F1 – GP Ολλανδίας: Pole για τον Verstappen στην πατρίδα του

Έπειτα από μία δύσκολη Παρασκευή, ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position στον αγώνα της πατρίδας του, με διαφορά μόλις 21 χλστ. του δλ. από τον Charlese Leclerc.

F1 – GP Ολλανδίας: Pole για τον Verstappen στην πατρίδα του

Έπειτα από μία δύσκολη Παρασκευή, ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position στον αγώνα της πατρίδας του, με διαφορά μόλις 21 χλστ. του δλ. από τον Charlese Leclerc.

Μία εκπληκτική μάχη εκτυλίχθηκε στις κατατακτήριες δοκιμές του GP Ολλανδίας, όπου ο Max Verstappen κατέκτησε την pole position για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, με τη μικρότερη διαφορά που έχουμε δει φέτος: μόλις 21 χλστ. του δλ. Επρόκειτο για μεγάλη ανάκαμψη έπειτα από την πολύ δύσκολη Παρασκευή για την ομάδα της Red Bull.

Ένας από τους πιο εντυπωσιακούς γύρους του Ολλανδού ήταν στο Q2, όπου ήταν ταχύτερος μέχρι τα τελευταία δευτερόλεπτα, έχοντας σημειώσει το χρόνο του με μεταχειρισμένη (από το Q1) γόμα. Το γεγονός αυτό του επέτρεψε να διαφυλάξει ένα σετ μαλακής γόμας ελαστικών για τον αγώνα. Εντός ενός δέκατου του δλ. πίσω από τον Ολλανδό βρέθηκαν οι δύο οδηγοί της Ferrari.

O Charles Leclerc έχασε την pole position στο δεύτερο sector της πίστας, στο οποίο ο Verstappen ήταν εξαιρετικός, ενώ ο Leclerc έκανε ένα μικρό λάθος στη στροφή 9 και έχασε την κορυφή στη 10. Ο Μονεγάσκος δήλωσε ότι η συμπεριφορά του μονοθεσίου της Ferrari βελτιώθηκε κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, με τον Carlos Sainz να συμφωνεί, καθώς ανέφερε ότι είχε μεγάλη αύξηση πρόσφυσης στο Q3.

O Leclerc δήλωσε ότι η Ferrari είχε την ταχύτητα να βρεθεί στην pole position, αλλά το λάθος του στη στροφή 10 του κόστισε περισσότερο από 1 δέκατο του δλ. Ο Μονεγάσκος ανέφερε επίσης ότι στους τελευταίους 4-5 αγώνες δεν ήταν ευχαριστημένος με την ισορροπία του μονοθεσίου στις κατατακτήριες δοκιμές, κάτι που συνέβη και σήμερα.

Ο Sainz από την πλευρά του ήταν ικανοποιημένος από ένα γύρο που όπως ανέφερε, δεν είχε λάθη, αλλά… θα χτυπάει το κεφάλι του όταν δει που έχασε αυτά τα 92 χλστ. του δλ. που τον χώριζαν από την κορυφή.

Ο Lewis Hamilton βρέθηκε στην 4η θέση, αλλά η τελική του προσπάθεια ήταν πολύ γρήγορη και θα μπορούσε ίσως να διεκδικήσει την pole position, αλλά ένα τετ-α-κέ του Sergio Perez στην έξοδο της προτελευταίας στροφής, έφερε τις κίτρινες σημαίες και κατάστρεψε την τελική προσπάθεια αμφότερων των Mercedes.

Ο Perez επίσης είχε ένα πολύ γύρο, αλλά βιάστηκε να πατήσει γκάζι στην έξοδο της τελευταίας στροφής, πάτησε στα χαλίκια και έχασε τον έλεγχο του πίσω μέρους της Red Bull. O Μεξικανός δήλωσε ότι ήταν τυχερός που δεν προκάλεσε ζημιές στο μονοθέσιό του με ένα σφοδρό ατύχημα.

Η Mercedes είχε αφήσει το γύρο των οδηγών της για την τελευταία στιγμή για να επωφεληθεί από τις λίγο καλύτερες συνθήκες στην πίστα, ωστόσο αυτό λειτούργησε εναντίον της, λόγω των κίτρινων σημαιών. Ο George Russell δεν έκανε καλό πρώτο γύρο στο Q2, γεγονός που τον ανάγκασε να χρησιμοποιήσει και δεύτερο καινούργιο σετ ελαστικών στο δεύτερο σκέλος.

Συνεπώς, ο Βρετανός έκανε την πρώτη του προσπάθεια στο Q3 με ένα μεταχειρισμένο σετ και όταν οι κίτρινες σημαίες από το τετ-α-κέ του Perez τον ανάγκασαν να επιβραδύνει στο τελευταίο sector, δεν είχε τη δυνατότητα να βελτιώσει την επίδοσή του.

Πίσω από τους οδηγούς των τριών κορυφαίων ομάδων βρέθηκε ο Lando Norris, ο οποίος δήλωσε ότι ο γύρος του ήταν αξιοπρεπής. Έχοντας βρεθεί μόλις 27 χλστ. του δλ. πίσω από τον Russell, ο Βρετανός οδηγός της McLaren θα μπορούσε ίσως να διεκδικήσει την 6η θέση.

Ωστόσο, ο Norris δήλωσε ότι αυτό δεν έχει μεγάλη σημασία γιατί ο συμπατριώτης του θα τον προσπερνούσε στον αγώνα ούτως ή άλλως. Η McLaren δέχθηκε πρόστιμο 5.000 ευρώ για μη ασφαλή απελευθέρωση του Norris στο διάβα του Yuki Tsunoda στo pit lane, κατά τη διάρκεια του Q1.

Ο Mick Schumacher κατάφερε να αξιοποιήσει τη βελτιωμένη φόρμα που επέδειξε το μονοθέσιο της Haas σε μία πίστα που απαιτεί υψηλότερο αεροδυναμικό φορτίο για να καταλάβει την 8η θέση εκκίνησης, εμπρός από τον Yuki Tsunoda, του οποίου η τελική προσπάθεια επίσης επηρεάστηκε από τις κίτρινες σημαίες που προκάλεσε το τετ-α-κέ του Perez.

Ωστόσο, ο Ιάπωνας κατάφερε να βρεθεί εμπρός από τον team-mate του, Pierre Gasly o οποίος έμεινε εκτός Q3. Μεταξύ των δύο AlphaTauri θα εκκινήσει ο Lance Stroll, ο οποίος ήταν πολύ γρήγορος, αλλά άτυχος στο Q3, καθώς ένα πρόβλημα στα υδραυλικά της Aston Martin δεν του επέτρεψε να βγει στην πίστα.

Απογοητευτικό αποτέλεσμα για τον έτερο οδηγό της βρετανικής ομάδας, Sebastian Vettel, o οποίος -όπως και ο Daniel Ricciardo με τη δεύτερη McLaren- αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο τέλος του πρώτου σκέλους. Αμφότεροι οι οδηγοί βρήκαν χαλίκια στην προτελευταία στροφή από έξοδο κάποιου προπορευόμενου οδηγού. Ο Γερμανός βγήκε εκτός πίστας και ο Αυστραλός έχασε χρόνο.

Κακή ημέρα και για την ομάδα της Alpine, καθώς κανένας από τους δύο οδηγούς της δεν κατάφερε να προκριθεί στο Q3. Ο Fernando Alonso, που ήταν ταχύτερος από τον team-mate του Esteban Ocon, κατέληξε πίσω του (12η και 13η θέση, αντίστοιχα), καθώς συνάντησε τον αργό εκείνη τη στιγμή Perez στην τελική του προσπάθεια στο Q2. Ο Μεξικανός δεν τον εμπόδισε, αλλά σίγουρα τον απέσπασε και επηρέασε την αεροδυναμική της Alpine.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!