H βόλτα του Sebastian Vettel με το «πράσινο μπιζέλι» του 1922

O Sebastian Vettel είχε την ευκαιρία να οδηγήσει στο Paul Ricard το αυτοκίνητο με το οποίο η Aston Martin έκανε το ντεμπούτο της στους αγώνες το 1922.

H βόλτα του Sebastian Vettel με το «πράσινο μπιζέλι» του 1922

O Sebastian Vettel είχε την ευκαιρία να οδηγήσει στο Paul Ricard το αυτοκίνητο με το οποίο η Aston Martin έκανε το ντεμπούτο της στους αγώνες το 1922.

Αυτό το Σαββατοκύριακο, η Aston Martin γιορτάζει τη συμπλήρωση ενός αιώνα από το ντεμπούτο της στους αγώνες, που πραγματοποιήθηκε στο GP Γαλλίας του 1922, με τον κόμη Louis Zborowski να οδηγεί την Aston Martin TT1, η οποία είχε αποκτήσει το προσωνύμιο «πράσινο μπιζέλι».

Ο 35χρονος Γερμανός Sebastian Vettel, τετράκις Πρωταθλητής της Formula 1 και οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Astin Martin, είχε την ευκαιρία να κάνει μία βόλτα αυτό το μοναδικό αυτοκίνητο στην πίστα του Paul Ricard στα πλαίσια του GP Γαλλίας.

Με ένδυση της δεκαετίας του 1920 (γιλέκο, γραβάτα, μπερέ και γυαλιά αεροπόρου της εποχής) , ο Vettel δεν μπορούσε να κρύψει το χαμόγελο από τα χείλη του. Για συνοδηγό είχε τον Βρετανό παλαίμαχο πιλότο της F1 (νικητή τριών Grand Prix τη δεκαετία του 1990), Johnny Herbert.

Για να επισημανθεί περαιτέρω η επέτειος, αυτό το Σαββατοκύριακο στο GP Γαλλίας, το ρύγχος των μονοθεσίων της ομάδας της Aston Martin, θα κοσμεί το έμβλημα που έφερε πριν από 100 χρόνια η ΤΤ1 στο ντεμπούτο της.

Όπως είχε συμβεί και στο Silverstone, όπου ο Vettel είχε οδηγήσει το μονοθέσιο της Williams FW14B, με το οποίο το 1992 ο Nigel Mansell κατέκτησε τον τίτλο, έτσι και στο Paul Ricard, το «πράσινο μπιζέλι» χρησιμοποιούσε βιώσιμα καύσιμα, τα οποία παρείχε ο βασικός σπόνσορας της ομάδας της Aston Martin στη Formula 1, η σαουδαραβική πετρελαϊκή εταιρεία Aramco.

To 1922, o γεννημένος στο Λονδίνο από Αμερικανούς γονείς κόμης Louis Zborowski επένδυσε 10.000 λίρες Αγγλίας για την κατασκευή και την εξέλιξη ενός εντελώς καινούργιο 16βάλβιδου 4κύλινδρου αγωνιστικού κινητήρα με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής.

Οι TT1 και TT2 προορίζονταν αρχικά για τον αγώνα Isle of Man TT (Tourist Trophy) του 1922. Λόγω καθυστέρησης όμως, πραγματοποίησαν το διεθνές αγωνιστικό ντεμπούτο της μάρκας στο Grand Prix Γαλλίας, που διεξήχθη στο Στρασβούργο στις 15 Ιουλίου 1922, με τον Zborowski πίσω από το τιμόνι της TT1.

Αργότερα, o Zborowski θα σχεδίαζε το «Chitty Bang Bang», το αυτοκίνητο που ενέπνευσε το παιδικό βιβλίο του Ian Fleming που μετατράπηκε σε ταινία και θεατρικό μιούζικαλ με τίτλο «Chitty-Chitty-Bang-Bang».

To πρώτο αυτοκίνητο Grand Prix της Aston Martin διέθετε κινητήρα 1.486 κ.εκ., που απέδιδε περίπου 55 ίππους στις 4.200 σ.α.λ. Κατασκευάστηκε με αμάξωμα σύμφωνο με τους κανονισμούς voiturette και ζύγιζε 750 κιλά.

Είχε τελική ταχύτητα 137 χλμ./ώρα και έφερε δύο καθίσματα, σύμφωνα με τους κανονισμούς Grand Prix της εποχής, για τον μηχανικό, ο οποίος ήταν απαραίτητο μέλος της ομάδας. Μία από τις πιο σημαντικές αποστολές του, ήταν να λειτουργεί τη χειροκίνητη αντλία καυσίμου.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!