Η Mercedes-Benz αποκάλυψε το νέο πρωτότυπο Vision V Concept, το οποίο ωθεί την κατηγορία των MPV όλο και πιο κοντά σε έναν εντελώς νέο τύπο πολυτελούς – και αμιγώς ηλεκτρικού – οχήματος.
Σε αντίθεση με τα Mercedes-Benz EQV και e-Vito, τα οποία αξιοποιούν θερμικές πλατφόρμες, το Vision V Concept παρουσιάζει και επίσημα την νέα ειδική πλατφόρμα VAN.EA, η οποία αναπτύχθηκε εκ θεμελίων ως αμιγώς ηλεκτρική.
Η αρχιτεκτονική της πλατφόρμας είναι 800V, ενώ θα φορτίζει τις μπαταρίες με ισχύ έως και 320 kW. Η εταιρεία αναφέρει επίσης ότι θα προσφέρεται με κίνηση στους εμπρός τροχούς, με έναν κινητήρα ή με διάταξη διπλού κινητήρα, με κίνηση σε όλους τους τροχούς. Η αυτονομία, ανάλογα με την έκδοση, θα ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα με μία φόρτιση.
- Best seller αυτοκίνητα σε Black Friday προσφορές που δύσκολα θα ξαναβρείς >>
- Πλούσιος βασικός εξοπλισμός, Υβριδική τεχνολογία & Off-road δυνατότητες!
- Υβριδικό C-SUV με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο στην ίδια τιμή!
- Αυτοκίνητο πόλης με φουλ εξοπλισμό και τιμή 14.990 €
- Πολυβραβευμένο Pick-up με έκπτωση έως 3.000 €
- Ηλεκτρικά Skoda SUV με όφελος έως 6.000 ευρώ
Εμφανισιακά το πρωτότυπο είναι ξεκάθαρα… πειραματικό. Φαίνεται πως η Mercedes-Benz επέλεξε να πειραματιστεί με τον σχεδιασμό, υιοθετώντας εξωστρεφείς λεπτομέρειες. Η ιδιαιτέρως μεγάλη φωτιζόμενη μάσκα θυμίζει αυτή που συναντάμε κα στην S-Class, ενώ το λογότυπο της εταιρείας κοσμεί το καπό.

Οι αναλογίες του Vision V Concept δεν παρουσιάζουν τεράστιες διαφορές συγκριτικά με άλλα MPV, καθώς το παρμπρίζ βρίσκεται μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς, δημιουργώντας έτσι ένα τετραγωνισμένο αμάξωμα. Το προφίλ του είναι αρκετά λιτό, με διακριτικά φουσκωμένους θόλους και χρωμιωμένες κολώνες οροφής – χαρακτηριστικό που εντοπίζουμε στις υπερπολυτελείς Maybach.
Στο πίσω μέρος κυριαρχεί το ενιαίο φωτιστικό σώμα, που βρίσκεται γύρω από την πίσω πόρτα. Εκτός του ότι είναι αρκετά εντυπωσιακό στην όψη, μπορεί να λειτουργήσει και σαν διακριτική αεροδυναμική πτέρυγα, βελτιώνοντας την αυτονομία.

Φυσικά, σε ένα υπερπολυτελές MPV ο εσωτερικός σχεδιασμός είναι εξίσου σημαντικός με την εξωτερική εμφάνιση. Το ταμπλό του Vision V Concept είναι παρόμοιο με αυτό που είδαμε στην νέα CLA, με ένα ενιαίο γυάλινο πάνελ να παρέχει όλες τις βασικές λειτουργίες ψυχαγωγίας των επιβατών και πληροφόρησης του οδηγού.
Στο πίσω μέρος υπάρχουν δύο καρέκλες με υποβραχιόνια, προσφέροντας μέγιστο χώρο και άνεση. Μάλιστα, οι συγκεκριμένες καρέκλες κατασκευάζονται από αρθρωτά τμήματα, επιτρέποντας έτσι στους επιβάτες να… ξαπλώσουν, όσο το όχημα βρίσκεται εν κινήσει. Τον οδηγό από τους επιβάτες χωρίζει ένα φιμέ τζάμι, προσφέροντας έτσι πλήρη ιδιωτικότητα.
Υπάρχουν επίσης 7 προτζέκτορες, οι οποίοι μπορούν να προβάλλουν ταινίες, δημιουργώντας έτσι μια εμπειρία θέασης 360 μοιρών. Σημαντική φυσικά είναι και η ύπαρξη μιας… βιτρίνας, κατασκευασμένη από ακρυλικό και ξύλο, όπου μπορούν να τοποθετηθούν τα γυαλιά ηλίου ή τα προσωπικά αντικείμενα των επιβατών.
Σίγουρα, πολλές από τις λεπτομέρειες που διαθέτει το Vision V Concept δεν θα φτάσουν στην παραγωγή. Ωστόσο, το γεγονός ότι η Mercedes-Benz ανέπτυξε μια εντελώς νέα αρχιτεκτονική για αυτόν τον τύπο οχήματος δείχνει ότι η γερμανική εταιρεία παίρνει στα σοβαρά την κατηγορία των MPV.
Tα πρώτα μοντέλα παραγωγής της πλατφόρμας VAN.EA θα παρουσιαστούν το 2026, ενώ μέσα στα επόμενα χρόνια θα κυκλοφορήσουν στις αγορές της Κίνας, των ΗΠΑ και της Ευρώπης.








