F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP Λας Βέγκας

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε ενόψει του GP Λας Βέγκας αυτού του Σαββατοκύριακου, που ξεκινά την τελική τριάδα αγώνων της φετινής σεζόν της Formula 1.

F1: Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το GP Λας Βέγκας

Διαβάστε όλα όσα πρέπει να ξέρετε ενόψει του GP Λας Βέγκας αυτού του Σαββατοκύριακου, που ξεκινά την τελική τριάδα αγώνων της φετινής σεζόν της Formula 1.

Με το Grand Prix Λας Βέγκας ξεκινάει μία τριάδα αγώνων σε διαδοχικά Σαββατοκύριακα, η οποία θα ολοκληρώσει το φετινό Πρωτάθλημα της Formula 1. Ο φετινός αγώνας θα διεξαχθεί δύο ώρες νωρίτερα (20:00 αντί για 22:00 τοπική ώρα, 06:00 πρωί Κυριακής ώρα Ελλάδας). Ωστόσο, οι πρώτες προγνώσεις καιρού αναφέρουν ότι οι θερμοκρασίες αναμένεται να είναι πιο χαμηλές από τα προηγούμενα δύο χρόνια και αυτό ενδέχεται να επηρεάσει την απόδοση των μονοθεσίων, καθώς είναι ο πιο κρύος αγώνας της σεζόν.

Στα προηγούμενα δύο Grand Prix που έχουν διεξαχθεί στο Λας Βέγκας, η McLaren δεν έχει καταφέρει να βρεθεί στο βάθρο και το 2023 αμφότεροι οι οδηγοί της είχαν αποκλειστεί από τις κατατακτήριες δοκιμές έπειτα από το Q1. Ο επικεφαλής της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος Οδηγών, Lando Norris, ανέφερε στη Βραζιλία ότι το GP Λας Βέγκας ήταν πέρυσι ο χειρότερος αγώνας για τη McLaren.

Το βρετανικό μονοθέσιο μπορεί να διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τη θερμοκρασία των πίσω ελαστικών, αλλά στις χαμηλές θερμοκρασίες του Λας Βέγκας, αυτό μπορεί να αποδειχθεί μειονέκτημα. Υπάρχει πιθανότητα η MCL39 να μην αναπτύσσει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά και να χάνει πολλή απόδοση, βρισκόμενη εκτός του ιδανικού πλαισίου λειτουργίας. Επίσης, η McLaren δεν αναπτύσσει ιδιαίτερα υψηλές ταχύτητες στις ευθείες.

F1 Grand Prix of Las Vegas

Στην εσωτερική μάχη της βρετανικής ομάδας, o Lando Norris έχει το πάνω χέρι στους τελευταίους έξι αγώνες, γεγονός που του έχει επιτρέψει να απομακρυνθεί 24 βαθμούς από τον team-mate του. Αν ο Oscar Piastri θέλει να κάνει την έκπληξη της τελευταίας στιγμής, θα πρέπει να ξεκινήσει την ανάκαμψή του από το Λας Βέγκας, ειδάλλως κινδυνεύει να χάσει την ευκαιρία να παλέψει για το φετινό τίτλο, παρότι ήταν επικεφαλής της βαθμολογίας για περίπου 6 μήνες.

Αν τα (παραφουσκωμένα αυτό το Σαββατοκύριακο) ελαστικά βρίσκονται εκτός ιδανικού πλαισίου θερμοκρασίας λειτουργίας, θα γλιστρούν περισσότερο, και αυτό ίσως δυσκολέψει τον Piastri. Τον τελευταίο καιρό, η αρμονία που είχε ο Αυστραλός με το μονοθέσιο της McLaren έχει διαταραχθεί και όπως παραδέχθηκε ο ίδιος, το πιο στρωτό στυλ οδήγησής του απαιτεί περισσότερο χρόνο προσαρμογής αν κάτι διαταραχθεί, ιδίως στις κρίσιμες για τους χρόνους στο γύρο ζώνες πέδησης.

Παράλληλα, υπάρχουν κάποιοι σημαντικοί παράγοντες που μπορούν να φέρουν τη Red Bull σε πολύ ανταγωνιστική θέση. Ο Max Verstappen είχε κυριαρχήσει στις δύο προηγούμενες πίστες με χαμηλό αεροδυναμικό φορτίο (Monza και Μπακού) και επιπλέον, είναι εξοπλισμένος με μία καινούργια μονάδα ισχύος (την οποία τοποθέτησε για τον αγώνα του Σάο Πάολο).

F1 Grand Prix of Las Vegas

Δεδομένου ότι αυτός ο V6 της Honda έχει κάνει πολύ λιγότερα χλμ. από τις μονάδες των αντιπάλων του Ολλανδού, η Red Bull μπορεί να τον πιέσει λίγο περισσότερο, όσον αφορά τη χαρτογράφηση που θα επιλέξει γαι τον αγώνα και αυτό μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα κερδοφόρο σε μία πίστα όπου το 79% της απόστασης διανύεται με τέρμα γκάζι. 

Πολλά θα εξαρτηθούν από το αν η Red Bull θα καταφέρει να βρει το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιό της από νωρίς στο αγωνιστικό τριήμερο. Ακόμα και αν νικήσει όμως, ο Verstappen, που βρίσκεται 49 βαθμούς μακριά από την κορυφή στη βαθμολογία, χρειάζεται ένα… θαύμα για να μπει πραγματικά στο παιχνίδι του τίτλου.

Η Red Bull μπορεί να βρει σθεναρή αντίσταση στην προσπάθειά της να επικρατήσει από τη Mercedes. Αν και οι άνθρωποι της γερμανικής ομάδας έχουν φροντίσει να μειώσουν τις προσδοκίες, πέρυσι η Mercedes κυριάρχησε στο Λας Βέγκας, σημειώνοντας το «1-2», καθώς ήταν η ομάδα που είχε τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά της να λειτουργήσουν καλύτερα.

2024 Las Vegas Grand Prix, Thursday LAT Images

Oι θερμοκρασίες που θα επικρατούν αναμένεται να παίξουν μεγάλο ρόλο και φέτος. Ωστόσο, η Mercedes δεν έχει συνήθως τις πιο υψηλές ταχύτητες στις ευθείες, κάτι ίσως λειτουργήσει εναντίον της. Ωστόσο, η W16 είναι οπλισμένη με το πλεονέκτημα της πολύ καλής επιτάχυνσης στην έξοδο από τις αργές στροφές, προτέρημα το οποίο μπορεί να φανεί χρήσιμο σε αυτή τη χάραξη.

Για τη Ferrari θα κρατούσαμε… μικρό καλάθι, καθώς οι ανομοιομορφίες της πίστας αναμένεται να δυσκολέψουν την κατάσταση για την ομάδα με τη φθορά του δαπέδου. Αλλά αν η ιταλική ομάδα καταφέρει να εκτελέσει τα πάντα άψογα, μπορεί να βρεθεί σε θέση να διεκδικήσει το βάθρο, όπως έχει δείξει σε προηγούμενους αγώνες. Ωστόσο, στις προηγούμενες πίστες χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, δεν τα πήγε καλά και αναφέρεται ότι η μονάδα του Charles Leclerc έχει διανύσει πολλά χιλιόμετρα.

Κάποιες ομάδες θα έχουν ειδικό χρωματισμό στα μονοθέσιά τους για το GP Λας Βέγκας. Μεταξύ τους συγκαταλέγονται η Williams, με μαύρο χρωματισμό, η Racing Bulls, η Sauber, με καρό σημαίες καθώς πλησιάζει στο τέλος εποχής με αυτό το όνομα και η Alpine, που προσέθεσε λίγο ακόμα ροζ στο αμάξωμα της A525. Για τους Lando Norris και George Russell, αυτό θα είναι το 150ό Grand Prix της καριέρας τους στη Formula 1.

Χαρακτηριστικά πίστας

To αριστερόστροφο σιρκουί στους δρόμους του Λας Βέγκας έχει μήκος 6.201 μ. είναι το δεύτερο μεγαλύτερο της χρονιάς έπειτα από το Spa-Francorchamps. Διαθέτει μεγάλες ευθείες, με ένα τμήμα 1.900 μέτρων που οδηγοί θα διανύουν με τέρμα γκάζι για 21 δλ. Με πολύ υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες, που αγγίζουν τα 240 χλμ./ώρα στις κατατακτήριες δοκιμές, οι ομάδες χρησιμοποιούν πακέτα χαμηλού αεροδυναμικού φορτίου, για να μειώσουν την οπισθέλκουσα των μονοθεσίων.

Πρόκειται για μία πίστα που προσφέρει ευκαιρίες για προσπεράσματα και έχουμε δει να προσφέρει το έδαφος για σκληρές μάχες τα προηγούμενα χρόνια. Τα καλύτερα σημεία για προσπεράσματα είναι η προσέγγιση στις στροφές 1, 5 και 14. Καθώς οι τοίχοι παραμονεύουν σε κάθε λάθος, η πιθανότητα επέμβασης του αυτοκινήτου ασφαλείας είναι αρκετά υψηλή, αν και πέρυσι δεν είδαμε safety car.

F1 Πίστα GP Λας Βέγκας 2025

Η απόσταση της pole position από την πρώτη ζώνη πέδησης, είναι μόλις 112 μ., η δεύτερη μικρότερη της χρονιάς. Απουσιάζουν οι γρήγορες στροφές και τα πλευρικά φορτία διατηρούνται σε χαμηλά επίπεδα, οπότε περιοριστικός παράγοντας είναι η πρόσφυση και η καταπόνηση των πίσω ελαστικών, αν και το graining στον εμπρός άξονα μπορεί να αποτελέσει πονοκέφαλο για τους τεχνικούς.

Αυτό συμβαίνει διότι πρόκειται για νυχτερινό αγώνα και οι θερμοκρασίες πέφτουν σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Συνεπώς, η ανάπτυξη κατάλληλης θερμοκρασίας στα ελαστικά του εμπρός άξονα θα είναι πολύ δύσκολη, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, παρότι η Pirelli φέρνει τις τρεις πιο μαλακές γόμες (C3, C4, C5) από την γκάμα της. Αυτό μπορεί να προκαλέσει επίσης μπλοκαρίσματα φρένων στις ισχυρές ζώνες πέδησης.

F1 Στοχεία ελαστικών GP Λας Βέγκας 2025 F1 Χρήση ελαστικών πέρυσι GP Λας Βέγκας 2025

H Pirelli έχει ορίσει σε πολύ υψηλά επίπεδα τις ελάχιστες πιέσεις των ελαστικών: 28 psi στον εμπρός άξονα και 26 psi πίσω, σε θερμοκρασία 70 βαθμών Κελσίου. Με τα ελαστικά να είναι «παραφουσκωμένα» μειώνεται η επιφάνεια επαφής του πέλματος και παρέχουν λιγότερη πρόσφυση. Ωστόσο, τα φετινά ελαστικά έχουν ενισχυμένο σκελετό σε σχέση με πέρυσι και θα πρέπει να περιορίσουν το graining.

Πέρυσι, η προτιμώμενη στρατηγική σχεδόν όλου του grid ήταν τα δύο pit stop. Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μέση γόμα και τοποθέτησαν δύο σετ σκληρών ελαστικών στη συνέχεια. Προτίμησαν να πιέσουν παρά να διαχειρίζονται τα ελαστικά τους. Η καταπόνηση και η φθορά ήταν ελάχιστες, ενώ το graining εμφανίστηκε κυρίως στη μέση γόμα στο πρώτο stint. Η Alpine υπολογίζει την απώλεια χρόνου για την εκτέλεση ενός pit stop στα 21 δλ. σε αγωνιστικές συνθήκες.

Πρόγραμμα τριημέρου

Παρασκευή 21 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 1: 02:30
Ελεύθερες δοκιμές 2: 06:00

Σάββατο 22 Νοεμβρίου
Ελεύθερες δοκιμές 3: 02:30
Κατατακτήριες δοκιμές: 06:00

Κυριακή 23 Νοεμβρίου
Αγώνας: 06:00

Όλες οι διαδικασίες θα μεταδοθούν σε ζωντανά στο ελληνικό συνδρομητικό τηλεοπτικό κανάλι ANT1+ και τη συνδρομητική υπηρεσία F1TV (με αγγλικό σχολιασμό). Οι κατατακτήριες δοκιμές θα μεταδοθούν στην ελεύθερη συχνότητα του ANT1 σε μαγνητοσκόπηση τα μεσάνυχτα του Σαββάτου, και ο αγώνας ζωντανά την Κυριακή στις 06:00.

F1 2025 Εξέλιξη βαθμολογίας σε σχέση με ένα σταθερό μέσο όρο ενός φανταστικού οδηγού που τερματίζει πάντα 2ος
H πορεία των Norris, Piastri και Verstappen στη φετινή σεζόν σε σύγκριση με ένα υποθετικό οδηγό (οριζόντιος άξονας 0), ο οποίος τερματίζει 2ος σε κάθε αγώνα και σπριντ

GP Λας Βέγκας

22ος γύρος του Πρωταθλήματος F1 2025
Πίστα: Las Vegas Street Circuit
Μήκος πίστας: 6.201 μ.
Γύροι: 50
Συνολική απόσταση αγώνα: 309,958 χλμ.
Ρεκόρ γύρου (σε αγώνα): 1:34.876 (235,292 χλμ./ώρα) – L. Norris (McLaren), 2024
Απόλυτο ρεκόρ γύρου: 1:32.312 (241,827 χλμ./ώρα) – G. Russell (Mercedes), 2024
Στροφές: 17 (11 αριστερές, 6 δεξιές)
Ζώνες DRS: 2 (4-5, 13-14)

Ποσοστό χρόνου γύρου με τέρμα γκάζι: 67%
Ποσοστό μήκους γύρου με τέρμα γκάζι: 79%
Ποσοστό χρόνου γύρου στα φρένα: 16%
Αλλαγές σχέσης κιβωτίου στο γύρο: 47
Μέγιστο πλευρικό φορτίο: 4,3 G (στροφή 4)
Μέγιστη ταχύτητα: 343 χλμ./ώρα
Θέση pole position: Δεξιά
Απόσταση pole position – 1ης ζώνης φρεναρίσματος: 112 μ.
Μέση απώλεια χρόνου σε pit stop: 21 δλ.
Μήκος pit lane με περιοριστή ταχύτητας: 350 μ.
Κατανάλωση καυσίμου: Χαμηλή
Καταπόνηση φρένων: Μέση

Καλύτερα στιγμιότυπα προηγούμενων GP Λας Βέγκας

Στιγμιότυπα 2024

Στιγμιότυπα 2023

F1 Προηγούμενα αποτελέσματα GP Λας Βέγκας 2025

Google News icon
Ακολουθήστε το MotorOne.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη ενημέρωση!