οποίο βρίσκεται ήδη στη δεύτερη γενιά του. Εκλύοντας μόνο καθαρό νερό παρέχει αυτονομία που ξεπερνά τα 1.000 χλμ. με έναν ανεφοδιασμό για τον οποίο χρειάζονται περίπου 5 λεπτά της ώρας. Ταυτόχρονα το Mirai αξιοποιεί την καινοτομία της Toyota η οποία αφορά την ενσωμάτωση ενός καταλυτικού φίλτρου  στην εισαγωγή αέρα. Έτσι καθώς ο αέρας εισέρχεται στο όχημα για να διοχετευθεί στην κυψέλη καυσίμου, ένα ηλεκτρικό φορτίο στο ύφασμα του φίλτρου αέρα συγκρατεί τα μικροσκοπικά σωματίδια των ρύπων όπως το διοξείδιο του θείου (SO2), τα οξείδια του αζώτου (NOx) και τα μικροσωματίδια PM 2.5. Το σύστημα είναι αποτελεσματικό απομακρύνοντας το 90-100% των σωματιδίων διαμέτρου 0-2.5 PM από τον αέρα που τροφοδοτείται στο σύστημα κυψελών καυσίμου.

Η Toyota χτίζει την «πόλη του μέλλοντος»

Το όραμα της Toyota για έναν κόσμο «Beyond Zero» δεν σταματάει εδώ. Εξερευνώντας νέες μορφές αστικού περιβάλλοντος, όπου οι άνθρωποι θα ζουν και θα μετακινούνται σε ένα βιώσιμο τοπίο με τα οχήματα αλλά και τις κατοικίες τους να έχουν μηδενικό αποτύπωμα, η Toyota προχωρά στην κατασκευή μιας πρωτότυπης «πόλης του μέλλοντος» σε μια τοποθεσία 175 στρεμμάτων στη βάση του όρους Φούτζι στην Ιαπωνία.

Το Woven City, όπως ονομάζεται, θα είναι ένα πλήρως συνδεδεμένο οικοσύστημα που θα τροφοδοτείται από κυψέλες καυσίμου υδρογόνου. Θα χρησιμεύσει ως μία «πόλη» για κατοίκους πλήρους απασχόλησης και ερευνητές που θα είναι σε θέση να δοκιμάσουν και να αναπτύξουν τεχνολογίες όπως η αυτονομία, η ρομποτική, η ατομική κινητικότητα, τα έξυπνα σπίτια και η τεχνητή νοημοσύνη σε πραγματικό περιβάλλον.

Woven City: πρωτότυπη σκέψη

Η πόλη σχεδιάζεται ώστε να είναι απολύτως βιώσιμη, με κτίρια κατασκευασμένα από υλικά φιλικά προς το περιβάλλον που ελαχιστοποιούν το ανθρακικό αποτύπωμα, σε συνδυασμό με την χρήση ρομποτικής τεχνολογίας για την περαιτέρω διευκόλυνση της καθημερινής ζωής των κατοίκων της. Για τη μετακίνησή στην πόλη θα επιτρέπονται μόνο πλήρως αυτόνομα οχήματα μηδενικών εκπομπών ρύπων. Τόσο τα συνοικιακά πάρκα όσο και ένα μεγάλο κεντρικό πάρκο για αναψυχή, καθώς και μια κεντρική πλατεία για κοινωνικές συγκεντρώσεις έχουν σχεδιαστεί για να φέρουν κοντά την κοινότητα, διότι η Toyota θεωρεί ότι η ενθάρρυνση της ανθρώπινης σύνδεσης θα είναι εξίσου σημαντική πτυχή αυτής της εμπειρίας. Τον σχεδιασμό της Woven City υπογράφει ο Δανός αρχιτέκτονας, Bjarke Ingels, ιδρυτής και δημιουργικός διευθυντής του Bjarke Ingels Group (BIG). Η ομάδα του στο BIG έχει σχεδιάσει έργα υψηλού προφίλ όπως τα 2 World Trade Center στη Νέα Υόρκη, το Lego House στη Δανία αλλά και τα κεντρικά γραφεία της Google στο Mountain View και στο Λονδίνο.

 

Proud Project Team

Υπεύθυνος έκδοσης: Βαγγέλης Κιούσης
Concept & Design: Νόνικα Βλασσοπούλου
Αρχισυντάκτης: Γιάννης Καλογερόπουλος
Κείμενα: MotorOne.gr Team Work
Development: Κομνηνός Δουλγκέρης

Ημερομηνία δημοσίευσης: 30 Σεπτεμβρίου 2022