F1 – GP Emilia Romagna FP1: Κυρίαρχη η Ferrari

H Ferrari κυριάρχησε στις βρεγμένες ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Emilia Romagna, με τους δύο οδηγούς της στις δύο πρώτες θέσεις.

F1 – GP Emilia Romagna FP1: Κυρίαρχη η Ferrari

H Ferrari κυριάρχησε στις βρεγμένες ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής του GP Emilia Romagna, με τους δύο οδηγούς της στις δύο πρώτες θέσεις.

Παρά τις πολυάριθμες εξόδους από την πίστα που είχε ο Charles Leclerc, κατάφερε να σημειώσει την ταχύτερη επίδοση στη μοναδική περίοδο ελεύθερων δοκιμών πριν από τις κατατακτήριες δοκιμές Παρασκευής. Οι οδηγοί της Ferrari αντάλλαζαν ταχύτερους χρόνους μεταξύ τους στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, με ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς η πίστα είχε στεγνώσει περισσότερο αν και συνέχιζε να βρέχει ελαφρά. Τα τελευταία λεπτά διακόπηκαν από την κόκκινη σημαία που προκάλεσε η έξοδος του Lando Norris στην Acque Minerali. O Βρετανός είχε παγιδευτεί στην αμμοπαγίδα, αλλά κατάφερε να ξεφύγει και να επιστρέψει στα pits. Ωστόσο, οι περισσότεροι οδηγοί δεν κατάφεραν να αναπτύξουν θερμοκρασία στα ελαστικά τους για να κινηθούν ταχύτερα, στα 3 τελευταία λεπτά με πράσινη σημαία.

Αυτό ήταν το μεγαλύτερο πρόβλημα κατά τη διάρκεια του FP1: η ανάπτυξη θερμοκρασιών στα ελαστικά. Αυτός ήταν ο τομέας στον οποίο έκανε πολύ καλή δουλειά η Ferrari και η Haas. Σύμφωνα με τον διευθυντή της Mercedes, Toto Wolff, όλα τα υπόλοιπα μονοθέσια πέραν των Ferrari δεν είχαν τη δυνατότητα να αναπτύξουν αρκετά υψηλές θερμοκρασίες στα ενδιάμεσα ελαστικά. Οι οδηγοί της Mercedes δεν κατάφεραν ποτέ να βρεθούν εντός του ιδανικού πλαισίου θερμοκρασιών.

Ο Charles Leclerc βρήκε το κάτι παραπάνω στις δύσκολες συνθήκες, παρότι είχε πολλά τετ-α-κέ, κατάφερε να φρενάρει πιο αργά από τον team-mate του στη Ferrari, Carlos Sainz στις περισσότερες στροφές, και κινήθηκε 0,877 δλ. ταχύτερα από τον Ισπανό. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Sainz χρησιμοποιεί αυτό το Σαββατοκύριακο τη 2η φετινή μονάδα ισχύος (πέραν μπαταρίας και ηλεκτρονικών ελέγχου) όπως και ο Esteban Ocon με την Alpine-Renault. Επιπλέον, ο Sainz χρησιμοποιεί το 2ο φετινό του κιβώτιο (από τα 4), όπως και ο Max Verstappen, που πλασαρίστηκε στην 3η θέση με τη Red Bull. Ο Ολλανδός συνάντησε μια πιο αργή Williams μπροστά του σε δύο γρήγορες προσπάθειες, με τον Nicholas Latifi να τον εμποδίζει, καταστρέφοντας το γύρο του και τον Alex Albon να του κοστίζει χρόνο στις τελευταίες στροφές, παρότι του χάρισε slipstream. H απόσταση του Verstappen από τον επικεφαλής Leclerc ήταν 1,465 δλ., ενώ πριν συναντήσει τον Albon, έδειχνε ότι θα μπορούσε να κινηθεί πιο κοντά στο ρυθμό του Sainz.

Εκπληκτική επίδοση σημείωσαν αμφότεροι οι οδηγοί της Haas, οι οποίοι κατάφεραν να βρεθούν εμπρός από τον Sergio Perez με τη δεύτερη Red Bull. Φαίνεται ότι και οι οδηγοί της αμερικανικής ομάδας είχαν τη δυνατότητα να φέρουν τα ελαστικά τους στις κατάλληλες θερμοκρασίες, γεγονός που τους επέτρεψε να κινηθούν τόσο γρήγορα. Ωστόσο, ο διευθυντής της Haas, Guenther Steiner, προειδοποίησε ότι δε θα βρέχει στις κατατακτήριες δοκιμές.

Οι έμπειροι Fernando Alonso (ο οποίος διαθέτει το καινούργιο δάπεδο της Alpine) και Sebastian Vettel βρέθηκαν στην 7η και 8η θέση, με τον Γερμανό να είναι πολύ επιθετικός με το τιμόνι στην είσοδο των στροφών στο πρώτο μισό της διαδικασίας με τα ελαστικά βροχής, καθώς προσπαθούσε να αναπτύξει θερμοκρασία στα εμπρός. Οι Yuki Tsunoda με την αναβαθμισμένη AlphaTauri και ο George Russell με την πρώτη Mercedes ολοκλήρωσαν την πρώτη δεκάδα.

Ωστόσο, ο Russell βρέθηκε σχεδόν 5 δλ. πίσω από τον Leclerc… Επίσης, λόγω των ρυθμίσεων που είχε υιοθετήσει η Mercedes όσον αφορά τις (πιθανότατα χαμηλότερες) πιέσεις ελαστικών του Russell, η W13 του Βρετανού παρουσίαζε τόσο έντονες αναπηδήσεις στο τέλος της μεγάλης ευθείας που εκτός του γεγονότος ότι έπρεπε να σηκώσει το πόδι του από το γκάζι, έσπασε και μια από τις ατσαλένιες “τιράντες” στο πίσω μέρος, που ενισχύουν την ακαμψία του δαπέδου. O Wolff δήλωσε ότι η διαφορά των ταλαντώσεων στην Mercedes, σε σχέση με αυτών της Ferrari, είναι ότι του γερμανικού μονοθεσίου δείχνουν να έχουν υψηλότερη συχνότητα. Επίσης, όταν η Ferrari εισέρχεται στη ζώνη πέδησης, το μονοθέσιο σταθεροποιείται, ενώ δε συμβαίνει το ίδιο με την W13.

Ο Russell χρησιμοποιούσε πίσω αεροτομή που παρήγαγε χαμηλότερες τιμές αεροδυναμικού φορτίου απ’ ό,τι αυτή του Lewis Hamilton. Ο 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής ήταν άτυχος με το συγχρονισμό της κόκκινης σημαίας, καθώς τότε ξεκινούσε τους γρήγορους γύρους του με τα ενδιάμεσα ελαστικά. Στα 3 τελευταία λεπτά δεν κατάφερε να τα φέρει στις ιδανικές θερμοκρασίες και κατέληξε στην 18η θέση.

Ο Valtteri Bottas κατετάγη 11ος, ωστόσο, μετά την πτώση της καρό σημαίας, είχε και αυτός μια έξοδο στην Acque Mineralli, καθώς πάτησε στο βρεγμένο kerb και έχασε πρόσφυση, ένα λάθος που έκαναν αρκετοί οδηγοί καθώς εξερευνούσαν τα όρια. Κατάφερε να αποφύγει τις μπαριέρες, αλλά καθώς έβαλε όπισθεν, εγκλωβίστηκε στην αμμοπαγίδα και δεν κατάφερε να επιστρέψει την Alfa Romeo στα pits.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!