O Michael Andretti θέλει να παρατάξει 11η ομάδα στην F1

O Michael Andretti, γόνος μιας από τις πιο γνωστές αγωνιστικές οικογένειες στην Αμερική, κατέθεσε αίτηση στη FIA για να εισέλθει με καινούργια ομάδα στη Formula 1 το 2024, και περιμένει απάντηση.

O Michael Andretti θέλει να παρατάξει 11η ομάδα στην F1

O Michael Andretti, γόνος μιας από τις πιο γνωστές αγωνιστικές οικογένειες στην Αμερική, κατέθεσε αίτηση στη FIA για να εισέλθει με καινούργια ομάδα στη Formula 1 το 2024, και περιμένει απάντηση.

Αυτά αποκάλυψε ο Mario Andretti, Πρωταθλητής F1 το 1978 με τη Lotus, και πατέρας του Michael, στα κοινωνικά δίκτυα. Πέρυσι το φθινόπωρο, ο Michael Andretti είχε κάνει μια προσπάθεια να αγοράσει την ομάδα της Sauber (που συμμετέχει τα τελευταία χρόνια στη Formula 1 υπό την ονομασία Alfa Romeo), ωστόσο οι διαπραγματεύσεις έφτασαν σε τέλμα την τελευταία στιγμή.

Η ιδιοκτήτρια της Sauber, Longbow Finance και ο Σουηδός δισεκατομμυριούχος Finn Rausing, που αποφασίζει τη μοίρα της, είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι ο Andretti δεν ήταν διατεθειμένος να ικανοποιήσεις τις οικονομικές τους απαιτήσεις, οι οποίες ήταν αρκετά υψηλές. Ο Andretti από την πλευρά του, είχε δηλώσει ότι η Longbow Finance ήθελε να διατηρήσει τον έλεγχο της ομάδας ακόμα και μετά την πώλησή της.

Ο Michael Andretti είναι Πρωταθλητής 1991 στο IndyCar (με 42 νίκες συνολικά στο παλμαρέ του), ενώ συμμετείχε και σε μία σεζόν της Formula 1, το 1993, όντας team-mate του Ayrton Senna στη McLaren. Στο ξεκίνημα εκείνης της σεζόν είχε πολλά ατυχήματα και το γεγονός ότι δεν ήταν διατεθειμένος να μετακομίσει στην Ευρώπη δεν τον έκαναν ιδιαίτερα συμπαθή στο διευθυντή της McLaren, Ron Dennis, αλλά κατάφερε να ανέβει στο βάθρο του τελευταίου του αγώνα, στη Monza, πριν αντικατασταθεί για τα τρία τελευταία Grand Prix της χρονιάς από τον Mika Hakkinen.

Andretti Autosport

O 59χρονος Αμερικανός είναι πλέον ιδιοκτήτης της Andretti Autosport, η οποία συμμετέχει στα Πρωταθλήματα IndyCar (4 τίτλοι με 5 νίκες στα 500 Μίλια της Ινδιανάπολης), Formula E, το Πρωτάθλημα αγώνων αντοχής των ΗΠΑ –IMSA-, το Πρωτάθλημα Τουρισμού της Αυστραλίας –Supercars– και στο Extreme Ε. Επίσης, έχει κατακτήσει τίτλους στα IndyLights (μικρότερη κατηγορία του IndyCar) και το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rallycross.

Michael Andretti
Michael Andretti

 

Ο Andretti εξακολουθεί όμως να θέλει να εισέλθει στη Formula 1, ιδίως υπό το καθεστώς του ορίου εξόδων και του γεγονότος ότι εντός των επόμενων ετών, και καθώς προβλέπεται ότι η αξία των 10 ομάδων του grid αναμένεται να αυξηθεί, φτάνοντας σε μερικές περιπτώσεις έως και το 1 δισεκατομμύριο δολάρια. Επιπλέον, η δημοτικότητα της F1 αυξάνεται συνεχώς στις ΗΠΑ, δεδομένης της επιτυχίας του Drive to Survive στο Netflix. Πρόσφατα το GP ΗΠΑ ανακοίνωσε επέκταση συμβολαίου με την F1 έως το 2026. Φέτος, με την προσθήκη του GP Μαϊάμι, θα διεξαχθούν δύο αγώνες επί αμερικανικού εδάφους για πρώτη φορά από το 1984. Παράλληλα, αναμένεται να συμπεριληφθεί εντός των επόμενων δύο ετών άλλος ένας αγώνας στο Las Vegas.

O Mario Andretti επιβεβαίωσε ότι ο γιος του έχει καταθέσει αίτηση στη FIA για το 2024 με όνομα ομάδας Andretti Global και περιμένει την απόκριση της Διεθνούς Ομοσπονδίας. O πατέρας Andretti, που θα γιορτάσει τα 82α γενέθλιά του στο τέλος του μήνα, δήλωσε ότι το εργοστάσιο της ομάδας όπου θα κατασκευάζονται τα μονοθέσια θα βρίσκεται στην Ινδιανάπολη, σε κτίριο που δεν έχει ακόμα χτιστεί. Υπάρχει πρόβλεψη για μια επιπλέον βάση στην Αγγλία, ενώ ο Mario δήλωσε ότι ο Michael έχει ήδη εξασφαλίσει προμηθευτή μονάδων ισχύος.

Επίσης, ο Mario Andretti δήλωσε ότι ο Dan Towriss, πρόεδρος του Group 1001, μια ασφαλιστική εταιρεία με βάση την πολιτεία της Ιντιάνα, θα είναι συνέταιρος του Michael στην ομάδα της F1. O Mario Andretti δήλωσε στην IndyStar: «Ο Michael δουλεύει πάνω σε αυτό εδώ και πολύ καιρό, αλλά πήρε μια διαφορετική κατεύθυνση, αφού δεν υπάρχουν ομάδες διαθέσιμες ομάδες για αγορά».

«Έχουν προχωρήσει αρκετά ώστε, αν πάρουν την έγκριση για να προστεθούν στις 10 ομάδες που υπάρχουν στην F1, να είναι έτοιμοι να ξεκινήσουν την επόμενη μέρα και να βάλουν τα πάντα σε εφαρμογή. Αυτό δεν συνέβη έτσι απλά. Εργάζονται σκληρά για να εξασφαλίσουν προσωπικό. Κάποια άτομα που έχουν συμμετάσχει σε start-up επιχειρήσεις, βρίσκονται σε ετοιμότητα. Το κτίριο θα είναι ξεχωριστό (από την έδρα της ομάδας IndyCar), αλλά τελικά όλα θα είναι κάτω από μία μεγάλη στέγη: μαζί, αλλά ξεχωριστά».

Mario Andretti
Mario Andretti

Τέλος εισόδου

Ένα από τα εμπόδια που ενδέχεται να συναντήσει ο Michael Andretti, είναι το γεγονός ότι υπό τους όρους της ισχύουσας Συνθήκης Ομονοίας μεταξύ των ομάδων και της Liberty Media, ιδιοκτήτρια των εμπορικών δικαιωμάτων του σπορ, ότι όποια καινούργια ομάδα θέλει να εισέλθει στη Formula 1, θα πρέπει να καταβάλει 200 εκατομμύρια δολάρια ως τέλος εισόδου, το οποίο θα διαμοιραστεί μεταξύ των υπόλοιπων ομάδων. Η συμφωνία αυτή προστατεύει τις υπάρχουσες ομάδες και εξασφαλίζει ότι μόνο οργανισμοί με σοβαρές προθέσεις θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στο σπορ.

Παρότι υπάρχουν αναφορές ότι το τέλος εισόδου μπορεί να παραληφθεί αν βρεθεί ο κατάλληλος ενδιαφερόμενος, φαίνεται ότι οι προϋποθέσεις για να συμβεί κάτι τέτοιο είναι τόσο υψηλές, που ακόμα και ένας επιτυχημένος οργανισμός όπως η Andretti Autosport, δεν είναι δεδομένο ότι θα τις πληροί.

Σχολιάζοντας το πιθανό αυτό εμπόδιο, ο Mario Andretti δήλωσε ότι η ομάδα του γιου του είναι προετοιμασμένη: «Είναι όλα έτοιμα, όλα αυτά τα πράγματα που είναι μέρος αυτού. Πάνε με τα μάτια τους ορθάνοιχτα και όλες τις προϋποθέσεις».

«Δεν ξέρω πόσο σίγουρος μπορείς να αισθάνεσαι, αλλά απλά ελπίζεις ότι οι καλύτερες προθέσεις είναι μπροστά. Από την άποψη του Michael, υπάρχει μια τεράστια δέσμευση. Είναι σοβαρό και με καλή πίστη, αλλά είναι στα χέρια της FIA και των ομάδων της Formula 1 να το αποδεχτούν. Αυτό δεν είναι απλά ένα καπρίτσιο, ή μια απλή επιθυμία. Είναι αληθινό. Ο Michael, όταν βάλει ένα στόχο, είναι αμείλικτος. Έχει συνταχθεί με τους σωστούς ανθρώπους για να το υποστηρίξει, και το κάνει σωστά».

Andretti Autosport

«Μπορώ επίσης να φανταστώ ότι, αν είσαι μία από τις υπάρχουσες ομάδες, το ενδεχόμενο προσθήκης ομάδων και η μείωση της πηγής εσόδων (λόγω μικρότερου μεριδίου από τα εμπορικά δικαιώματα) δε σε ενθουσιάζει τόσο πολύ. Κάποια επιλογή μπορεί να είναι επωφελής για κάποιους και όχι για άλλους. Συνεπώς, δε συμβαίνει κάτι, ουσιαστικά ποτέ, επειδή είναι ένα αδιέξοδο όπου σκέφτονται ‘η τρέχουσα κατάσταση είναι αρκετά καλή για τους 10 από εμάς που εμπλέκονται αυτή τη στιγμή, οπότε μάλλον θέλουμε να την αφήσουμε όπως είναι’».

Πάντως, ένα από τα πράγματα που οδήγησε σε αδιέξοδο τις διαπραγματεύσεις με τη Sauber ήταν ότι η πλευρά των Andretti έκανε δημόσιους ισχυρισμούς ότι η συμφωνία βρισκόταν σε πολύ πιο προχωρημένο στάδιο απ’ ό,τι ήταν στην πραγματικότητα. Μήπως αυτή η υπεραισιοδοξία χαρακτηρίζει και τις πρόσφατες δηλώσεις του Mario Andretti; Θα το μάθουμε εν ευθέτω χρόνω.

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!